Norton ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sopur

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2002
Ik heb een computer met de volgende specificaties:

Pentium 3 450 Mhz
Win XP Pro Sp1
geheugen 192 mb

Norton ghost 9.0

2 harde schijven

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen maar ik kom er niet uit.

Tijdens de installatie zegt hij dat hij minimaal 256 mb geheugen nodig heeft maar in de helpfile staat dat 128 mb ook genoeg is dus......
alleen kan dan een backup niet vanaf de recovery cd teruggeplaats worden.

Ik ben gewend aan de oude ghost en dan plaatste je gewoon de ghost opstart disk erin en dan kon je een image maken of terugzetten. (in win 98se)

Hoe dit nu in zijn werk gaat snap ik niet.

Kan ik ghost op D: zetten en dan een image maken?

Alleen hoe zet ik dan een image terug als het systeem niet meer wil opstarten? Gewoon de cd van ghost erin?

Wie kan mij op een eenvoudige manier uitleggen hoe dit moet?

Alvast bedankt.

Met de cd-rom van Norton Ghost 9.0 kun je de pc op laten starten om een backup terug te zetten.
Ghost en de image kun je op de D-schijf neerzetten.

Bedankt voor je vlotte antwoord.

Weet je ook of het geheugen ( 192 mb ) groot genoeg is?

Moet ik dan eerst opstarten met een opstart disk van win98 en dan opstarten met cd rom ondersteuning of heb ik dit verkeerd?

Er zit 192 mb geheugen op de computer.
Volgens de handleiding van ghost is dit te weinig om de recovery cd te gebruiken (minimaal 256 mb).
Dit betekent volgens mij dat ik wel images kan maken en terugzetten maar dat ik bij een situatie dat de pc niet meer wil opstarten de recovery cd niet kan gebruiken.

Is dit juist?

Helaas, kan ik je dat niet vertellen.(heb 512MB)

Gewoon eens proberen, als je net je pc schoon hebt geinstalleerd.(alleen Windows erop)
Als het dan fout gaat, is het niet zoveel werk om Windows nog eens te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan