Norton ghost Bootmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevindelft

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2005
Berichten
6
Ik heb windows XP professional geinstalleerd op mijn pc, nou wil ik het volgende (ik zou niet eens weten of het mogelijk is, vandaar mijn vraag) ik heb een Z-schijf gemaakt, hierin komt een map te staan genaamd ghost met mijn ghost erin. Ook wil ik in de root van deze schijf het bestand ghost.exe hebben zodat hij kan booten. Natuurlijk wil ik weer iets aparts, ik wil dat hij een bootmenu weergeeft (dus bijvoorbeeld waar evt. andere geinstalleerd besturingssystemen ook in komen, de boot.ini) waar hij een link geeft naar dit bestand.

Weten jullie toevallig of dit mogelijk is?

groetjes Kevin.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Het hangt er vanaf hoe je "Z-partitie" geformateerd is. Is deze als NTFS geformateerd wordt het denk ik lastig. Als deze in FAT32 geformateerd is, dan zou je met een Windows 98(se) opstart floppy de "Ghost.exe" moeten kunnen bereiken. Dit moet alleen wel de exe zijn die in "Dos" Ghost moet kunnen opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Dat wist ik inderdaad, alleen het probleem is dat ik geen floppydrive heb in mijn pc... vandaar dus dat ik via het operating system menu een linkje wil maken dat verwijst naar deze Z-schijf. Zodra je op deze link klikt moet hij dus ghost opstarten. Kan je me hiermee ook helpen?

p.s. de Z schijf is FAT32 daar heb ik wel rekening mee gehouden ;)
 
Ik zou niet weten hoe je zo'n linkje kan maken. Via Windows kun je natuurlijk een snelkoppeling maken, maar daar heb je weinig aan in geval van problemen. Wat je wel kan doen is een opstartbare cd-rom maken. Ik maak zelf gebruim van de "Ultimatebootdisk" hiermee kun je ook een soort "dos" op laten starten, dus zou je Ghost.exe kunnen bereiken.
http://www.ultimatebootcd.com/download.html
 
het probleem is een beetje dat het voor iemand is die 0,0 verstand heeft van computers... dus die ga ik echt niet uit kunnen leggen hoe het werkt om het op die manier te doen. Maar misschien dat iemand anders nog wel een andere mannier weet hoe ik het wel klaar kan spelen.

groetjes Kevin
 
Over welke Norton ghost gaat het hier eigelijk?(versie)
 
Is die cd-rom niet meteen de rescue disk, zodat je de pc daarmee kunt opstarten en de Ghost image terug kunt zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan