norton instaleren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pasenlin

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
127
ik probeer norton antievirus 2003nl te instaleren maar dat lukt niet meer had het er wel opstaan .
toen heb ik fixit gedraaid toen werkte hy niet meer .
dus ik norton verwijdert en overnieuw geinstaleerd maar dat ging dus mooi niet door krijg liveupdate niet geinstaleerd geeft de volgende fout melding schakel de functie voor langere pad namen in


weet iemand daar toevallig raad mee heb er nu dus geen virus scanner opstaan!!

:confused:
 
Kijk nog even goed met zoeken hier. Er is 2 a 3 dagen geleden een tread geweest over trammelant met 2003 er op zetten/afhalen/opzetten enz.
Er waren twee treads. Bij een vrouw werd het meest uitgebreid geholpen door o.a. Saldos. Misschien kun je daar op zoeken.
 
heb gedaan wat saldos zij maar dat werkt niet en het probleem zit hem in live update die krijg ik niet geinstaleerd norton verder wel



dit hoort trouwens by windows 98
 
Ik had gisteren een soortgelijk probleem met Norton.
Van Saldos kreeg ik toen onderstaande link toegestuurd.
Het behandeld een registry instelling waarin de "long pathnames" uitgezet zijn. Er schijnen programma's te zijn die dat doen. Norton kan daar niet tegen.
Bij mij hielp het,
http://service1.symantec.com/SUPPORT/sharedtech.nsf/OpenDocument

Nadat ik deze setting goed gezet had werkte het nog niet perfect, maar het bleek ook nog nodig te zijn dat norton daarna volledig verwijderd werd en opnieuw werd geinstalleerd. Toen was het weer ok.

Theo
 
hy doet het weer bedankt Tvhouwel
allen ik draai windows 98 en die stond al op nul toen heb ik die van xp gekeken en verandert en toen deed hy het zou dat kwaad kunnen omdat ik dat xp regeltje toe gepast heb inplaats 98 ???
 
Ik heb er geen idee van.
Maar het lijkt me niet.
Als Saldos dit leest zal hij er wel meer over weten denk ik.
Zonder zijn antwoorden gisteren was ik er ook nooit uitgekomen.

Theo
 
Geplaatst door pasenlin
hy doet het weer bedankt Tvhouwel
allen ik draai windows 98 en die stond al op nul toen heb ik die van xp gekeken en verandert en toen deed hy het zou dat kwaad kunnen omdat ik dat xp regeltje toe gepast heb inplaats 98 ???

Het kan geen kwaad pasenlin. Het werkt in XP op dezelfde manier.

Hier is de betreffende topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=101376&highlight=saldos

maar ik begrijp dat je probleem nu opgelost is pasenlin?
 
even voor de duidelijkheid, voor dat ik iets verkeerd doe,want ik heb het zelfde probleem n.l

1. Click Start, and then click Run. The Run dialog box appears.
2. Type regedit and then click OK. The Registry Editor opens.
3. Navigate to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Filesystem

4. In the right hand pane, right-click the following value, and then click Modify:

Win31FileSystem

deze staat al bij mij op 00

NOTE: If NtfsDisable8dot3NameCreation also exists,
apply steps 4 and 5 to delete this key.

dit moet dus worden verwijderd ?NtfsDisable8dot3NameCreation

5. Change the number in the Value Data box to:

00

as shown in the following illustration. Please note that this is a DWORD value, not a String or Binary value.


alvast bedankt voor je reactie
 
Ja, dat klopt sungirl.
Maar indien het al zo staat, dan moet je even de Win31FileSystem verwijderen en dan opnieuw aanmaken door rechts te klikken op het witte veld aan de rechterkant van filesystem (dus waar Win31FileSystem stond) en dan-nieuw-binaire waarde. Dan staat er nieuwe waarde nr.1. Rechts klik erop-naam wijzigen-en verander het in Win31FileSystem. Rechts klik er weer op en verander het dan naar in 00 zoals het op het plaatje staat. Restart de pc.
Probleem opgelost.

Indien je NT/2000/XP hebt dan moet je dus NtfsDisable8dot3NameCreation veranderen in 0.
Daar geld hetzelfde. Indien dat er al staat, dan moet je NtfsDisable8dot3NameCreation verwijderen, maar als je nu rechtsklikt om een nieuwe waarde aan te maken dan moet je geen binaire waarde nemen maar Dword waarde.
 
Ik heb Windows ME,

Jouw tekst:
Indien je NT/2000/XP hebt dan moet je dus NtfsDisable8dot3NameCreation veranderen in 0.
Daar geld hetzelfde. Indien dat er al staat, dan moet je NtfsDisable8dot3NameCreation verwijderen, maar als je nu rechtsklikt om een nieuwe waarde aan te maken dan moet je geen binaire waarde nemen maar Dword waarde

Heb een nieuwe waarde (Win31file) gemaakt, NtfsDisable8dot3NameCreation: heb ik ook veranderd

bij een andere sleutel staat
NtfsDisableLastaccess update 0x00000001 (1)
bij deze staat de waarde op 1,
moet ik hier nog iets mee doen ?alles ging goed met installeren, maar na het binnen halen van de updates ging het weer niet goed. Heb ik toch nog iets verkeerds gedaan ?

het volgende kreeg ik:

life update had an internal error while getting your updates. Your Symantec programs wher not update, you should try getting updates at a later time if live updatesfails again with this erro, you schould re-install live update

dit was bii
Symantec redirector (3e poging deed ie het wel)
norton internet security beveiligingsupdate
norton antivirus virusdefinities !!!

Weet je raad ?
 
Saldos, dit heb ik al gedaan, want ik heb het hele verhaal hier gevolgd.

Moet ik het nog een keer doen, en moet ik dan weer norton en firewal eerst verwijderen ??
 
Doe het nog een keer a.u.b. Sungirl.

Je hoeft NAV of NIS nog niet te verwijderen.
 
Saldos, het is gelukt.

vreemd dat ie het de eerste keer niet deed, ik had lussetup al gedownd voor dat ik norton erop zette.

Maar goed, alles is nu weer in orde :D

ik heb ergens gelezen dat er niet bedankt mag worden, maar dat doe ik toch :p

Saldos heel erg bedankt. :thumb:
 
Geplaatst door sungirl
Saldos, het is gelukt.
vreemd dat ie het de eerste keer niet deed, ik had lussetup al gedownd voor dat ik norton erop zette.
Maar goed, alles is nu weer in orde :D
ik heb ergens gelezen dat er niet bedankt mag worden, maar dat doe ik toch :p
Saldos heel erg bedankt. :thumb:

Graag gedaan sungirl en hoop dat de moderators ook jouw bericht zien :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan