Norton Ghost 2003.775

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxhamburg

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2003
Ik heb onlangs Norton Ghost 2003 geïnstalleerd. Geen problemen.
Mijn pc is een mini evo-pc (D510 e-pc) van compaq. Geen A-drive dus, aansluitingen alleen via USB. Een voortreffelijk toestel. (Win XP Pro, 40GB, 248 MB ram, 2,4 Ghz). Enkele toestellen werken op USB1, de meeste op USB2, zoals ook mijn externe Iomega HDD. Ik wil nu een image naar die externe hdd aanmaken.
Ghost zegt eerst al dat niet alle toestellen USB2 zijn, en dat ik daarom USB1 moet selecteren (vreemd?). Maar dat kan niet, want het aanvinken van USB1 gaat niet, het blijft grijs.
Een opstartdiskette kan overigens ook niet worden gemaakt: er is geen A-drive en Norton schijnt ervan uit te gaan dat nog op ELKE pc een A-drive aanwezig is. (Hoelang zal die nog blijven, trouwens?)
De opstartvolgorde van mijn bios is: eerst cd-dvd D:, dan HDD C:, dan cd-rw E: en ten slotte LAN.
Is de hdd (USB2) F: dan waardeloos voor Ghost of bestaat er een andere oplossing? In ieder geval niets gevonden bij Norton zelf.
Dit bewijst nog maar eens dat verkopers weinig of geen informatie (hebben of) kennen over hun producten en het gebruik ervan.

Groeten,
maxhamburg.

http://www.kleinecompagnie.be

Lastig, heb je de handleiding op de cd-rom al gelezen ?
Meestal in PDF formaat.

reactie

Ik heb de betreffende tekst over de keuze van USB 1.1 meerdere keren gelezen. Als je de tekst goed leest zou je ook kunnen interpreteren dat alleen in die gevallen waarin alle drives waarvan ghost tegelijkertijd gebruik moet maken allen van USB 2 kwaliteit moeten om USB 2 te mogen selecteren. Anders gezegd; als je USB 1 aansluitingen gebruikt voor zaken waar Ghost niets te zoeken heeft zou het geen probleem mogen zijn.

Kennelijk heb je overigens nog niet geprobeerd of Ghost gewoon werkt. Ik zou je willen aanraden eerst bijvoorbeeld een paar bestandjes via Ghost Backup te kopieeren naar je USB 2 apparaat en kijken of dat gaat. Lukt dat dan zal ook de image wel lukken.

Groet,
Arno.

Ghost 2003

Hallo,

Dank voor je reactie.
Ik heb wel degelijk met heel veel moeite Ghost aan de praat gekregen, maar het maken van een bestand duursde 24u voor 6Gb en dat bestand bleek nadien onbruikbaar...
Ik heb overigens al deskundige uitleg gekregen van Norton zelf: op mijn pc is het onmogelijk en het zal niet werken. Ze wilden me zelfs mijn aankoopsom terugbetalen, maar helaas, ook dat kan niet, wnat Norton Ghost werd meegeleverd met mijn externe Iomega Hdd...

Toch bedankt voor de moeite,
maxhamburg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan