norton security firewall probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
943
Als ik mijn firewall aan heb staan, kan ik naar geen enkele site. Ik ga ervan uit dat er ergens iets fout aangevinkt is. Wie kan mij helpen?
Als ik naar NIS persenel firewall, internet accescontrole ga, zie ik geen ongewone blokkering

Erik
 
En bij Program Control ?Als je Explorer gebruikt.
 

Bijlagen

  • norton.jpg
    norton.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 37
compres,

Dit probleem is makkelijk op te lossen.
Doe dit:

Verwijder NIS en run de verwijdertool daarna vanaf hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...a9b007e63c1/23bda5412ae1a49688256abe00615e20/$FILE/ATTJMUK4/RNIS.EXE

Installeer NIS daarna opnieuw, maar let op:

Tijdens de installatie zal hij vragen of je parental control of ouderlijke toezicht wilt installeren. Je moet daarop "ja" zeggen en die installeren.
Je hoeft die na de installatie overigens niet te activeren.

Na de installatie zal NIS vragen of je je computer wil opstarten. Zodra je dat doet zal hij vragen of je een programma scan wilt doen. Ook die moet je doen. Dat duurt zo'n 5 minuten. Na de scan druk je op "alles markeren" en dan "voltooien".

Hou de standaard instellingen van NIS. Dan moet je gewoon kunnen internetten zonder probleem daarna.
 
proberen

Dit lijkt me een goede oplossing, ik ga hem snel proberen.
Dank je
Erik
 
@Saldos,

Ik heb net een update gedaan van nis2003, gewoon vanaf live-update.
Nu kan ik alleen maar internetten als ik nis disable.
Het rare is dat microsoft outlook en kazaa het wel doen, maar de rest werkt niet.

Let op, ik heb geen email ge-opend, alleen op dat moment live update gedaan.
Ook jouw advies om progje te verwijderen via je link al opgevolgd, maar blijf geen contact krijgen met internet.

Wat gaat er fout?

[edit]
nu heb ik het hele zaakje op nieuw gedraaid, géén updates gehaald van nis, en......... hij doet het weer.
Zit er een fout in de updates van nis? (oja, ik draai ook works dus mijn virusdefinities zijn wel up to date)
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Stigter,

Dat is altijd moeilijk te zeggen of er iets aan de hand is met de updates van NIS.

Het is altijd afwachten na een update of meerdere mensen er last van hebben.

Ikzelf heb er in iedere geval geen last van op dit ogenblik.

De laatste keer dat er NIS updates waren waren er ook problemen. Zie hier:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111760&highlight=common+client

Dit is wat ik jouw aanraad:
Haal gewoon alle updates binnen.
Indien je dan een probleem krijgt, doe dan wat ik erin heb gezet in mijn eerste bericht in deze topic.
Dat zou jouw probleem moeten oplossen.
 
Saldos,

Ik heb al gedaan wat jij aanraden in dit topic, (verwachte eigenlijk wel vragen op helpmij) maar zodra ik live-update doe en symantec redirector en Norton Internet Security Program update binnenhaal begint het gedonder...
Geen internet, wel email halen via microsoft outlook (maar outlook express werkt niet) en kazaa doet het ook. Voor de rest noppes.

Ik wacht wel even met de update binnen halen denk ik
 
Ik heb geen oplossing voorje stigter, ik wil toch even melden dat ik hier ook NIS2003 engels met volledige updates heb, maar zonder de problemen nogtoe.

Je hebt niet toevallig 2firewalls tegelijk geïnstalleerd?
(niet dat ik je daarvoor zou aanzien als vaste helpmij bezoeker:D maar even checken...)
 
@temptation,

Nee,;) ik heb geen 2 firewalls draaien...

Wellicht dat toch iets van microsoft "stoort" of dat iets anders nis in de war stuurt.

met hijack this zie ik dit

Logfile of HijackThis v1.94.0
Scan saved at 23:01:39, on 5-6-2003
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page=http://www.helpmij.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=C:\WINDOWS\System32\blank.htm
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page=%SystemRoot%\system32\blank.htm
O2 - BHO: Ipswitch.WsftpBrowserHelper - {601ED020-FB6C-11D3-87D8-0050DA59922B} - C:\Program Files\WS_FTP Pro\wsbho2k0.dll
O2 - BHO: (no name) - {7559B76E-0222-4d77-9499-CCE9EB4EDC2F} - C:\PROGRA~1\AdShield\AdShield\AdShield.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Copernic Agent - {F2E259E8-0FC8-438C-A6E0-342DD80FA53E} - C:\Program Files\Copernic Agent\CopernicAgentExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\PROGRA~1\THECLE~1\tca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NetStat Live] C:\Program Files\AnalogX\NetStat Live\nsl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O8 - Extra context menu item: &Maintain Block List... - C:\PROGRA~1\AdShield\AdShield\maintain.htm
O8 - Extra context menu item: Add to &Block List... - C:\PROGRA~1\AdShield\AdShield\suppress.htm
O8 - Extra context menu item: AdShield Option &Settings... - C:\PROGRA~1\AdShield\AdShield\settings.htm
O8 - Extra context menu item: Search Using Copernic Agent - C:\Program Files\Copernic Agent\Web\SearchExt.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Launch Copernic Agent (HKLM)
O9 - Extra button: Copernic Agent (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O9 - Extra button: AdShield (HKCU)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37726.4897106482
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Volgens mij geen rare dingen hierin toch? Wat eventueel deze problemen kan veroorzaken?
 
Stigter,

Ik zou toch maar een update doen.
Niet bang zijn. Gewoon doen.
 
@Saldos

Saldos, ondanks je goede adviezen heb ik nu 2x met je removal tooltje gewerkt, opnieuw geinstalleerd en updates gehaald en het werkt niet.

als ik geen updates haal werkt nis wel (dus zoals het hoort)

Ben niet bang, maar voor een derde keer opnieuw installeren lijkt me ietswat overbodig toch?

overigens verwijder ik nis zoals het hoort en draai de removal tool hiervoor. Start computer opnieuw op en installeer dan opnieuw nis2003.

Had "gehoopt" dat het probleem zich bij meerdere mensen voordeed. Het lijkt erop dat ik de enige ben...
Ik heb overigens wel alle beschikbare updates van microsoft op pc zitten.
 
Er is nog een tweede ding dat je kunt doen Stigter en dat is de programma updates 1 voor 1 ophalen en dan kijken welke van de updates de problemen veroorzaakt.

Ik heb zo een idee dat het de "symevent" update is die het veroorzaakt misschien omdat dat de update is die ook de 3 Juni kwam. Dus die moet je als laatste houden.
De rest moet je wel installeren.
 
Er is een net nieuw artikel gepubliceerd door Symantec over de laatste updates Steiger.

En je had toch gelijk.
Ik zie nu ook dat er inderdaad problemen zijn met de laatste update, maar Symantec is het nog aan het onderzoeken Steiger. Zie hier:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...d2150f0f5cb27e7488256d050076e7d1?OpenDocument

Onder "Solution" staat wat je eventueel kunt doen.

Het vreemde is dat niet iedereen er last van heeft (net als de vorige keer toen er problemen waren met de updates).
 
Laatst bewerkt:
Saldos

cannot acces the internet after installig nis lijkt de oplossing, maar ik zie dat deze oplossing al op 26 mei 2003 is geschreven. Het gaat juist fout met de live update van 5 juni.

De link naar Norton does not load lijkt mij niet voor mij van toepassing. Bij mij doet nis het juist iets te goed...
Als ik zo de oplossing zie, moet ik het mapje liveupdate folder verwijderen.

Ik wacht trouwens even totdat symantec gewoon mijn nis automatisch update.. Mocht ik dan problemen hebben weet ik nu in ieder geval de oplossing.



PS
off topic,
Steiger?? typefoutje Saldos?
Overigens had ik liever dat ik niet gelijk had..
 
@Saldos

Eigenwijs als ik ben heb ik toch maar even het e.e.a uitgeprobeerd..
Wellicht dat je vrienden bij Symantec er iets aan hebben.
Ik heb nu alle updates gehaald, behalve de update symantec redirect.. Nu werkt alles gewoon zoals het hoort.
(ik heb dus niet het mapje hoeven te verwijderen)
 
hm, SYmantec Redirect dus.

Ok Stigter. Ik zal het verder onderzoeken.
Zodra ik meer weet erover dan laat ik het je weten.
In iedere geval weet je waat het aan lag. Dat scheelt alweer.
 
In ieder geval bedankt voor je aandacht Saldos.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan