Norton verwijdert maar niet helemaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter_1994

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2009
Oke, ik heb dus Norton 2009 Verwijdert via het "tooltje".
Nu komt er steeds een melding dat norton me laptop gaat scannen enz enz bladie bladie bla.
Terwijl ik hem echt heb verwijdert met dat zogenaamde "tooltje" van de symantec site.
Het is vreselijk irritand want het komt zomaar ineens voor me beeld.
Kan iemand me hierbij helpen om Norton definitief te verwijderen?:D

Ik heb nu een andere antirvirus dus ik hoef die "zogenaamde hulp" van norton niet...

Ik vind norton zowiezo al een slechte antivirus.

Hier hebben jullie als het goed is ook nog de melding die ik krijg:

Bijlagen

• Bestandje voor helpmij forum.jpg
    Bestandje voor helpmij forum.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 111
Hallo peter1994
Start > Configuratiescherm > Software.
ga naar Norton Security Scan en klik op Wijzigen/Verwijderen.
Groeten Yoyo13

Dankje voor het snelle antwoord.

Ik heb in de softwarelijst gekeken maar ben "Norton Security Scan" niet tegen gekomen.

Plz help me :D

Zoek eens op Symantec en verwijder daar alles van.

Hoi peter1994

Ja hoor natuurlijk kan ik daarbij helpen ,maar zoiets wel altijd handmatig.

Klik op start - zoeken kies voor alle bestanden en mappen. en laat hem zoeken naar norton endaarna symantec.

Het zo dat je niet alles verwijderen omdat bestanden in gebruik maar ze zijn nog niet van je af.

Start - uitvoeren ,en er komt een dos-promt ,en daar type je regedit

Je gaat programma binnen en ga naar bewerken ,bijna zie de optie zoeken ,type norten en laat zoeken als hij iets zie een pop-up kies voor delete weer op F3 did herhaal net zo lang
tot je melding krijgt het door zoeken van het register voltooit.
En je begind weer opniuw met de naam symantec.

Als bestanden waren die niet werwjdred konden kan nu waarschienlijk wel.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Computer => C:/ => Program files => Zoek je Norton en verwijder de hele map en dan
schijf opruimen...

Thx voor je reactie Ragdoll.

Alleen ik begrijp dr nie veel van. xD

Als ik op het woord norton zoek dan vind ie niks.
Maar op symantec wel iets:

npcLU.loc
npcLU.loc

Kan ik deze zo maar verwijderen?

Ragdoll heb je ook teamviewer?

Misschien kan je het via teamviewer voor me doen :D

@ peter1994

Ik moet ook wat beter leren typen.:D

Nee teamviewer heb niet ,maar het idee dat iemand zomaar iets met je register kan doen is niet goed.

Norton raak je alleen kwijt als je hem ook uit het register haalt.
Als daar niet mee vertrouwd bent maak dan een backup van het register ,door bijvoorbeeld een herstelpunt te maken met systeemherstel van windows.
Dan kun je altijd nog terug naar hoe het was.

Norton is van Symantec.
Wat nu eigenlijk doet is het register nazoeken naar regels die iets met het woord norton of symantec te maken hebben en kunnen verwijderd worden.
Als je dat gedaan heb en je de pc opnieuw heb opgestart dan kun je nu ook de bestanden van norton en symantec vewijderen die je eerst niet kon verwijderen en je de melding kreeg dat het niet kon omdat ze in gebruik waren.

Sorry Ragdoll maar ik begrijp er niet veel van :P
Al doe ik ICT xD

Kan je echt niet voor een paar minuutjes teamviewer installeren en het ff voor me doen? :D

Kan wel teamviewer installeren hoor ,leer ik dat programma ook eens kennen.

Zal waarschijnlijk wel een aantal instellingen van windows moeten gaan aanpassen.
Maar dat komt wel goed.

En als je me zegt wat je niet begrijp dan komt dat ook goed.

Dat bestand npcLU.loc is een Norton Protection Center LiveUpdate Plugin wat onder een process monitor valt.
Niks buitengewoon en kan gewoon verwijderd worden.

sorry voor de laatte reactie...

ik begrijp dat stukje van het register ff nie...
ben met het register nog nie zo bekend :P

Hallo Peter

Tja het register ,dat is een soort database met infomatie over allerlij instellingen op je pc.
Ook over norton en het bedrijf dat nu de eigenaar is symantec (het was vroeger van peter norton).
Daarom staat het vaak ongeveer zo in het register HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\symantec\norton\
Daar staan dan vaak allerlij instellingen enz van het programma.
En om een programma met windows op te laten starten word het start bestand vaak geactiveerd in HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.
Maar dat is niet noodzakelijk een programma kan door het register ook anders worden gestart ,wat voor een anti-virusscanner wel eens beter kan zijn omdat het op die manier voor kwaadwillende programma's voor de hand ligt om ze daar uit te zetten.
Nu moet je gaan zoeken waar het programma word opgestart en die instellingen staan.
Dat hele grote klus als je hele register regel voor regel moet nalopen.
Maar omdat de woorden symantec en norton het meeste terug komen kun je de zoekmachine in het programma regedit gebruiken om die regels terug te vinden en zo heb je de meeste kans om er voorgoed van af te komen.

Alleen verwijder je zo wel alles van symantec en wat met norton te maken heeft ,dus niet alleen je anti-virusscanner.
Pas er mee op als je andere programma van symantec en norton heb geinstalleerd !
En verwijder alleen dat wat de zoekmachine aangeeft !
Het register kan je ook beschrijven als het zenuw-centrum van windows.
Daarom kun je het beste eerst een backup maken van het register voordat je er aan begint.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is ,ben er iets bekender mee en weet niet goed waar de moeilijkheid ligt ,en vraag maar gerust hoor.
Al heb ik nooit geen ICT gedaan ;)

Oki.

Ik zal morgen ff gaan kijken.

Het valt me op dat het iedere woensdag om 1600 uur precies opstart...

Kan jij dit misschien niet even via teamviewer doen :D

want vind het nogal moeilijk dat register...

alvast bedankt! :P

Ik vind norton zowiezo al een slechte antivirus.

Resultaten uit het verleden zijn geen afspiegeling van het heden.

Ik heb nu Norton 360 draaien en ben er zeer tevreden over.

@ Peter

Ik heb teamviewer al van mijn pc verwijderd.

Het eerste wat ik leerde over het register voor hele lange tijd terug is hoe je online Norton kan uitzetten op een andermans pc.
Dat is helemaal niet intressant ,maar wel dat je via het register de beveiliging van iemands pc kan afbreken.
Om te voorkomen dat kwaadwillende mensen en progamma's dat op die manier niet meer kunnen en je besturings systeem een beetje af te harden is het een goed idee om de service remote registry uit te zetten.

Het is daarom ook beter dat je niemand vraagt en zeker niet op een open forum om je register te laten bewerken.
Je geeft daarmee iemand de toegang tot je register en buiten de beveiliging bevat het register ook de infomatie van je acounts,wachtwoorden,software key's enz.

Het gaat niet willen of kunnen maar als je van mij een tip wil aannemen vergeet dat om het via teamviewer het een ander te laten doen ,www voor de websites staat wold wide web de hele kan met je mee kijken zowel goed als slecht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan