norton pers. firewall config

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooieman4

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2002
oke, ik heb net norton pers. firewall geinstalleerd, maar ik heb geen idee hoe ik hem moet configueren. ik heb het idee dat mijn adsl-lijn nu wel erg veel wordt dichtgeknepen en zou willen weten welke instellingen je doorgaans het beste kan hebben. Ik hoef geen megabeveiliging te hebben gewoon de mnimale protectie. Weet iemand trouwens of er een standaard firewal in mijn usb-modem van adsl (gratis van zonnet) zit?

thx

Ik kan je afraden een firewall te gebruiken, want ik heb ook adsl en het werkt inderdaad niet zo heel erg goed.

Ik heb hem er weer afgegooit, maar zelf weten.

En ik ga het je weer aanraden gezien je breedbandverbinding, en helemaal de NortonFirewall want daar kan niets mis mee.

De standaard instellingen na installatie staan al goed, je hoeft alleen de wizzard na installatie&reboot te doorlopen en je bent klaar.

Maar wat zijn de klachten? hoeft niet aan de firewall te liggen...

Geen enkele USB modem is zo te hacken dat het een firewall wordt, zoals bv de alcatel ethernet modems wel kunnen.

Laatst bewerkt:
re

het probleem is dat na installatie de downloadsnelheid fors gereduceerd wordt. Ook vraagt hij bij verschillende programma's (bv. bij kazaa lite)steeds of ik permissie verleen aan dat programma om met het internet verbinding te maken.

Ik weet dat het normaal is dat je downloadsnelheid iets achteruit gaat. Wat is daar een beetje een normale standaard voor? 3k? 5k? 10k?

Het is dus trouwens normaal om zowel de security als de personal firewall als de intrusion detection als de privacy control aan te hebben staan?

Re: re

Geplaatst door rooieman4
het probleem is dat na installatie de downloadsnelheid fors gereduceerd wordt. Ook vraagt hij bij verschillende programma's (bv. bij kazaa lite)steeds of ik permissie verleen aan dat programma om met het internet verbinding te maken.

Ge kunt rechten aan de programma opgeven in tab program control, of wanneer je toegang geeft even een vinkje plaatsen links onderin de popup op deze actie altijd uitvoeren of zoiets dergelijks.

Ik weet dat het normaal is dat je downloadsnelheid iets achteruit gaat. Wat is daar een beetje een normale standaard voor? 3k? 5k? 10k?

De snelheid behoord gewoon dezelfde te blijven, met of zonder firewall.

Het is dus trouwens normaal om zowel de security als de personal firewall als de intrusion detection als de privacy control aan te hebben staan?

Is maar net wat je wil, bij mij staan ze ook allemaal aan.
Instruction Detection, Ad Blocking en Spam Alert zijn er tov v2002 bijgekomen en die zou je eventueel wel kunnen uitschakelen. maar alles zo naar smaak...:D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan