norton ghost 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh_4

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
225
Ik wil net op mijn nieuwe pc een backupje van C: maken, dus ik installeer norton ghost 2003 en maak een backup. Bij het booten zegt de pc Missing operating system en ik kom helemaal niks meer. Ik heb dus windows opnieuw geinstalleerd maar wil toch wel een backup maken. wat moet ik doen zodat dat probleem niet nog een keer komt??
Plzz help:confused:
 
Ik denk dat je het beste met een bootdiskette of boot cd kan opstarten en ghost daarvan opstarten. Zorg er dan voor dat je kiest voor een backup van je partitie (niet van disk) en dat je de backup op een andere partitie plaatst.
 
Ik gebruik norton 9.0
met die versie kun je een image maken van je c station in windows
en is simpeler in gebruik :cool:
 
ok ik heb het probleem al gevonden.
Oja en ik heb een hekel aan Ghost 9 heb het 1 keer gebruikt en direct eraf geflikkerd.
het probleem was dat ik ghost had geinstalleerd maar niet opnieuw de pc had opgestard
 
backups maken en backups restoren kun je niet doen terwijl je pc draait dat is gewoon ***** en nog traag ook. en ghost 2003 ben ik gewend aan.
 
met ghost 9.0 kun je wel een image in windows maken maar restoren niet idd
een image maken duurt bij mij ong 4 a 5 min :)
 
bij mij duurt dat 1,40 min en restoren ong. 2 min.
en anders moet ik ghost 9 kopen en daar heb ik ook geen trek in, duure ****.
 
Ik gebruik nu al enige tijd norton ghost 2003 en nu op andere systemen (laptops) norton 9.0. Inderdaad 9.0 is een stuk trager dan 7.0.
Het fijne van 9.0 is dat 7.0 in extreme gevallen ook wordt ondersteunt als je bootfloppy weigert ( toevallig pas meegemaakt en dat was in eerste instansie heel vervelend met een presentatie in aantocht ) Gebruik dus gewoon 2003 als fast recovery en 9.0 (bootcd) als de boel echt niet meer wil.

Het terug zetten van een image max compressie 5 gb image bestand duurt minimaal 10min ( 7200 t/m schijf ). In 2 min een restore terug zetten van een paar maanden oud is knap, of je hebt een zeer kleine image zonder compressie.

mvrg
Daneron
 
Ghost 9.0 doet er langer over maar dat komt ook omdat ie de image controleerd
na het maken en tijdens het terug zetten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan