Norton, McAfee of Bitdefender

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Over 2 maanden is mijn licensie van norton antivirus 2004 verlopen, maar ik weet niet of ik verder wil gaan met norton (vooral omdat het best veel geheugen gebruikt). Ik twijfel tussen toch nog een keer Norton, Bitdefender en Mcafee. Ik heb op internet wel gezocht, maar ik kon niet echt veel vinden.
Ik vraag me dus af wat de voordelen en nadelen zijn van Norton, Bitdefender en McAfee. En zijn er mensen die ervaring hebben met Bitdefender en McAfee?

Hiep hiep ****a daar gaan we weer:p
Je zal nu veel antwoorden krijgen van die is beter en die is beter. Okay, ik zal je even mijn mening geven!
Ik hou het op Norton, heeft mij nog nooit in de steek gelaten en heb totaal geen last van vertragingen. Wat niet wil zeggen dat Mac Afee en Bit Defender slecht zijn. Het zijn wel allemaal betaalde versies en dat is ook het overwegen waard. Waarom probeer je Avast of AVG niet? Allebei gratis en ook zeer betrouwbaar en gebruiken weinig van je systeem. Zo hou je je centjes in je zak en zit je toch goed.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Raymond Bos
Hiep hiep ****a daar gaan we weer:p
Ik weet het maar ik ben toch nieuwschierig. Avast vindt ik niet echt geweldig en AVG kan ik niet (zal ik binnenkort een keertje voor kijken). Norton heeft mij ook nog nooit in de steek gelaten, maar ik vindt dat als ik iets aan het scannen ben mijn computer af en toe zo traag is.

Nou word ik toch nieuwsgierig, wat is er mis met Avast?
Komt zeer goed uit de testen,is gratis, update volledig automatisch,is in het nederlands,vraagt weinig van je systeem....

Een gratis virusscanner is zeker het overwegen waard.
Ik gebruik nu al weer een hele tijd avast en dat bevalt mij prima.
Norton heb ik zelf nooit gebruikt maar ik ken wel mensen die het gebruiken, en daar ken ik niemand van die er ooit klachten over had.
Mcafee heb ik zelf ook nooit gebruikt en ook hier ken ik mensen die deze virusscanner wel gebruiken.
Bij Mcafee hoor ik vaak dat het afsluiten van de pc zo lang duurt, dat schijnt weer meer een nadeel te zijn van die scanner.

Ik weet dat het goed uit de testen komt, gratis is en Nederlands, maar ik vindt het gewoon geen prettig programma om mee te werken

Ook gratis en goed Antivir (Duits en Engels)

T.a.v. Norton, in de Chip heb van deze maand (03-2005) stond een vergelijkend onderzoek.
Op 1 Bitdefender 8 Pro.
Norton komt op plek 3, met name bij het herstellen van bestanden doe Norton het slecht en komt op de laatste plaats (slechts 33%).
Wat opvalt bij bijna alle pakketen is dat ze bij de standaard instelling niet scannen in archieven, iets om op te letten dus (handmatig aan zetten!).
Ander min puntje van Norton is de slechte omgang met NTFS.

P.s. waarom gratis toch goed kan zijn.
Zowel Antivir als Avast zijn niet gratis voor bedrijven, echter als particulier mag je gratis mee liften.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Withaar
T.a.v. Norton, in de Chip heb van deze maand (03-2005) stond een vergelijkend onderzoek.
Op 1 Bitdefender 8 Pro.
Dat heb ik gezien en die heb ik ook bij mijn computer liggen. Daarom dacht ik er ook aan.;)

Probeer gewoon AVG eens. Is toch gratis en is het niks dan gooi je hem er gewoon weer af.

Kijk dan ook even op pagina 45, tweede helft :)

Gebruik zelf Antivir al jaren en bevalt me prima.

Ik gebruik al sinds een jaar of 2 McAfee helemaal probleemloos! Wat ik erg belangrijk vind naast een goede werking en duidelijke lay-out is het gebruik van systeembronnen: als je in de winkel de verpakking van Norton en McAfee naast elkaar houdt zie je dat met name McAfee veel minder geheugen vraagt, min. 32 MB om precies te zijn. Norton vraagt min. 128 MB. Nou kan het zijn dat McAfee de zaken beter voorstelt als dat ze in werkelijkheid zijn maar dan nog vind ik het verschil erg groot!
Ook bij het verwijderen van McAfee heb ik nooit problemen ondervonden en dat is iets wat Norton-gebruikers niet altijd kunnen beamen.... Ook heb ik geen last van het langzaam afsluiten van de pc.
Veel succes met het maken van een keuze en zeker: de gratis progs zijn zeker niet slecht en het overwegen meer dan waard!

gkesler

Laatst bewerkt:
Is er misschien iemand die ervaring heeft met Bitdefender en die mij daar wat over kan vertellen?

Ik heb zowel McAfee als Norton en Bitdefender getest..allemaal zijn ze hele goede scanners, alleen Norton neemt verschrikkelijk veel resources (vb: Zonder ook maar iets geinstalleerd te hebben staat mijn windows XP op een geheugen van 128 MB ongeveer. Installeer ik daarbij Norton Antivirus 2005 met Microsoft Antispyware komt die op een geheugen van 200 MB zonder een Firewall..als ik Mcafee antivirus 2005 installeer met Sygate firewall en M-Antispyware komt die op een geheugen van 178 MB..dus dat is een groot verschil) . Bitdefender is een hele trage scanner en belast je computer qua ram wat minder, maar maakt wel je computer slomer dan Norton en Mcafee. Norton is qua gebruiksgemak het makkelijks van allemaal, en McAfee scant voor mijn gevoel van deze 3 scanners het beste en kan ook het beste alles verwijderen

Hoop dat je hier nog wat aan heb :D

Bedankt voor alle tips en ervaringen:thumb:

Ik ben een beetje eigenwijs:p en na nog wat tips/ervaringen van andere mensen heb ik besloten een overstap naar kaspersky te doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan