NORTON GHOST voor vista zonder te installeren op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkvanleeuwen

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Berichten
150
Ik heb een nieuwe laptop gekocht met originele windows vista erop.Iemand heeft voor mij een back up gemaakt op een andere partitie(waar ik af moet blijven in geval voor recovery van mijn systeem bestanden, om die terug te plaatsen). Ingeval van trage computer of andere problemen kan ik via die persoon,met 10 euro kosten, mijn systeem terug hebben.

Nu is mijn vraag : kan ik die zelf doen?
1. norton ghost 12 (is voor vista denk ik?)
2. ik zou back up willen maken, zoals hij het doe, door ghost(hij heeft de software niet geinstalleerd bij mij), gewoon cd erin steken en img maken met de cd(hoe die het doe weet ik het niet).

wie is daar goed mee weg, om zoiets te maken.
Wat me niet ingaat: Waarom een backup maken met ghost erin geinstalleerd in windows
 
Laatst bewerkt:
Als je van je systeem regelmatig een backup wilt maken heb je inderdaad Ghost nodig. Deze als je de schijf hebt kun je hem ook installeren op je schijf. Maar bij terug zetten van je bestanden heb je ook weer de schijf nodig van Ghost. Zelf heb ik een exemplaar aan geschaft, daar ik regelmatig een backup maak van alle laatste veranderingen op mijn systeem.
 
R-Drive Image
R-Drive Image ist eine Image- und Backup-Software, die eine exakte Byte-für-Byte-Kopie einer Festplatte, einer Partition oder eines logischen Datenträgers anlegen kann. Das Image kann bei laufendem Windows erstellt werden. Die Daten können dann wieder auf der gleichen oder einer anderen Partition wiederhergestellt werden.

[Deutsche und englische Version] mehr »
 
ik heb met ghost 2003 op cd een image gemaakt van mijn vista partitie.

Toen ik hem terug moest plaatsen wat overigens allenmaal goed verliep met ghost. startte de pc nooit meer op.

weg handige back-up. kon alles weer opnieuw installeren,

werkt dit wel onder vista? met XP had ik nooit problemen.
 
Hoi !

Voor zover mij bekend werkt je versie van Ghost NIET met Vista !

Vandaar dat ik je AcronisTrueImage aanraadde !


Greetz,

harry.
 
Waarom allemaal zo ingewikkeld? Het kan gewoon met Vista zelf!
 
Kies voor configuratiescherm-Backup Centrum.

Daar heb je de mogelijkheid om alleen een backup van bestanden te maken of een complete systeem-backup!
 
Kies voor configuratiescherm-Backup Centrum.

Daar heb je de mogelijkheid om alleen een backup van bestanden te maken of een complete systeem-backup!

als ik dan een backup in vista heb gemaakt en mijn systeem cracht, hoe zet ik hem dan terug??? eerst vista instaleren zeker en dan terug zetten. nou dan is ghost wel ff makkelijker. lijkt mij!!
 
als ik dan een backup in vista heb gemaakt en mijn systeem cracht, hoe zet ik hem dan terug??? eerst vista instaleren zeker en dan terug zetten. nou dan is ghost wel ff makkelijker. lijkt mij!!

Nee natuurlijk niet!!!!!!

In dat geval gewoon opstarten vanaf de Vista DVD en kiezen voor terugzetten van de backup!!

Waar zou anders een systeem-backup voor zijn denk je:eek:
 
Nee natuurlijk niet!!!!!!

In dat geval gewoon opstarten vanaf de Vista DVD en kiezen voor terugzetten van de backup!!

Waar zou anders een systeem-backup voor zijn denk je:eek:

tja dat gaat niet met een vista recovery dvd lijkt mij, die installeerd toch geheel vista alleen?
 
Let op, rechtstreeks overgenomen uit het backup centrum van Vista:

Een systeemkopie terugzetten op de computer

Een Windows CompletePC Backup-systeemkopie bevat kopieën van uw programma's, systeeminstellingen en bestanden. Het is een complete back-up waarmee u de inhoud van de computer kunt terugzetten als de vaste schijf of de hele computer niet meer functioneert.

Waarschuwing
Wanneer u de computer herstelt met een Windows CompletePC Backup-systeemkopie, is er sprake van een volledig herstel. Het is niet mogelijk afzonderlijke items terug te zetten. Alle huidige programma's, systeeminstellingen en bestanden worden vervangen.

Controleer vooraf of de verwisselbare media waarop u de back-up wilt opslaan, beschikbaar zijn (indien van toepassing).

Systeembestanden terugzetten met een Windows-installatieschijf
Gebruik deze methode als bij de computer een Windows-installatieschijf werd geleverd.

Plaats de installatieschijf en start vervolgens de computer opnieuw.

Als de computer niet is geconfigureerd om te starten vanaf een cd of dvd, raadpleegt u Windows installeren en opnieuw installeren voor nadere instructies.

Klik op de knop Start , klik op de pijl naast de knop Vergrendelen en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.

Kies de gewenste taalinstellingen en klik op Volgende.

Klik op Uw computer herstellen.

Selecteer het besturingssysteem dat u wilt herstellen en klik op Volgende.

Klik in het menu Systeemherstelopties op Windows CompletePC Restore en volg de instructies.

Systeembestanden herstellen met vooraf geïnstalleerde herstelopties
Gebruik deze methode als bij de computer geen Windows-installatieschijf werd geleverd.

Start de computer opnieuw.

Klik op de knop Start , klik op de pijl naast de knop Vergrendelen en klik vervolgens op Opnieuw opstarten.

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Als op de computer slechts één besturingssysteem is geïnstalleerd, drukt u meerdere malen op F8 terwijl de computer opnieuw wordt gestart. U moet op F8 drukken voordat het Windows-logo wordt weergegeven. Als het Windows-logo wordt weergegeven, moet u het opnieuw proberen.

Als op de computer meerdere besturingssystemen zijn geïnstalleerd, markeert u met de pijltoetsen het besturingssysteem dat u in de veilige modus wilt starten, en drukt u nogmaals op F8.

Markeer in het menu Geavanceerde opstartopties met de pijltoetsen De computer herstellen en druk op ENTER.

Selecteer een toetsenbordindeling en klik op Volgende.

Selecteer een gebruikersnaam, typ het wachtwoord en klik op OK.

Klik in het menu Systeemherstelopties op Windows CompletePC Restore en volg de instructies.
 
Dan mag jij MIJ uitleggen waarom het omslachtiger is dan met Ghost, want volgens mij is dat helemaal niet waar.

In beide gevallen moet je eerst een volledige systeem-backup maken, die je in beide gevallen weer volledig terug kan zetten...

Wat is dan volgens jou het verschil in gemak, ik ben benieuwd (nog afgezien van het feit dat je Ghost ook eerst nog moet kopen en installeren en mijn voorstel gratis is en al kant en klaar op je pc aanwezig)
 
Dan mag jij MIJ uitleggen waarom het omslachtiger is dan met Ghost, want volgens mij is dat helemaal niet waar.

In beide gevallen moet je eerst een volledige systeem-backup maken, die je in beide gevallen weer volledig terug kan zetten...

Wat is dan volgens jou het verschil in gemak, ik ben benieuwd (Nog afgezien van nhet feit dat je Ghost ook eerst nog moet kopen en mijn voorstel gratis is...)

Ghost(12) is op elke nieuwsgroep wel te verkrijgen ff downen en je hebt hem. Ghost werkt veel makkelijker, ik gebruikte altijd ghost 2003 voor xp. en in enkele handelingen stata er een back up op je pc.
 
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom Ghost gemakkelijker is, dat moet je me toch echt even uitleggen.
 
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom Ghost gemakkelijker is, dat moet je me toch echt even uitleggen.

Ghost werkt gewoon veel sneller dan windows backup.

en nu ben ik klaar met berichten,

Fijne feestdagen.
 
Vervelend he, wanneer je niet weet wat je moet zeggen maar eh...

veel succes met je illegale Ghost12:(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan