McAfee en Norton zijn beide echt wel betrouwbare producten, maar of ze zo goed zijn.
McAfee en Norton zijn heus niet vreselijke programma's, en ook McAfee en Norton hebben hun voordelen ( onder andere een gebruiksvriendelijke interface ).
Maar beide vertragen ze inderdaad de pc meer dan andere anti-virusprogramma's. Maar als je dat geen probleem vindt ( kan ik me niet voorstellen maar je weet nooit ) is het toch een optie om te overwegen. Ze zijn ook niet de beste in het opsporen en vinden ( er zijn betere te vinden, oa Kaspersky ) van virussen en andere malware maar soms komen beide programma's er niet slecht vanaf in tests.
Voor de duidelijkheid: ik gebruik NOD32, maar stap over op de nieuwe Kaspersky Internet Security ( Ton, heb je dat gehoord?

) omdat ik een all-in-one toch prettiger vindt. Als Eset met Smart Security ( NOD32 + firewall + anti-spam zeg maar ) komt, kijk ik daar weer naar.
Edit: toevoeging bij het stukje over Norton: Norton vertraagt ook erg de hele actie van het opstarten van je pc. Het is dacht ik het programma wat het opstarten van Windows het meest vertraagt. Misschien is het eens leuk om een testje te doen, hoeveel het scheelt tussen Norton Internet Security en KIS.