Norton LU1814

Status
Niet open voor verdere reacties.

beni40

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2004
Hallo,
Enkele dagen geleden kreeg ik een mail met bijlage.
Heb deze bijlage geopend en blijkbaar bevatte deze een virus.
Sindsdien kan ik geen live-update meer doen van mijn internetsecurity van Norton antivirus.
Krijg dan steeds de boodschap LU1814 - de lijst met updates kan niet worden opgehaald.
Ik krijg ook geen toegang meer tot de site van Symantec !
Kan mij iemand helpen ???

P.S. : ben nog een leek in de computerwereld !!!

Hier staat iets over je foutcode op de site van Symantec.

Klik hier om de laatste versie van Liveupdate te installeren. Het bovenste bestandje downoaden en installeren. Liveupdate is vervolgens dan wel in het Engels, maar dat zie je alleen maar terug als je een Liveupdate uitvoert, de rest van Norton blijft gewoon Nederlands.

Stap 2 is checken of je wel verbinding met internet hebt, maar dat zal het probleem niet zijn, want je bent ook op Helpmij beland.

Stap 3 is het (handmatig) ophalen van de laatste virusdefinities. Die kun je hier downloaden.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb dit allemaal eens doorgenomen en uitgevoerd,
maar kan niets terugvinden ivm de herkenning van evt besmetting !

Heb wel de laatste versie van liveupdate kunnen installeren maar heb nog steeds die foutmelding en krijg ook nog geen verbinding met www.symantec.com

Heb je nadat je die updates had wel een virus-scan gedaan? Als je die nog niet heb gedaan moet je die even doen. Misschien dat die iets vindt.

Ik heb een virus-scan gedaan en ook een online virus-scan en geen van beide gaf een virus !!!????

Gebruik je Internet Explorer als browser? Zo niet, klik op het plaatje in m'n handtekening om Firefox te downloaden. Ik ben wel nieuwsgierig of je daarmee wel naar de Symantec-site kunt.

En is je computer spyware-vrij?

Scan anders even met:

Adaware:
http://www.majorgeeks.com/download506.html

en

Spybot:
http://www.download.com/Spybot-Sear...subj=dl&tag=but

Wel eerst even updaten alvorens te scannen.

Als deze programma's spyware vinden en opruimen, klik dan ook nog even op 'hier' in mijn handteking voor het plaatsen van een HijackThislog op antispywareoffensief.nl, het forum waarmee Helpmij samenwerkt.
Als Adaware en/of Spybot spyware vinden is het 9 van de 10 keer zo dat er troep achterblijft wat moet worden opgeruimd met behulp van deskundigen.

Ik gebruik Internet Explorer als Browser.
Mag ik Firefox dan downloaden.
Heb als gescand met Ad-aware en Spybot !
Niets gevonden ?!!!!

Geplaatst door beni40
.......Mag ik Firefox dan downloaden....

Klik één keer op het plaatje hieronder. Je downloadt dan de laatste versie (Nederlands):)

Je kunt Firefox prima naast Internet Explorer gebruiken. Ik zou tijdens de installatie Firefox (voorlopig) niet als standaard browser gebruiken. Je kunt er eerst beter even aan wennen en dan later alsnog besluiten om Firefox als standaardbrowser in te stellen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door rve123
Ik heb even gezocht en W32.Ahker.B virus blokkeerd een aantal site's, waaronder symantec. Lees dit maar is http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=828&name=W32.Ahker.b@mm

Heb je ook de link van rve123 ook doorgenomen en dit al nagekeken:

Herkenning van besmetting:

Bestanden

1a) Aanwezigheid van het bestand "services.exe" in de standaad Windows(**) directory.

** standaard Windows directory is C:\Windows bij (Windows 95/98/Me/XP) of C:\Winnt bij (Windows NT/2000).

1b) Aanwezigheid van bestand "services.exe" in de standaard opstartdirectory van Windows.

1c) Aanwezigheid van het bestand "Norton Antivirus.txt" in de root van uw systeem. (meestal c:\ )

1d) Aanwezigheid van het bestand "Fix_SP2.zip" in de root van uw systeem. (meestal c:\ )

Had je al een HijackThislog geplaatst? Zo niet, dan zou ik bij het plaatsen van de log duidelijk aangeven dat je met Internet Explorer én Firefox niet op symantec.com komt.
Hopelijk kunnen de deskundigen jou van het probleem afhelpen.:)

Geplaatst door ikself
.....klik dan ook nog even op 'hier' in mijn handteking voor het plaatsen van een HijackThislog op antispywareoffensief.nl, het forum waarmee Helpmij samenwerkt........

Lees de link in m'n handtekening nog 'ns goed door, dan zie waar je de log moet plaatsen.:)

:thumb: Hoi beni40. Ik zag dat het je gelukt is een log op ASO te plaatsen!:)

Even 2 dingetjes:

1.
Je hebt een verouderde HijackThis gebruikt, versie 1.99.0 en het moet zijn 1.99.1, die kun je hier downloaden. Dit zal ook de eerste reaktie van ASO zijn, als je dit nu even 'herstelt' is dat alvast klaar.:)

2.
Zoals ik ook al eerder geadviseerd heb is het verstandig om op ASO expliciet aan te geven dat je met Internet Explorer én Firefox niet op www.symantec.com kunt.

Suc6!

Heb vandaag een nieuw logje geplaatst op ASO
Heb nog steeds dat probleem !

Heb antwoord gekregen van ASO en logje was oke !!!
Kan ik nog iets anders doen ???:confused:

Als spyware het probleem niet is, dan misschien de restanten van een virus, dat zich in je systeemherstelpunt(en) heeft genesteld.

Schakel systeemherstel uit. Hiermee worden al je restorepoints gewist, en dus ook het daarin aanwezige virus. Probeer of je nu wel op de Symantec-sites kunt komen.

Lukt het dan nog niet: start de computer op in veilige modus en doe een volledige virusscan.:)

Heb de 2 zaken gedaan, maar kan nog steeds geen verbinding maken met symantec.com ! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan