Norton Ghost en backup in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Polderlander

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2005
Ik heb Norton Ghost voor backup geinstalleerd op zowel C-schijf als partitie F.
Stel de computer crast en ik kan niet meer opstarten in Windows XP.
Is de computer dan alleen via bios (niet meer aanwezig in windows xp) op te starten?
Welke opstartdiskette(s) heb ik dan precies nodig?

Ik begrijp in deze niet het verschil tussen de opstartdiskette Windows 98 en de Standard Ghost Boot Disk (van Norton Ghost zelf) of hebben deze dezelfde (opstart)functie?

Hallo, met de Norton SRD-cd (System Recovery Disk) kun je de computer opstarten vanaf de cd.
Je kunt dan heel simpel (dit wijst zichzelf) de backup terugzetten.
Het hoeft dus niet via het BIOS en ook niet via XP.

Groeten, Marcel

Hallo, met de Norton SRD-cd (System Recovery Disk) kun je de computer opstarten vanaf de cd.
Je kunt dan heel simpel (dit wijst zichzelf) de backup terugzetten.
Het hoeft dus niet via het BIOS en ook niet via XP.

Groeten, Marcel

Klinkt goed, alleen heb ik geen cd daarvan.
Ik heb wel een A-diskette gemaakt met 'Standard Ghost Boot Disk'.
Kan ik daarmee ook weer m'n computer opstarten en bij m'n backup (op F-partitie) komen?

Veel pc's hebben geen floppy drive meer, daarom wordt er vaak een rescue-cd gemaakt.
Met die floppy van jou gaat het ook prima hoor, maar test dit wel een keer zodat je kan vertrouwen op je backup. Ik maakte altijd een extra floppy als reserve bootschijfje.

Je kan de bestanden van die floppy ook op een bootable USB stick zetten, daarmee heb je ook een goede rescue mogelijkheid.

Dank voor het antwoord.
Als ik het goed begrepen heb, heb ik i.i.g. geen opstartdiskette windows 98 nodig heb als m'n pc crasht en dat die Standaard Ghost Boot Disk (op diskette) voldoende is om toegang te krijgen tot m'n backup op partitie harde schijf.

Ik zal e.e.a. gaan uitproberen en mocht ik nog ergens tegenaan lopen, dan meld ik me wel.

Laatst bewerkt:
Juist. Die rescue floppy bevat enkele bootfiles om een compacte versie van Ghost in een DOS omgeving op te starten zodat je van daaruit je backup kan benaderen en terugplaatsen.
Een betere naam is overigens "Image" i.p.v. backup, omdat het om een volledige systeembackup gaat waarmee je een gecrasht systeem kan herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan