Norton Internet Security 2004

Status
Niet open voor verdere reacties.

apayem

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
Dag ik heb een vraag over Norton IS 2004.

Ik ben al een paar maanden Internet Securities aan het uitproberen. Maar ik heb de Norton Internet Security 2004 cd-rom nog.

Kan ik het nog gebruiken?

Ik had het gedeïnstalleerd maar wil het weer installeren als het nog goed is.
Ik weet dat het dan een boel updates gaat installeren, maar is deze versie nog veilig?
Ik zou het zonde vinden van het geld als ik het niet meer kan gebruiken.

Wil weer naar Norton IS overstappen, andere Antivirus waren teleurstellend, op een andere computer die ik heb, heb ik een virus opgelopen terwijl ik Panda IS had!

Vandaar.

Ik zou een antwoord over Norton Internet Security 2004 op zeer op prijs stellen.

Andre

Hoi,

Als je dezelfe versie (2004) op dezelfde computer opnieuw wilt installeren en je hebt tussentijds geen recovery van de pc gedaan, dan blijft de installatiedatum van de eerdere installatie geregistreerd staan. De geldende licentietermijn blijft dan van kracht en als je om die reden deze versie van Norton hebt verwijderd zal dat niet werken als je niet ook een nieuwe versie - al of niet on-line - aanschaft.

Overigens denk ik 'iets anders' over NIS .....
Zelf gebruik ik (licentie voor vijf jaar voor 45 euri ... destijds bij aanschaf pc hoor) E-trust antivirus van Computer Associates. Nogal omstreden en geen issue meer .... maar naast een regelmatige met CCleaner en HitmanPro (de laatste 'afgeslankt' qua features), heb ik géén last van virussen en andere ellende gehad.
Mijn devies is - ook naar mijn klanten - discipline als het om geregelde scans gaat. Niks mis mee als je de risico's onder ogen ziet!
O ja, ook Windows Defender geïnstalleerd

Laatst bewerkt:
Of je nog updates ervoor kunt krijgen, weet ik niet, de kans is groot dat deze niet meer ondersteund wordt. Maar ik zal je mijn ervaring is vertellen met NIS 2004

- Opstarten van pc ging verschrikkelijk traag (was een PIII met 128mb ram, xp home)
- Firewall ging meer uit dan dat die aangeschakeld stond
- Firewaal bleef steeds vragen stellen over wat hij moest blokkeren of toestaan.
- Updates duurden lang, en dat liep ook regelmatig vast
- Als ik een virusscan deed, en hij vond een virusje, kon hij dat niet eens verwijdern, ook niet in quarantaine zetten, het enige dat hij ermee deed, was uitsluiten, dus het virus bleef gewoon staan op men pc.
- Op den duur blokkeerde de firewall, in de tijden dat hij toch aanstond, zelfs IE, blokkering kon ik niet uitzetten, NIS meerdere malen terug opnieuw geinstalleerd, enige oplossing was toen: formatteren.

Dus om een lang verhaal kort te maken: NIS 2004 is de slechtse versie van Norton. Van de nieuwe Norton heb ik al vrij positieve reacties gehoord, maar de 2004 versie zou ik absoluut niet gebruiken. Ik weet niet of je NOD32 al eens uitgeprobeert hebt, maar deze komt als beste uit de tests, is licht, updates gaan zeer snel, en kan volledig automatisch, zonder enige melding. En als firewall, heb je keus genoeg. Je kan eventueel Windows Firewall gebruiken, of wil je toch ietwat meer 'save' zitten, kan je Comodo gebruiken, is nog gratis ook. Of Sygate is ook een erg goede, ook al is deze veroudert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan