Norton Ghost image.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Op een laptop met 2 partities (van elk 20 Gb) heb ik 2 images gemaakt, klaar om op dvd te branden.
Een image van de C-schijf "backup c-schijf.gho" en een image van de d-schijf "backup d-schijf.gho".
Echter bij de image van de d-schijf komen nog 2 bestanden mee: backu001.ghs en backu002.ghs.
Beiden bijna 2 Gb groot.
Bij de image van de c-schijf was dit niet zo.

Ik heb Ghost2k3 gebruikt vanaf een bootable cd-rom, en partitie to image aangeklikt.
Wat moet ik met die 2 ' *.ghs ' files?
Als ik die 3 files bij elkaar wil houden zijn ze ongeveer 7 Gb groot, en dus teveel voor een dvd-rom ?!

Heb ik die 2 files nodig, of zijn het temp-files?

Laatst bewerkt:
Paul,
Volgens mij heb je die ghs files nodig.
dit is volgens mij voor het terug zetten.
Welke versie gebruik jij, win2k3 is 2003.
Ik heb nu ghost 9 en volgens mij is dat de nieuwste.

Volgens mij zijn die twee bestanden spanning files.
Ghost splitst de image bij een bepaalde grote.
Deze moet je er wel bij houden.

Ok, dank je Crash en Puppie. Dan kost het gewoon een dvd méér.....
Ik zal eens kijken of ik de nieuwste versie kan vinden, maar hoop het nooit nodig te hebben.

De nieuwe laptop van ongeveer 6 weken oud, staat op nominatie om onder garantie vervangen te worden wegens veel cpu-vastlopers.
Als de nieuwe er is, en die harddisk blijkt groter, of de configuratie van hardware is iets anders, heb ik dan veel problemen bij het terugzetten van de image?
Of moet ik dan alleen wat drivers aanpassen?

Moeten de nieuwe partities net zo groot zijn als de oude toen ik de image heb gemaakt? Of kan groter ook?

Bedankt voor de info. (Ik ben een leek met norton.... :rolleyes: )

Volgens mij is het zo dat als jij een image maakt van een schijf b.v.4 Gb en je wilt die terug zetten.
Dan zet je ook maar 4 Gb terug, als je dit b.v.doet op een schijf van 10 Gb danben je 6 Gb kwijt.
Deze zul je dan weer terug moeten halen b.v. met PM

Als je een image hebt van een 4GB partitie en deze ga je terug plaatsen op een 10GB schijf, dan wordt er 4GB aan data terug geplaatst.
Voor zover ik weet hou je gewoon de 10GB partitie.

Crash,

Dat gaan we uit proberen, als dat zo is dan ben ik verkeerd voorgelicht.

Geplaatst door puppie
Crash,

Dat gaan we uit proberen, als dat zo is dan ben ik verkeerd voorgelicht.
Hou me er niet op vast.
Heb geen zin om het nu zelf uit te gaan proberen.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan