Norton probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim alphenaar

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2006
Mijne heren,

Sinds enige tijd heb ik een PC probleem waar ik geen oplossing voor weet en het zou fijn zijn als iemand daar een oplossing voor weet. Als ik mijn PC (met Windows XP geïnstalleerd en sp2 ) inschakel, verschijnt er een ballon met de mededeling dat de beveiliging is uitgeschakeld. Ik moet dan op die ballon klikken om dat in te schakelen, maar dat werkt niet. Heel vaak schakelt de PC de beveiliging zelf weer aan, maar het gebeurt ook dat ik de PC opnieuw moet opstarten om dat gedaan te krijgen. Vervelend want het duurt daardoor langer voordat ik aan de slag kan. Ik heb al geïnformeerd bij verschillende mensen maar niemand weet een oplossing. Wie kan mij helpen?
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Wim Alphenaar

Als ik het goed begrijp heb je Norton op je pc.
Weet je 100% zeker dat Norton goed functioneert?
Dan zou je die ballon dus helemaal niet moeten krijgen.
Is het iets van Windows's Firewall die melding?
Je mag n.l. niet WF samen met Norton laten lopen.
Ga naar start/uitvoeren/typ services.msc
Zoek Windows Firewall op. Dubbelklik op de regel.
Zet nu stop en je moet uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Wil je dan eens een screenprint maken van dat schermpje?

Elisa,

Sorry, maar ik kan het plaatje van het scherm niet hierin krijgen (plakken?), omdat ik niet weet hoe dat moet. Ik ben namelijk nog niet zo bekend met dit gebeuren. Kan ik het niet per e-meil naar u toe zenden, of mag/kan dat niet?

Gr.

Wim Alphenaar:

Je zou het op kunnen sturen, daar heb ik op zich geen moeite mee maar ik ga je wat leren :) Dan zit je de volgende keer ook niet.

Download via Google MwSnap
Installeer het.
Maak een map onder je documenten die je Mwsnap noemt.
Open nu het programma door op de icoon te klikken.
Ga nu naar de instellingen.
Kies voor opslaan als jpg.
Opslaan in.........je bladert naar die pasgemaakte map.
Kies voor opstarten met Windows.
Kies bij het opslaan voor opslaan met een zelf ingevulde omschrijving.
Laat MwSnap dit niet doen, dan krijg je alleen nummer.

Misschien moet je het nog 1 keer starten via de icoon, na de volgende opstart zit het in je systeemtray.
Je rechtsklikt er dan op en kiest voor 'rechthoek variabele grootte'.

Het lijkt veel maar het is echt geen werk. Hierna kun je met 1 rechtsklik/rechthoek kiezen een screenprint maken die net zo groot is als jij wilt.
O ja, niet op dat gekke ding letten wat ook in beeld komt. Gewoon omkaderen en daarna 1 keer klikken.

Elisa,

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik je hulp zeer waardeer.

Ik heb dat programma nu op de pc gezet en al gekeken hoe het werkt, maar het is nog niet geheel duidelijk hoewel ik dat beeldplaatje inmiddels wel in een map heb.
Het is alleen nog niet duideleijk hoe ik het op deze pagina krijg. Ik weet niet of je wilt of ik dat per prive e-mail doe, want ik heb wel gezien dat dit kan.

Ik heb ook nog veel problemen met de toegankelijkheid van dit 'help programma en weet ook niet hoe ik bij deze correspondentie kan komen, daarom heb ik het maar in mijn favorieten gezet. Het zal stellig anders kunnen.

Gr.

Wim

Als ik je nu een omwegje aanbiedt leer je het nooit :D
Goed, je wilt dat plaatje of screenprint op Helpmij plaatsen.
Je reageert op dit bericht, je schrijft wat je wilt vertellen en vervolgens scroll je naar beneden. Onder reactie plaatsen zie je 'Overige opties'

Onder bestanden toevoegen zie je 'beheer bijlagen'.
Ga naar 'Bladeren' en je zoekt vervolgens naar jouw screenprint.
Dan ga je het uploaden.
Zie je die bijlage goed staan met kb er bij (mag nooit meer dan 100kb zijn) dan kun je die pagina sluiten.
Tenslotte plaats je het bericht.
Je plaatje komt nu als een bijlage te staan.
Dat voldoet al.
Later vertel ik wel hoe je het direct onder het bericht krijgt.
Ga eerst maar eens handigheid krijgen.

Laatst bewerkt:
Elisa,

Bijgaand een uitsnede van het bureaublad met de melding. Ik hoop dat dit de bedoeling is?

(Sorry, dat wat traag bent met reageren. Er worrdt namelijk van mij verwacht dat ik onze website van artikelen voorzie, maardit terzijde)

Gr.

Wim Alphenaar

Bijlagen

• beelduitsnede.jpg
    beelduitsnede.jpg
    25,8 KB · Weergaven: 62
Mijn leesbril was bijna niet toerijkend :D
Het plaatje zou groter moeten zijn.
Kijken hoe groot mijn bureaublad wordt (bijlage).
Jouw screenprint is stukken kleiner.
Mooie foto trouwens!

Dat is het normale schermpje van Windows.
Wat ik niet kan lezen is die regel waarin Windows zegt dat iets is uitgeschakeld.

Vertel eens, je hebt het over Norton in je titel. Heb je AntiVirus en firewall en beiden van Norton?

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor het compliment van de foto, dit Noorwegen op zijn best!

Sorry voor het formaat, zal ik het nogmaals sturen? Het eigenlijke plaatje was namelijk groter dan 100 kb.
Ik heb alleen Norton Antivirus. De Firewall is van Windows XP. Het vreemde is dat het altijd goed gewerkt heeft. I

Ik weet niet precies wanneer het mis is gegaan. Een kennis heeft al verondersteld dat het aan dat SP 2 programma zou kunnen liggen? Ik zou er wel mee kunnen leven, ware het niet dat ik vind dat het goed moet werken. Misschien ben ik wel te veel Pietje precies.

Gr.

Wim

Ik zou er wel mee kunnen leven, ware het niet dat ik vind dat het goed moet werken.
Hm, ik zou het ook zeker willen weten. Het is tenslotte wel je veiligheid.

Werkt volgens die mededeling de firewall van Windows niet goed of Norton Antivirus?

(Als je je bureaublad wilt 'screenen' dan maak je de rechthoek gewoon iets kleiner. Zo kwam ik ook aan 95kb. Ik ben een uur of 1,5 weg)

Het lijkt erop of Windows Norton uitschakeld bij het afsluiten.
Als ik de PC aanzet krijg ik die fout melding en heel vaak zet de PC de beveiliging zelf weer aan! S oms moet ik weer opnieuw opstarten.

Ik ga er straks achter vandaan, want ik zit al de halve dag achter dat ding en ik krijg rechthoekige ogen.

Groeten,

Wim

Ga eens........heb je eigenlijk XP? naar Start/ programmatoegang en instellingen. Kies voor programma's wijzigen of verwijderen.
(Bij win98 is het kiezen voor Software dacht ik, wat het onderstaande betreft zul je dan zelf moeten kijken)
Nu ga je Norton wijzigen dus niet verwijderen. Alzo laten herstellen en kijken hoe het gaat met opstarten.

Lukt dit niet dan voor totaal verwijderen kiezen. Uit Program files/map Norton en Symantec verwijderen.
Ook onder Program files/Common files de map Symantec verwijderen. Tenslotte onder doc. and settings/gebruiker/Application data/Symantec verwijderen.
Start je pc opnieuw op.

Als je nog een programmaatje hebt als CCleaner (Google) dan laat je deze nog even het register controleren op foute ingangen.

Weer opnieuw opstarten.
Nu kun je Norton er weer opzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan