Norton waarschuwing

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik ben sinds kort overgeschakeld van Outlook Express naar Outlook. Ik krijg nu bij het versturen van een mail mét bijlage een foutbericht van Norton: "Data size exceeds maximum permitted". Dat is bijvoorbeeld het geval bij het versturen van een scan van een eenvoudig krantenbericht. Ik merk inderdaad dat die scan dan 25Mb inneemt. Hoe komt dat? En waarom komt die waarschuwing van Norton? (ik heb wel Norton Internet Security). Komt het omdat ik een scan automatisch opsla als een TIF bestand, wat dat ook moge wezen? Ik kan een scan ook opslaan als een PDF bestand. Weet iemand wat er aan de hand is? Heeft het te maken met Outlook of met de scanner (een HP printer all-in-one C4180). Wat doe ik verkeerd?

Lijkt mij dat Norton voor jou de aflevering van mail verzorgt (na scannen van de uitgaande mail). En als je probeert af te leveren naar een e-mail adres die dergelijke mailgroottes niet accepteert (danwel via een mailserver die dergelijke mailgroottes niet accepteert (kijk na wat bijv. je provider als grens aan mailgrootte stelt)), dan lijkt het mij dat de melding daar vandaan komt.

PS: De meeste mailboxen accepteren zowiezo geen mail boven de 10 MB per stuk.

Ga je dus eerst afvragen naar wíe je het stuurt, via wélke mailserver (die van je provider, die van Hotmail/Live mail, die van Gmail etc.) en welke limieten aan mailgrootte daar gelden.

Tijs.

Danje, Tijs. maar zou het ook niet liggen aan het abnormale volume van de gescande documenten? (TIF bestanden), die sowieso niet worden geacepteerd door de server?
De vraag is dan hoe het komt dat een eenvoudig krantenartikel een document wordt van 25Mb ?

Dat abnormale volume waar jij het zojuist over had vertaald zich ook in de abnormaal grootte mails, en daar heb ik al over geschreven in mijn vorige posting. Ik ga daar dus nu niet (meer) op in.

Dat het gescande krantenartikel 25 MB wordt kan aan een aantal dingen liggen (meerdere combinaties mogelijk):
a. Naast 'normale' TIFF bestaat er ook 'compressed' TIFF als grafisch formaat. Compressed TIFF zou al flinke besparing moeten opleveren. Natuurlijk zijn er nog andere grafische uitvoerformaten die ook gecomprimeerd zijn, zoals JPG bestanden.
b. Instellingen bij het scannen: Wel of geen kleur, dots-per-inch (DPI), kleurdiepte (8bits kleuren, 16 bits kleuren, 32 bits kleuren), afmeting etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan