Norton versus XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter njgv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

njgv

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Goedemiddag allen,

Een kennis van mij draait Norton 2003 op een XP besturingssysteem, niets mis mee zou je zeggen.
Echter onlangs ontving hij een geinfecteerde mail, welke door Norton werd gededecteerd. Welk virus dit betrof is helaas niet bekend. Na detectie adviseerde Norton dit virus te verwijderen, hetgeen hij deed in de wetenschap dat e.e.a. dan was opgelost. Niet dus!
De pc loopt nu bij het opstarten vast. De bios is wel te bereiken, doch verder gebeurt er niets meer.
Heeft iemand een suggestie?
Niek.

Ik wil hem best adviseren om te scannen, maar dan moet je wel bij het besturingssysteem kunnen komen en daar ligt nu net het probleem. Hij start niet door naar XP

Helaas.
Ik denk dat ik de wel pc tot leven krijg met een opstartschijf, maar daar schiet ik niet erg veel mee op vrees ik.
Tot op heden reageert de pc alleen volgens zijn zeggen op " del".
Ik zal hem in ieder geval adviseren om te proberen in de veilige modus te komen, zoals je zei.
Ik ga morgen eens even polshoogte bij hem nemen.
Ik stelde deze vraag om een mogelijke oplossing voor het probleem te krijgen, zodat ik hem op een adequate manier kan helpen. Ik denk dat dit nog een probleempje kan worden!
Maar met de kennis en kunde van Helpmij komen we er ongetwijfeld uit!
Niek

njgv,
In de veilige modus moet hij er wel in komen hoor, tenzij het virus de schijf heeft geformateerd. Dat kan natuurlijk ook nog.

Indien hij ook niet in de veilige modus erin komt, dan moet je tijdens het opstarten van de pc kiezen voor "last good known configuration".
Dan gaat hij terug naar de tijd dat hij wel normaal opstartte.

En indien dit ook niet werkt, dan kun je een reparatie uitvoeren met de windows xp cd.

Saldos.

Bedankt voor de tips. Ik heb de schijf omdat hij totaal niet meer te benaderen was opnieuw geformatteerd, met behoud van de oude bestanden, dus al zijn foto's en documenten konden worden behouden. (handige optie van XP).
Hij moet nu, indien hij deze (oude)bestanden wil aktiveren deze via de verkenner benaderen en kan ze dan openen.
Alles draait gelukkig weer als een raket.
(Ik draai zelf onder win 98se en heb dus niet zo gek veel ervaring met XP, maar ik ben blij dat hij weer geholpen is).
Ik wil een ieder die heeft meegedacht bedanken voor de mogelijke oplossingen en ongetwijfeld tot horens!
Niek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan