norton internet security

• Onderwerp starter Onderwerp starter Arne
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Arne

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Kennissen van mij hebben een packard bell computer , met norton internet security , nu wilde ik dat eraf halen en er avast antivirus op zetten .
Maar dat van norton staat niet in de lijst van software .
Packard bell heeft ook een eigen software herstel/verwijder programma erop staan , maar daar kun je het programma alleen installeren .
op de site van symantec staat beschreven dat je het via configuratie scherm en dan software moet verwijderen , of als dat niet lukt staat er een tool die dingen verandert in het register , en dan moet je daarna weer iets dowloaden van een site van microsoft , en toen ging het weer fout .
al met al een avondje bezig geweest , en weinig op geschoten .
Kan ik niet gewoon alle vermeldingen (sleutels) in het register , van symantec , verwijderen ??
Dan is het programma toch ook "weg" voor windows??
het os is xp home met sp2 en 3 gebruikers die allen beheerders rechten hebben .
Wie kan mij helpen ??

Als ik het goed heb staat er op de Norton site het volgende beschreven:

**Download de registerpatch om verwijzingen uit het register te verwijderen.
**Herstel dan weer windows script, door dat te dowloaden bij microsoft.
**Verwijder alle mappen.

Kortom, als je dat allemaal hebt gedaan zijn als het goed is alle verwijzingen nu uit het register.
http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Wat voor problemen heb je nu dan nog?
Is er iets verkeerd gegaan met het installeren van Windows script?

Geef even het serienummer van de pc(achter op pc bij s/n).
Op de pb site staat een tooltje dat je even moet draaien en dan staat hij bij je software vanwaar je hem dan kan verwijderen.

Ik had het register verwijdering programmaatje gedraaid , en wilde toen script herstellen maar toen ging er iets mis , moest validaten ?? en toen die hele procedure doorlopen was gaf ie aan dat er iets mis was met de verbinding ??
De computer liep daarna wel , en toen kon ik norton wel zien onder software , maar nu kan ik het zo niet verwijderen .
Ik heb ook even in register zitten kijken , en zag allemaal sleutels van symantec staan , dus toen dacht ik als ik die verwijder is het programma weg ??
kan dat zo ook of moet ik die procedure van de symantec pagina gebruiken ??

Ik zou de procedure van Symantec aanhouden, maar........misschien dat de tip van klepzeikers beter is. :)

als het goed is kan je met smart restore ook software verwijderen.
start>alle programma's>packard bell ondersteuning>smart restore.

als het goed is kan je met smart restore ook software verwijderen.
klopt maar bij de nieuwere pb computers heb je dat tooltje nodig om hem zichtbaar te maken bij software. Je kan het nml niet verwijderen via smart restore.

Geplaatst door klepzeikers

klopt maar bij de nieuwere pb computers heb je dat tooltje nodig om hem zichtbaar te maken bij software. Je kan het nml niet verwijderen via smart restore.

oke weer wat geleerd :thumb:

idd met smart restore kun je ook bepaalde software toevoegen en of verwijderen , maar norton software kun je alleen toevoegen .
Ik kan het serienummer nu niet geven , aangezien het niet mijn computer is , en ik daar pas eind van de week weer kom , kan ik dat tooltje ook zelf vinden ??
Hoe heet het ?
Dan kan ik het meteen fixen als ik daar ben , maar wat is nou eigenlijk dat script wat ik moet dowloaden van de microsoft site ?? wat doet dat ?

Microsoft® Windows® Script containing Visual Basic® Script Edition (VBScript.) Version 5.6, JScript® Version 5.6, Windows Script Components, Windows Script Host 5.6, and Windows Script Runtime Version 5.6.
Scriptjes zijn instructies om iets automatisch uit te laten voeren.
Zo te zien zit er in dit pakketje heel veel.

En hoe te dowloaden?
Gewoon taal selecteren en op continue klikken, de rest wijst zich vanzelf.

ik heb dit alles geprobeert , de manier van de symantec website met download van windows script . maar geen resultaat .want ik kon de directory van norton niet verwijderen , zoals beschreven .een of andere dll kan niet verwijderd worden

Toen op site van pac.bell s/n ingevuld , patch gedownload , maar weer niet goed , denk dat ik in eerste instantie iets verkeerd heb gedaan , iets verwijderd ?
nu kon ik software ook niet terug zetten .
daarna alle register vermeldingen van symantec verwijderd .
Nu wil ik avast a/v installeren , maar die geeft aan dat ie niet alles automatisch kan scannen , omdat er nog dingen van norton zijn .....
het loopt allemaal wel maar ....

Install via het programma smart restore norton terug op je pc,want je moet hem volgens mij wel kunnen installen. Daarna die patch gebruiken en dan norton verwijderen via software. Dan moet hij weg zijn,alleen de norton updater zal dan nog in software staan en die kan je dan gewoon ook verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan