norton update

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel9

Meubilair
Lid geworden
4 mrt 2004
klopt hetdat er de laatste dagen geen updates meer zijn voor norton?
ik heb nis 2003 en als ik update word vermeld dat ik alle updates heb maar de laatste virusdefinities dateren van 19-05-2004 is er iets mis of is het oke zo. zo nee hoe kan ik op een andere manier de definities binnen halen.
mijn abonnement loopt nog tot september.
alvast bedankt

:) De mijne staat ook op 19-5

Misschien hebben de virus makers vakantie ofzo :D

Klopt hoor.

LiveUpdate:
Virus Definitions created May 19
Virus Definitions released May 19
Norton AntiVirus Corp. Edition:
Defs Version: 60519u
Sequence Number: 31022
Extended Version: 5/19/2004 rev. 21
Total Viruses Detected: 67536

http://www.sarc.com/

Je kan wel handmatig de 'verste' updates downen, zie dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=111563 Daar worden de nieuwste definities doorgegeven.

Uitleg: http://service1.symantec.com/SUPPOR...2002021908382713?OpenDocument&src=sec_web_nam

Ik wacht altijd op de auto-update trouwens. :)

hier staat ie op 25 05 2004

Bijlagen

• norton.jpg
    norton.jpg
    58 KB · Weergaven: 32
oke bedankt allemaal zal wel kloppen dan.
vond het wel raar want normaal is het veel vaker maar ja het zal wel.

Hier staat ie ook nog op de 19 de, opzich niet zo vreemd. Want normaal gesproken komen auto updates op woensdag avond uit (NL tijd) behalve bij grote uitbraken enzo.

Je moet je dus pas zorgen gaan maken als je morgen ochtend geen nieuwe defs vind :)

Nou paintje wat mij betreft houden die virusmakers altijd vakantie zijn we van die ellende af. ;)

Dat wil dus zeggen dat de jean en XXlerator handmatig de updates downen middels de Intelligent Updater zoals ik eerder aangaf, dit voor de duidelijkheid.

67558 virussen ondekt ie hier ... 22 meer dan bij Gezina.
tis dus wel de moeite handmatige updates te doen .

Het verschil:

"Which provides the most protection?
The Intelligent Updater is updated daily during the work week, while the LiveUpdate definitions are usually updated weekly.

During a major outbreak, however, the LiveUpdate definitions are updated as needed.

Many of the definitions that are added to the daily (Intelligent Updater) definitions are not in the wild, or if they are, they have a very low incidence of infection.

So, while the Intelligent Updater may provide a slightly greater level of protection for a few days (until the zoo and low level threats are added to the weekly LiveUpdate definitions), for most customers, the protection that is provided by LiveUpdate is more than adequate." Symantec

Ik hou het dus maar op de auto-update, bovendien lopen de updates synchroon mocht het echt nodig zijn zoals met de recente Sasser-uitbraak.

tja, moet ieder maar voor zich uitmaken zeker ... persoonlijk vind ik het een kleine moeite.

Geplaatst door de jean
tja, moet ieder maar voor zich uitmaken zeker ... persoonlijk vind ik het een kleine moeite.

Dat is zo, moet ieder voor zich uitmaken. :)

Intelligent Updater:
Virus Definitions created May 25
Virus Definitions released May 25
Defs Version: 60525r
Sequence Number: 31254
Extended Version: 5/25/2004 rev. 18
Total Viruses Detected: 67558

LiveUpdate:
Virus Definitions created May 26
Virus Definitions released May 26
Defs Version: 60526s
Sequence Number: 31302
Extended Version: 5/26/2004 rev. 19
Total Viruses Detected: 67564

http://www.sarc.com/

Zal zo wel veranderd worden (of een foutje van hun) maar joepie, de live-update is eerder! :D
Heb net ff in mijn NIS 2003 op de live-update-knop gemept en zowaar, 2x een virusdef.-update. :)

Edit: is idd nu aangepast qua data op de Symantec-site. :p

Laatst bewerkt:
En de live update def's zijn inmiddels weer vernieuwd :)

En persoonlijk vind ik die Intelligent Updater updates onzin omdat iedere dag te gaan lopen doen, want dat is de rate waar op ze worden uitgegeven, als je nu virus hebt wat nog niet gedetect word of je hebt een vermoeden dan is het idd een kleine moeite.

Maar voor de rest zie ik het nut er niet zo van in, bij grote uitbraken worden idd zoals gezina al zei altijd meteen de auto defs bij gewerkt.

Dan heb je ook nog de MKB bedrijven waar voor ze wel handig zijn om te updaten, in 1 keer met 1 file.

Maar goed voor mensen die het leuk vinden moeten het vooral doen :)

Trouwens der is maar 1 ding wat ik echt niet snap (nu we toch bezig zijn :D )

Der loopt ook ergens een topic hier op dit forum "Nav updates ofzo" Dat gaat echt helemaal nergens over, elke dag worden die dingen geupdate dus als je daar blij van word dan bookmark je die page en dan kijk je elke dag even

browser openen, is 1 klik book mark klikken is 2 klikjes verder, en je ziet het meteen. Dat is toch altijd nog een stuk sneller dan eerst opzoeken op het forum, naar beneden scrollen en dan kijken.

Sugestie waar het wel handig voor zou zijn is bv Adaware update bestanden, die komen heel onregelmatig uit en je moet echt op het knopje drukken om te zien of ze er zijn, ze komen niet van zelf binnen dus als je daar nu een topic voor hebt, dat snap ik dan nog wel

just my two cents :P

Geplaatst door Sith Warrior
Sugestie waar het wel handig voor zou zijn is bv Adaware update bestanden, die komen heel onregelmatig uit en je moet echt op het knopje drukken om te zien of ze er zijn, ze komen niet van zelf binnen dus als je daar nu een topic voor hebt, dat snap ik dan nog wel

En dat topic is er dus ook: updates AdAware

Deze hebben we ook nog: Spybot S&D updates

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan