Norton Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

duron

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
Ik ben bezig met een backup te maken met NG 2003
nu geeft hij aan dat het backup 4111 MB groot is moet ik dit op meerdere cd's branden of kan dit ook anders?

Het kost me 5á 6 cd's of niet? Of is dit een stomme vraag!!

Je kunt rewritables gebruiken of de image naar een andere partitie op je schijf wegschrijven. Je schijf moet dan uiteraard in partities verdeeld zijn en die partitie moet uiteraard groot genoeg zijn.

Bedankt voor de info zal wel een paar rrw kopen of misschien zelf een nieuwe harddisk.

bedanktl

Je kunt aangeven hoe groot de image moet worden. Norton zal dan steeds om de volgende CD vragen als die vol is.

Groetjes,
Bennie

Uitleg.

Ghost 2003 doet zelfs automatisch, als je naar CD's wegschrijft.

Groetjes,
Bennie

Op een gegeven moment kom je in de wizzard hieruit, ga dan naar de advanced settings, kies dan voor tabblad compression, om hier de 3 verschillende compressie-niveau's aan te kunnen kuizen.
Opties zijn none, fast, high.

Wil je de image op cd, gebruik je hier uiteraard de optie high.
Dan, om weer terug gaan waar je gebleven was,(zie hieronder) op ok drukken om vervolgens de wizzard te vervolgen zoals je gewend was.

attachment.php

Bijlagen

• ghost.compression.jpg
    ghost.compression.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 165
Laatst bewerkt:
Heren bedankt voor het snel reageren ik zal er werk van maken,

Als je een bootable cd maak , moet je geen compressie toepassen , kies dan voor de optie none.

Geplaatst door speedtouch
Als je een bootable cd maak , moet je geen compressie toepassen , kies dan voor de optie none.

Ik geloof niet dat het hier om een bootable CD gaat. Dat gaat ook moeilijk met een image:D

Groetjes,
Bennie

Met norton ghost kan je de image op een bootable cd plaatsen, of heb ik dan een andere norton ghost :D

Dat begrijp ik niet. Een bootable CD zal een CD zijn waar een besturingssysteem opstaat. Sowieso bootable CD's die meer dan 1 CD beslaan, ken ik niet:8-0: Evenmin ken ik besturingssystemen die 4111MB groot zijn:eek: Ik vermoed dat Duron gewoon wat data naar een CD wilde kopiëren - niet een besturingssysteem. Of zie ik iets over het hoofd?

Groetjes,
Bennie

Bennie zie bijlage :D

Bijlagen

• voor bennie.jpg
    voor bennie.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 42
Juist, je kan een bootable CD maken om een image direct terug te zetten van die CD, lees ik ook hier. Ik dacht gelijk aan een besturingssysteem.

tekst-okay.gif

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door speedtouch

Waarom als ik vragen mag? Doet ie anders niet booten?

Het werkt prima op deze manier , alleen jamer dat je dan geen compressie kan toepassen.
Vorig jaar had ik het een keer geprobeerd , dit koste mij toen 8 cd's , nu heb ik rw-cd aangeschaft alleen deze hebben maar een speed van 4x
Dit wordt dan wel lang wachten , je moet er bij blijven want ghost geeft aan wanneer de volgende cd erin moet.

Groet speedtouch

Temtation ik zou het niet weten , ik heb destijds die bootable gemaakt met Ghost 2002, toen ik de image wilde maken klikte ik bij compressie fast aan , hier kreeg ik een melding dat ik geen compressie kon toepassen bij het maken van de image op een cd.

Het is best mogenlijk dat dit bij 2003 wel mogenlijk is , ik wil het in ieder geval wel uitproberen op mijn laptop, eigenlijk ik zal wel moeten want ik heb hier geen floppy drive inzitten [ dat is de toekomst ] :confused:

Groet speedtouch

Ok duidelijk speedtouch,
of een ghost te maken valt met compressie op cd met versie 2003, weet ik dan niet, dat zou ik dan moeten proberen...

Ja wat een sufferds he? een pc zonder diskettedrive!:8-0: wie dat verzonnen heeft...:confused:

Laatst bewerkt:
Ja inderdaad

De pc boer zegt gewoon "kijk menneer daar zit een dvd/cd-rw voor in de plaats en onze bill maakt tegenwoordig zijn xp op een instal-cd"
En heeft hiermee een eind gemaakt aan het DOS tijdperk.

Dus over een jaar liggen er op iedere beurs externe floppydrive's voor ons.:D

Groet speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan