norton / netwerkdetector

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Ik gebruik Norton antivirus 2005 als virus/spyware software.
Vanavond kreeg ik ineens deze melding:
Netwerkdetector
Nieuw netwerk gevonden.
Kies hiervoor de beveiligingsinstelling
Mac id gateway xxxxxxxx
ip adres gateway xxxxxxxxx
lokale ip xxxxxxxxxx
Ik moest een keuze maken. Beveiligingsinstelling op thuis gezet.

WAt kan dit zijn ????
Ik gebruik wel vaker peer to peer Winmx en emule. kan het hier mee te maken hebben.
Zowel Norton als Hitman pro hebben geen virussen / spyware etc. vastgesteld. Dus dit lijkt OK.
Hoor het wel

Laatst bewerkt:
zijn dit jouw ip adressen....zo ja haal deze dan hier weg.
of je moet blij zijn met de hackers.

Lokale ip.

De standaard (systeem) lokale ip xxx.xxx.xxx.xxx. Daarnaast kunnen "services" andere lokale ip's aanleggen. Norton meld ip xxx.xxx.xxx.xxx, het is mogelijk dat die PnP's dat hebben aangemaakt. Welke versie van Windows heb je? XPSP2?

Laatst bewerkt:
windows xpsp2.
Weet niet wat mijn ip adres is, waar zie ik dit ?

Het is niet echt belangrijk voor het antwoord op je vraag, maar je kunt eens kijken naar het bestand "HOSTS" .
Te vinden: "C:\Windows\system32\drivers\etc" . Dat HOSTS-bestand kun je openen met "Kladblok". Spybot Search & Destroy kan flink wat regels toegevoegen.
Dat zijn "bad" ip's en die zijn door Spybot geblokkeerd.

Maar even terug naar je vraag. Je weet dat elk PnP-programma een deur naar je systeem open zet. Dat gebeurt door o.a. zo'n lokale ip. Norton wil je daar tegen wapenen en dat is prima. Als je meer wilt uitzoeken, zoek dan in de PnP-programma's die noemt (ik ben er niet bekend mee) in "Extra" of "Opties" of "Extra" en dan "Opties" of je de vermelding van een ip kunt terugvinden. Maar het is mogelijk dat ze bij iedere sessie een nieuwe aanmaken.

Als je de Windows XP Firewall goed hebt ingesteld, Norton zijn werk laat doen, mag je aannemen dat je de risico's hebt afgedekt.

EDIT: uitgebreide informatie over File Sharing vindt je hier: http://www.limewire.com/english/content/ftc.shtml#3f. Vaak kun je de file sharing zelf uitschakelen in het PnP programma in "Extra" of "Opties" of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan