Norton weer.. Scherm bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Berichten
517
Hallo,

Ik heb geprobeerd Norton AntiVirus van mijn PC an te gooien, maar helaas zonder succes. Er zijn nog bestanden blijven hangen en hij start nog op bij het opstarten van de PC, maar hij kan niet scannen. :D

Bij het opstarten van de PC krijg ik een rood scherm (weer eens wat anders dan de blauwe windows schermen :D) en daar staat op dat hij de virus definition files niet kan vinden.
Daar maak ik mij niet zo'n zorgen om, maar ik moet openter drukken anders gaat de PC niet verder met opstarten! :confused:
Das minder leuk... weet iemand hier hoe ik Norton uit het opstart-schema van mijn PC kan verwijderen?? Hij staat niet in autoexec.bat en ook niet in system.ini
Ik d8 in het regeister, maar daar zitten ZOVEEL files dat het een week duurt eer ik ze allemaal heb verwijderd (van Norton dan :)) en/of de juiste heb gevonden.

Kortom: I need Help.

Mvg,
Robin van Baalen :cool:
 
damn... geen van al die opties werkt.... ook niet dat programmaatje wat je moet downloaden...

Iemand een ander idee?? Ik zou graag weer normaal programma's willen kunnen verwijderen...



Robin
 
Kijk in de software of je wel alle componenten van Norton hebt verwijderd.

Groetjes,
Bennie
 
Kijk in de software?? Lijstje software bij configuratiescherm??
 
Geplaatst door robin_89
Kijk in de software?? Lijstje software bij configuratiescherm??

Inderdaad, kijk daar eens of daar nog iets van Norton in staat.
Zo niet, probeer het programma dan eens opnieuw te installeren en verwijder het dan op de juiste manier. Via diezelfde software lijst dus.

Succes.
 
Emmmm
als ik het programma opnieuw wil installeeren, krijg ik een melding dat het oude erest aan moet staan ofzo...

Ik zal dit bericht zo aanpassen en de melding in de bijlage zetten... eerst ff ss maken

lol, dat werkt dus niet, dan maar in een nieuwe post :)
 
Laatst bewerkt:
Bijlage 1...:D
 

Bijlagen

  • norton_internet_security_2003.gif
    norton_internet_security_2003.gif
    8,8 KB · Weergaven: 40
NIS is wel iets anders dan NAV...

Dus probeer dan eens deze removal tool. Die is voor NIS.
 
O, ja, foutje... ik heb bij alle 2 hetzelfde probleem... :)
Maar nu had ik NAV opnieuw geïnstalleerd, en nu kreeg ik dit scherm na de installatie (zie bijlage)... :confused:
 

Bijlagen

  • norton_anti_virus_2003.gif
    norton_anti_virus_2003.gif
    7,8 KB · Weergaven: 21
Vink in msconfig > opstarten eerst alles van NIS uit en start dan een keer opnieuw op.
Probeer dan de beide removal tools nog eens, die moeten echt werken.
 
Ik zal het proberen....

Sorry voor het late reageren, maar ik heb een dag zonder internet gezeten omdat NIS onzichtbaar was, en alle internet toegang had geblokkeerd... Ik kan nu nog steeds niet op MSN en Yahoo! Messenger komen, en ik probeer NIS te verwijderen, maar dan krijg ik weer de error in de bijlage.... :confused:
NAV heb ik er nu wel van af kunnen mieteren, maar NAV 2002 nog niet (die zat er op en kon er niet af, ik had toen maar 2003 eroverheen gezet, maar die ging er naast draaien, dat gaf een hele boel ellende en nu issi dr weer af... :D)


Robin
 

Bijlagen

  • error_during_nis_deinstal.gif
    error_during_nis_deinstal.gif
    6,3 KB · Weergaven: 19
Om alles van NAV eraf te halen doe het volgende:
1-Zoek alle bestanden + mappen met de naam Norton en/of Symantec. Verwijder deze. Zoek ook het mapje NCDTREE (deze is ook van Norton) en verwijder deze ook.
2-Start en daarna Run of Uitvoeren (welke versie je hebt). Typ: regedit. Nu zit je in het register dus VOORZICHTIG!
Boven balk: Bewerken klik. Daarna: zoeken. Typ daar: Symantec. Alles wat hij vindt = verwijderen. Herhaal deze stap totdat je de melding krijgt dat hij niets kan vinden.
Vervolgens zoek ook alle bestanden met de naam: Symantec. Net zoals boven, herhaal opdracht totdat hij niets kan vinden.
Als alles is verwijdert uit de register, sluit venster. Start PC opnieuw op. Nu kan je NAV opnieuw instaleren.

falco
 
Boven balk: Bewerken klik. Daarna: zoeken. Typ daar: Symantec. Alles wat hij vindt = verwijderen. Herhaal deze stap totdat je de melding krijgt dat hij niets kan vinden.

Emmmm er zijn ongeveer 1500 registrey entries, dus dat kan nog wel eens een maandje gaan duren als je er 12 uur per dag aan werkt... if you know what i mean..
:confused:

Robin :cool:
 
Hoi,

Als die tool dan echt niet werkt en ook de uninstall niet... dan zal je het idd handmatig moeten doen.

Symantec geeft je hier een uitleg over het handmatig verwijderen.

Succes.
 
nav

cd met jouw norton VC gebruiken, vraagt auto of je de bestaande install. wilt verwijderen.l.
 
Geplaatst door robin_89


Emmmm er zijn ongeveer 1500 registrey entries, dus dat kan nog wel eens een maandje gaan duren als je er 12 uur per dag aan werkt... if you know what i mean..
:confused:

Robin :cool:

Valt best mee;), tja....
 
Nou, ik heb nu alle zooi weer eraf gegooid en we zijn nu weer bij begin af aan: scherm bij het opstarten: couldn't find virus definition files...

En iets met SAVRT.VXD dattie niet gevonden kan worden...
Ideeën??

Welke files staat alle zooi in die opstart bij opstarten? win.ini? system.ini? autoexec.bat staat niets in...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan