Norton internet securty 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar heb je gelijk in. Misschien zou je dan de Firewall in Windows als extra moeten gebruiken. Ik weet nu door het probleem wat ik had de pc zonder Norton veel sneller is. Heb altijd Norton gebruikt dus wist ik niet beter. Zit er nu ook weer op en merk het verschil.

Als je het over XP hebt, die firewall houd alleen het binnenkomende verkeer in de gaten, persoonlijk weet ik ook graag welke programma’s naar buiten bellen.

Als je voorkeur naar Nod32 uitgaat kun je ook een firewall als Comodo (gratis) overwegen, wil je een totaalpakket adviseer ik KIS van Kaspersky.

@humpe : Norton is een onbetrouwbare antivirus, naar mijn mening. Ook Mcafee is een onbetrouwbare antivirus.

McAfee en Norton zijn beide echt wel betrouwbare producten, maar of ze zo goed zijn.
McAfee en Norton zijn heus niet vreselijke programma's, en ook McAfee en Norton hebben hun voordelen ( onder andere een gebruiksvriendelijke interface ).
Maar beide vertragen ze inderdaad de pc meer dan andere anti-virusprogramma's. Maar als je dat geen probleem vindt ( kan ik me niet voorstellen maar je weet nooit ) is het toch een optie om te overwegen. Ze zijn ook niet de beste in het opsporen en vinden ( er zijn betere te vinden, oa Kaspersky ) van virussen en andere malware maar soms komen beide programma's er niet slecht vanaf in tests.
Voor de duidelijkheid: ik gebruik NOD32, maar stap over op de nieuwe Kaspersky Internet Security ( Ton, heb je dat gehoord?:p ) omdat ik een all-in-one toch prettiger vindt. Als Eset met Smart Security ( NOD32 + firewall + anti-spam zeg maar ) komt, kijk ik daar weer naar.

Edit: toevoeging bij het stukje over Norton: Norton vertraagt ook erg de hele actie van het opstarten van je pc. Het is dacht ik het programma wat het opstarten van Windows het meest vertraagt. Misschien is het eens leuk om een testje te doen, hoeveel het scheelt tussen Norton Internet Security en KIS.

Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid: ik gebruik NOD32, maar stap over op de nieuwe Kaspersky Internet Security ( Ton, heb je dat gehoord?:p ) omdat ik een all-in-one toch prettiger vindt. Als Eset met Smart Security ( NOD32 + firewall + anti-spam zeg maar ) komt, kijk ik daar weer naar.

Edit: toevoeging bij het stukje over Norton: Norton vertraagt ook erg de hele actie van het opstarten van je pc. Het is dacht ik het programma wat het opstarten van Windows het meest vertraagt. Misschien is het eens leuk om een testje te doen, hoeveel het scheelt tussen Norton Internet Security en KIS.

Het wordt nog wel wat met jou :p :D
Misschien moet er maar een topic komen waar mensen hun ervaringen met KAV/KIS 7 kwijt kunnen.

McAfee en Norton zijn beide echt wel betrouwbare producten, maar of ze zo goed zijn.
McAfee en Norton zijn heus niet vreselijke programma's, en ook McAfee en Norton hebben hun voordelen ( onder andere een gebruiksvriendelijke interface ).
Maar beide vertragen ze inderdaad de pc meer dan andere anti-virusprogramma's. Maar als je dat geen probleem vindt ( kan ik me niet voorstellen maar je weet nooit ) is het toch een optie om te overwegen. Ze zijn ook niet de beste in het opsporen en vinden ( er zijn betere te vinden, oa Kaspersky ) van virussen en andere malware maar soms komen beide programma's er niet slecht vanaf in tests.

@Michael4446 : Ik ben een Norton en Mcafee hater.

Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Iedereen heeft zijn eigen smaak qua antivirus oplossingen.

@Michael4446 : Ik ben een Norton en Mcafee hater.

Dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Iedereen heeft zijn eigen smaak qua antivirus oplossingen.

Dat dat jouw mening is, vind ik prima, maar ga niet lopen verkondigen dat het onbetrouwbare programma's zijn, want dat zijn ze niet.

@ Ton, lijkt me een goed idee zo'n '' ervaringen-topic ''. Dat scheelt ook weer vragen als '' wat vinden jullie van KIS / Kaspersky ''.

Dat dat jouw mening is, vind ik prima, maar ga niet lopen verkondigen dat het onbetrouwbare programma's zijn, want dat zijn ze niet.

@ Ton, lijkt me een goed idee zo'n '' ervaringen-topic ''. Dat scheelt ook weer vragen als '' wat vinden jullie van KIS / Kaspersky ''.

@Michael4446 : Tja, ieder zijn mening natuurlijk.

Ok, norton is mss betrouwbaar, maar er zijn antivirussen die veel betrouwbaarder zijn. Over mcfee spreek ik me niet uit, geen ervaring mee.
Met norton, alleen maar slechte ervaringen, vond het systeemvertragend, onoverzichtelijk en had je van die vervelende waarschuwingen voor dingen die je niet wilt en kan je die waarschuwingen niet uitschakelen ook ni.

All in one heeft btw ook z'n nadelen, als er iets mis is met norton affecteert datje firewall, antivirus, spam etc...

1 advies voor iedereen: gooi norton eraf, er is veel beter! Bijv: AVG, antispam heb je vaak bij je provider, Ad-aware voor spyware en er zijn veel krachtigere firewalls dan die van norton.

Ik heb nooit geen slechte ervaring met Norton gehad en nu nog niet. Alleen toen hij er af was scheelde het in mijn tijd voor opstarten ed.

mja, het zal er vanafhangen zeker:p

In heel mijn vriendenkring zouden alle mensen die wat van pc's afkennen (en dat zijn er heel wat) als volgt reageren: "WAT? Heb jij norton??? Zo snel mogelijk weg daarmee! Kijk hier kan je AVG downloaden!"
iedereen die ik persoonlijk ken is daar echt wel eensgezind over, net als ik.

Ik heb het probleem aan mycom overlegd, en die zijn er meebezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan