Norton Virusscanner start op met x

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cat9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Laatst heeft Norton een worm op de computer ontdekt en hersteld.
Ik heb helaas niet verder gekeken en dacht dat alles dan wel goed was.
Maar Norton blijft opstarten met een rood kruis erdoor en pas als alle andere onderdelen opgestart zijn wordt Norton actief.
Ik heb ook al online gekeken met de McAfee virusscanner maar ook deze kan niets ontdekken.
Is er nu wel of niet meer iets op mijn computer achter gebleven en hoe kan ik dit eventueel verwijderen.

Groetjes Joan

Dat Norton er lang over doet om op te starten is normaal hoor en dan blijft er inderdaad een kruisje staan. Wil je zekerheid scan dan even online!
www.housecall.nl

Fijn dat je zo snel reageerde.
Deze scanner vind er inderdaad nogal wat:
Troj_agent.ae
Troj_delf.rb
Troj_dyfuca.bq
Ik neem aan dat het veilig is om deze gewoon te verwijderen ?
En hoe kan er zoveel opzitten zonder dat Norton dit ziet ?

Dat kan ja. En op de vraag waarom Norton ze niet herkent geeft Norton zelf antwoord en zegt dat als ze geen schade aan je PC toebrengen ze ook niet als virus worden herkend.

Hieronder een stukje van de Symantec Site over het "virus" JS NO CLOSE die door andere scanners als Trojan word aangezien.

Information about JS.Noclose
Last Updated on: August 26, 2003 12:38:14 PM PDT

While JS.Noclose may be annoying, it is not malicious. A Web site uses its code to create hidden windows to display advertisements as well as banner advertisements. Closing these windows can be difficult, because when you close one, the window that is "hidden" behind it is displayed.

There is no malicious payload involved in this type of code, and as such, your system is not endangered. For this reason, Symantec does not detect such scripts as viral!

Dit gaat dus ook op voor andere Trojans.....

Hartelijk bedankt

Ben benieuwd of het ook gaat werken tegen het lange opstarten.
Om het kwijt te zijn is in ieder geval een goede zaak.
Hartelijk bedankt voor je hulp.

Groetjes Joan

Geplaatst door Cat9
Fijn dat je zo snel reageerde.
Deze scanner vind er inderdaad nogal wat:
Troj_agent.ae
Troj_delf.rb
Troj_dyfuca.bq
Ik neem aan dat het veilig is om deze gewoon te verwijderen ?
En hoe kan er zoveel opzitten zonder dat Norton dit ziet ?

Virussen zijn het niet, maar je hebt blijkbaar wel wat lastige spyware verzameld:

Troj_agent.ae -> MxTarget
Troj_delf.rb -> IstBar
Troj_dyfuca.bq -> Internet Optimizer

Plaats maar even een HijackThis-log in de daarvoor bestemde topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=172491
Dan kunnen we zien of er nog iets opgeruimd moet worden.

Groetjes,

Buffy

Hopelijk ben je inmiddels van die troep verlost. Maar wat betreft het opstarten met een kruis door het icoon: Solution: This is normal behavior, and your computer is protected during this time. This document describes what happens to Auto-Protect during startup. In this scenario, Auto-Protect is disabled for a short period of time during startup and then appears in the system tray.

The Norton AntiVirus 2002 Auto-Protect icon shows as disabled until after the program icons in the system tray finish loading during startup.

Ik heb dan de NIS 2004 maar merendeels qua opstarten komt er eerst een kruis door het NAV-icoon en als alles is opgestart verdwijnt het kruis. Je pc blijft beschermt gedurende deze periode. In de link gaat het over versie 2002 maar geldt ook voor latere versies.

Bedankt

Ik vond het alleen raar omdat hij het eerst niet deed en na de virus die het had hersteld wel.
Zodra ik tijd heb ga ik achter het verwijderen van het andere spyware aan.

Groetjes Joan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan