Norton verwijder probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huckley

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2005
Beste Forum Leden,

bij de aanschaf van mijn Pc zat er al Norton op.
Nu had ik voor ik ging schrijven al eens geken bij de link die: " Gezina" had geplaatst daar trof ik genoeg informatie.
Maar toen ik aan de slag ging blijkt dat ik via configuratie bij me software niks kan vinden van Norton!
Norton Anti Virus (OEM) versie 11.011.4 lees ik bij de info van Norton zelf.
Ik las ook al dat er een progje voor is om Norton te verwijderen maar het aanbevolen wordt het eerst via sofware verwijderen te proberen!
Ik snap als ik zo maar verwijder uit programfile's dat ik problemen ga krijgen met m'n besturing!
Wie heeft er een idee wat ik het beste kan doen alvorens het te verwijderen met progje dat ik vond bij de link van "Gezina".
Vriendelijke groeten,
Piet. H

Als je Norton nog niet geinstalleerd c.q geactiveerd hebt, dan kan je deze gewoon verwijderen zonder problemen en een andere virusscanner installeren.

- Verwijder eerst de snelkoppeling van Norton in Start > Alle Programma's.

- Verwijder dan de map van Norton in Program Files.

- Sluit pc af en dan weer op.

Installeer dan een andere virusscanner (aanbevolen).

Dat het met me programfile's kan wist ik !
Maar ben bang dat me besturing in de war komt!
Heb het eens gedaan op een andere pc en dat gaf problemen met weer opstarten van windows!
Moest ik eerst in het zwarte scherm op een willekeurige toets klikken om windows weer te laten lopen!
Hoe ik dat moet oplossen moet ik ook nog uitvinden!
Is wel een Windows 98 nu ben ik met Xp Home edition bezig!
Ik vraag liever nog een keer voordat ik straks geen weg meer terug heb!

Ja het is inderdaad Packard Bell!
Ik heb gekeken naar de link maar ben niet zeker of ik 2004 of 2005 heb!

Laatst bewerkt:
Lees dan het topic even door zoals ik heb gepost. Packard heeft daar een patch voor. Daarna kan je gewoon Norton uninstallen. Ach ik post het nogmaals:

Packard Bell heeft zelf ook nog een tooltje: *klik* Bestemd voor versies 2004.

"Download the patch Norton Internet Security Uninstaller (part number 6952000000) and install it to create the option to uninstall Norton Internet Security (including Norton AntiVirus 2004) with "Add/Remove Programs" in the Control Panel."

En dan daarna even je versie kiezen:

Volledig verwijderen Norton AntiVirus 2003 en ouder: http://service1.symantec.com/SUPPOR...001092114452606
Volledig verwijderen Norton Internet Security 2003 en ouder: http://service1.symantec.com/SUPPOR...=&osv=&osv_lvl=
Volledig verwijderen Norton 2004 en 2005 (zowel NAV als NIS): http://service1.symantec.com/SUPPOR...=&osv=&osv_lvl=
(@Buffy)

Laatst bewerkt:
Dan zou het zo moeten, zal ook wel gelden voor de antivirus:

"Impossible to remove Norton Internet Security 2005 with Add/Remove Software

Situatie
When you want to remove the preinstalled Norton Internet Security 2005 from your computer, you cannot remove the application by means of Add/Remove Software in Control Panel.

Oplossing
Use SmartRestore to uninstall Norton Internet Security 2005. However, keep in mind that removing Norton Internet Security 2005 renders your system totally unprotected and vulnerable to viruses, hack attacks, etc." Packard Bell

Verwijder daarna de resten met dat tooltje uit de eerder gegeven links.

Gelukt

Tot zover met succes verwijderd.
Mijn dank daar voor!
Kijk ik met Register Cleaner zie ik nog wat tools staan!
Kan ik die met R.C. ongestraft verwijderen?
Zo ja dan is mijn probleem uit de wereld en kan ik over gaan Avg te instaleren, en het topic sluiten als opgelost!
Vriendelijke groeten,
Piet H

Bedankt

Als nog een keer mijn hartelijke dank!
Het is voor de bakker en Avg heeft zelfs al z'n werk gedaan en een worm gevonden die Norton over het hoofd heeft gezien!
Vriendelijke Groeten
Piet. H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan