Norton fout LU1812

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor 63

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Hallo allemaal,
Ik wens jullie allen een voorspoedig 2005.
Mijn probleem is het volgende, Symantec geeft aan dat mijn WMI een update nodig heeft.
Als de update klaar geeft norton de volgende fout melding: Error LU1812.
Ik heb bij Symantec al gekeken maar dat is allemaal in het engels,hier ben ik helemaal geen held in.
Wie kan me weer helpen met dit probleem.
vr gr Cor

De laatste versie van Liveupdate installeren misschien?

Staat hier:

http://www.symantec.com/techsupp/files/lu/lu.html

Het bovenste bestandje downloaden en installeren. Is wel in het Engels, maar dat zie je dan alleen maar terug als je een live-update doet, de rest van Norton blijft Nederlands.

Dit was niet de goede oplossing.
De fout melding Error LU 1812 is gebleven.
vr gr Cor

De foutmelding die je krijgt heeft te maken met het Security Center van SP2. Doe eerst het volgende:

Zorg ervoor dat je als 'beheerder van deze computer' bent aangemeld en dat je verborgen bestanden kunt bekijken.

Ga naar:

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\LiveUpdate\Downloads

'C' kan in jouw geval natuurlijk ook een andere letter zijn, het moet in ieder geval de schijf zijn waarop je Norton hebt geïnstalleerd.

Wis in de map 'Downloads' alle bestanden en mappen. Sluit alle windows en voer Liveupdate nog een keer uit.

Is het nu nog niet goed, dan gaan we verder, want dan moet je het register in, waar bepaalde machtigingen niet goed staan.

Hallo ikself,
Het boven staande uit gevoerd.
Fout is nog niet hersteld.

De foutmelding die je krijgt heeft te maken met het Security Center van SP2.

Symantec beweerd echter dat SP2 geen invloed heeft op op haar producten.
vr gr Cor

Laatst bewerkt:
Probeer het beveiligingscentrum ´ns (tijdelijk) uit te schakelen:

Start/uitvoeren/intikken: services.msc /enter. Je krijgt nu een window waarboven de titel 'Services' prijkt. Scroll naar beneden totdat je 'Security Center' te zien krijgt. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen.

Klik op de knop: 'Stoppen'. Kies bij opstartype voor 'uitgeschakeld'. Kies voor toepassen.

Als het uitschakelen niet helpt:

Hieronder staat de link naar Symantec die betrekking heeft op de foutcode:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/docid/2004102610543013

Het volgende gedeelte van die link zou je nog kunnen proberen (ik moet nu weg helaas, wordt niet eerder dan vanavond dat ik e.e.a. voor je kan vertalen, misschien dat iemand anders tijd heeft en bereid is dit te doen):

To edit the registry

1. Exit all programs.
2. On the Windows taskbar, click Start > Run.
3. In the Run dialog box, type the following:

regedit
4. Click OK.
5. Go to and select the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec\InstalledApps

6. On the menu bar at the top, click Edit > Permissions.
7. In the Group or user names section, click Administrators.
8. In the Permissions for Administrators section, make sure that Allow is checked for both Full Control and Read

9. Repeat steps 7 and 8 for Creator Owner and System.
10. Click OK, and exit the Registry Editor

To set permissions for the Symantec Shared folder

1. Start Windows Explorer.
2. In the left pane, go to the C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared folder.
3. On the menu bar, click File > Properties.
4. On the Security tab, in the Group or user names section, click Administrators.
5. In the Permissions for Administrators section, make sure Allow is checked for both Full Control and Read.
6. Repeat steps 4 and 5 for Creator Owner and System.
7. Click OK, and exit Windows Explorer.

Hallo is er iemand die dit voor mij kan vertalen.
Ik ben naamlijk geen held in de engelse taal.

To edit the registry

1. Exit all programs.
2. On the Windows taskbar, click Start > Run.
3. In the Run dialog box, type the following:

regedit
4. Click OK.
5. Go to and select the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec\InstalledApps

6. On the menu bar at the top, click Edit > Permissions.
7. In the Group or user names section, click Administrators.
8. In the Permissions for Administrators section, make sure that Allow is checked for both Full Control and Read

9. Repeat steps 7 and 8 for Creator Owner and System.
10. Click OK, and exit the Registry Editor

To set permissions for the Symantec Shared folder

1. Start Windows Explorer.
2. In the left pane, go to the C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared folder.
3. On the menu bar, click File > Properties.
4. On the Security tab, in the Group or user names section, click Administrators.
5. In the Permissions for Administrators section, make sure Allow is checked for both Full Control and Read.
6. Repeat steps 4 and 5 for Creator Owner and System.
7. Click OK, and exit Windows Explorer.
vr gr Cor

Tot en met stap 10:

Vanaf set permissions for.....weet ik het niet meer. Niet omdat mijn Engels ontoereikend is, maar Symantec heeft het over een Security Tab, en die zie ik echt niet als ik het zelf probeer. Misschien dat je dat wél ziet als je NTFS hebt...ik heb dat niet. Probeer eerst die registeraanpassing 'ns uit te voeren. Als dat niet helpt houdt 't voor mij ff op nu. Saldos misschien?

Sluit alle programma’s
Start/uitvoeren, intikken: regedit <enter>

Navigeer naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec\InstalledApss

Rechtsklik op InstalledApps, kies voor ‘Machtigingen’

Klik onder ‘Namen van groepen of gebruikers’ één keer op Administrators

Bij ‘volledig beheer’ en ‘Lezen’ dient het vakje onder ‘toestaan’ aangevinkt te zijn! Zo niet: aanvinken! Onder ‘Namen van groepen of gebruikers’ moet je op dezelfde manier de vinkjes zetten bij: MAKER EIGENAAR en SYSTEM.

Klik op OK en sluit de registereditor netjes af door linksboven onder bestand voor afsluiten te kiezen.

Laatst bewerkt:
Ik ben bij stap 5 gekomen, maar wat dan?
Wat is Permissions?

Laatst bewerkt:
Het werkt niet, nog steeds de zelfde fout melding
Opdracht uit gevoerd zoals zie antw: 03-01-2005 19:20.
vr gr Cor

Laatst bewerkt:
Cor 63,
Dit probleem treedt op wanneer LiveUpdate onjuiste bestandsversies vindt, meestal als gevolg van een eerdere update die is mislukt. Om dit te repareren moet u de betreffende programma's verwijderen en opnieuw installeren.

Sluit alle programma's.

Klik op het bureaublad van Windows op Start > Configuratiescherm.
Dubbelklik in het Configuratiescherm op Software.

Klik op het eerste Norton- of Symantec-programma dat u wilt verwijderen, Norton AntiVirus.

Klik op Toevoegen/Verwijderen, Wijzigen/Verwijderen of Verwijderen (afhankelijk van het besturingssysteem). Volg de aanwijzingen op.
Herhaal stap 2 en 3 tot alle gewenste Symantec- of Norton-programma's zijn verwijderd.
Start de computer opnieuw op.
Dubbelklik op het pictogram Deze computer op het bureaublad van Windows.
Klik op het bureaublad van Windows op de knop Start en vervolgens op Deze computer.
Afhankelijk van de programma's die u zojuist hebt verwijderd, gaat u naar de installatiemap van het programma en selecteert u deze. Enkele standaard installatiemappen zijn:
Norton AntiVirus: C:\Program Files\Norton AntiVirus
Norton Internet Security: C:\Program Files\Norton Internet Security
Norton SystemWorks: C:\Program Files\Norton SystemWorks
Wanneer de map is geselecteerd, drukt u op de toets Delete en klikt u op Ja om het verwijderen te bevestigen.
Voer een van de volgende handelingen uit:
Ga naar de map C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared en open deze.
Selecteer in de map \Symantec Shared alle bestanden waarvan de naam met CC begint.
Druk voor elk bestand op de toets Delete en klik vervolgens op Ja om het verwijderen te bevestigen.
Installeer de Symantec- of Norton-software opnieuw vanaf de oorspronkelijke installatie-cd of gedownloade bestanden.
Voer LiveUpdate uit.

Hallo,
Ik heb toch maar alles van Symantec verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
(Ook het register alles van Symantec verwijderd.)
Geen fout melding meer.
Iedereen bedankt voor je hulp.
vr gr Cor

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan