Norton/McAfee installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

berends

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2002
Een week geleden probeerde ik Norton Antivir. opnieuw te installeren. Dit lukte, ook na vele malen proberen, niet. Toen McAfee maar aangeschaft, echter zelfde probleem. Ook op aanwijzingen van de heldesk van beide progs geen resultaat. Het werkt wel als ik win sp2 verwijder. Maar zodra ik dat er weer opzet hapert het antivir prog opnieuw. Hoe los ik dit op??
Bij voorbaat mijn dank.
Auke

zijn het soms verouderde versies of recente?
wat is de foutmelding als je ze probeert te installeren?

installeren

Nee het zijn geen oudere versies. McAfee werd 4 dagen gelden aangeschaft.
Norton weigerd op een gegeven moment verder geinstalleerd te worden en McAfee zegt na installatie regelmatig: "Een aantal onderdelen van Active Shield ontbreekt of is mogelijk niet goed geinstalleerd. Installeer opnieuw etc.
Dit uiteraard diverse malen gedaan, echter zonder resultaat. Bij beide leveranciers is een dergelijk probleem bekend en zij denken daarvoor de oplossing te hebben gevonden. Dat heb ik precies opgevolgd maar zonder het gehoopte rsultaat.
Zij geven beide toe dat het aan SP2 van windows ligt.
Groeten,
Auke

weet je zeker dat op dit moment geen virussen of spyware actief zijn op je pc?

In het Register alle verwijzingen naar zowel Symantec/Norton/McAffee weg halen!

Ja, het JAVA gebeuren heb ik geladen.
Ik heb enkele dagen geleden ook de gratis scanner AVG geladen. Mijn provider scant mijn mail, ik heb PS2 geladen, op mijn router zit nig een firewall. En dikwijls gebruik ik Mozilla Firefox. Ik denk dat ik eigenlijk wel veiligheid genoeg heb en het zo maar laat.

Het volgende antwoord kreeg ik van Raymond Bos:

Op systemen waar ik moeilijk een scanner op krijg om welke reden dan ook instaleer ik vaak Avast of AVG.

Welke van de twee is het meest aan te raden ??

Vr.Groet
Berends

Ik raad zelf Avast aan maar anderen zullen je mischien AVG aanbevelen.
Voordelen van Avast zijn,
- Vol automatische updates direct wanneer je online bent.
- Nederlandstalig
-De updates zijn zeer klein en dus snel binnen.

Ik heb ze beiden gedownload en bekeken. Ik krijg niet de indruk dat AVG de inkomende e-mail controleerd, klopt dat???
AVG is, zo het lijkt volkomen gratis en AVAST geeft een gratis periode.
Vr.groeten,
berends

Nee Avast is ook volkomen gratis. Alleen moet je hem even registreren en dat is dus voor thuisgebruik gratis.

Raymond.
Controleerd AVG inderdaad niet de inkomende e-mail ??
Vr.gr.
Berends

Volgens mij wel hoor.....
Ben niet zo heel erg thuis in AVG.
Hopen dat GuusABC je vraag nog even leest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan