Norton Personal Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

eristoff3

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Sinds een paar dagen wordt Norton Personal Firewall niet meer geladen bij het starten van Windows XP. Soms kan ik hem handmatig starten, maar dit lukt niet altijd. Als ik de firewall open staat er dat de beveiliging is uitgeschakeld. Als ik vervolgens in het "options" scherm de instellingen wil aanpassen krijg ik de volgende mededeling:
" Geen toegang. De opties kunnen alleen worden bekeken / gewijzigd door de Supervisor"
In de handleiding of op de site van Symantec kan ik niks vinden over een Supervisor.

Mijn computer is virusvrij, alle updates zijn geinstalleerd, zowel Windows als Norton, en alle spyware is verwijderd.

Wie kan mij helpen? Kan dit probleem opgelost worden zonder het programma opnieuw te installeren??

Bij voorbaat dank

screenshot

Ik heb even een screenshot gemaakt, ik heb namelijk het tabblad internet status niet. Als ik op options in de bovenste balk klik krijg ik het bericht zoals in het screenshot is te zien.

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    54,8 KB · Weergaven: 23
Die firewall van Norton is gewoon een drama, niet alleen wordt de beveiliging niet elke keer uitgeschakeld, hij maakt mijn computer ook nog eens ongelooflijk sloom. Ik ga de firewall van Norton verwijderen.

Wat is een goede (gratis) firewall??

Bedankt Pieter!! Ik heb Sygate geinstalleerd, en tot nu toe bevalt deze uitstekend. Zodra mijn bureaublad geladen is kan ik nu meteen beginnen met werken. Bij Norton moest ik 2 a 3 minuten wachten voordat ik kon gaan beginnen, en vaak nog opnieuw opstarten omdat de firewall "disabled" was.

Bedankt!!

eristoff3,
Je computer werd sloom omdat omdat je een supervisor probleem had op de firewall en dat is ook de reden dat de beveiliging niet aan ging.

Het enige wat je hoefde te doen was 1.Norton personal firewall deinstalleren 2. RNIS gebruiken om de restanten te verwijderen van NPF 3. installeren in clean boot (of in veilige modus mag ook). Dan waren al je problemen opgelost.

Voor meer informatie daarover lees:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...8ecb8f2f7fce830688256c6b0067f2f8?OpenDocument

Saldos, ik heb de firewall verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar na het installeren van de laatste updates met live update begon de hele ellende weer van voor af aan. Die Norton Firewall is een grote miskoop geweest. De gratis firewall van Sygate bevalt prima!

eristoff3,

geloof me nou maar, NIS is de beste firewall, maar je moet weten hoe je ermee om moet gaan.

Probeer het in iedere geval (of in de toekomst) en je zul zien dat ik gelijk heb.

Deinstalleer alle firewalls en installeer NIS, maar met ouderlijke toezicht (parental control). Die hoef je trouwens niet te activeren na de installatie, zolang je er alleen voor zorgt dat je die wel tijdens de installatie installeert.

Als je Liveupdate doet, dan moet je ervoor zorgen dat je niet alle updates haalt. Reden: sinds pas is er iets aan de hand met de common client update. Die wordt binnenkort verwijderd. Dus als je liveupdate doet dan moet je de common client uitvinken.
Dan werkt alles prima en zonder probleem.

Zie hier waarom je die common client updates niet moet installeren:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111760

Saldos, ik heb de personal firewall, zonder ouderlijk toezicht (parental control). Of ik Norton opniew installeer weet ik nog niet, Sygate is veel kleiner en bevalt prima

Klopt eristoff3, Norton personal firewall heeft geen parental control. Ik dacht even dat je NIS had.
Als Sygate je bevalt, dan kun je die inderdaad beter houden. Het gaat erom dat jij tevreden bent :)

Ik heb net mijn computer helemaal opnieuw geinstalleerd, en alles loopt weer lekker. Ik wil niet het risico nemen dat Norton alles weer verpest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan