Norton FW en ethernetkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rondo

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Kan na installatie van kaart geen contact meer krijgen met server ,maar krijg bij pogingen geen schermpje te zien over toelating wel lees ik lees in log van NPF "Blocked inbound IP fragment. Details: Protocol "Unknown".
Welke handeling moet ik nog doen?
bvd
rené

"Home network adres" staat denk ik nog niet goed, even de wizzard in de firewall pakken en dan moet het goed zijn.

Bedankt voor je reactie, Martijn, heb NPF weer opnieuw geïnstall. en bij "home local netw" zelf krt laten detecteren en na install. opnieuw opgestart hij vroeg access en na permit verbinding gekregen.
So far so good!!

Bij de volgende keer dat pc werd opgestart kreeg ik weer geen verbinding en in "view log" wederom melding "blocked inboud IP fragment"......????????

Zag bij Intern.Zone Contol dat bij "trusted" network stond met IP enMask adres.

PC zonder een wijziging weer 3x opgestart en ...voìla bij 3epoging kwam hij er weer door.

Wat dit nu geweest is is mij een raadsel en zal mij de eerst komende keren bij opstarten f afvragen doetiehetofdoetiehetniet.

Iemand nog een idee wat het is (geweest,hoop ik)

bvd

rené

Heb NPF maar weer verwijderd....kon weer geen verbinding krijgen.

Wist niet meer waar ik aan toe was.

Is toch wel heel vreemd. Dat de ene keer je er wel door komt dan weer een paar keer weer niet, daar moet toch echt iets niet goed zitten maar wat ?????

Dan maar gekozen voor definitieve verwijdering van de FW.
Zag wel bij de shield en port test bij http://www.grc.com dat alle poorten (op 1 na ) "closed" waren.
En nu de norton virusscanner maar laten meelopen.

In ieder geval bedankt voor je aandacht.

rené

Laatst bewerkt:
Bij norton internet security kan je toch kiezen om bepaalde ip's door te laten of niet? ik dacht alleszinds van wel...
dan kan je toch instellen dat de client wel verbinding mag maken door bij permit het ip adres van de client in te voeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan