norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

laahlaah

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2003
Hoi hoi ff tussen haakjes ik weet niet of deze vraag hier goed staat maar dat hoor ik dan wel ik zit net een probleem ik heb op een chat box een disscussie over norton naemlijk er werd gisteren tegen mij gezegd dat nalle nortondie dus voor 2003 zijn uitgebracht evenveel kunen vinden als die norton 2003 klopt dat en zo ja waarom brengt norton dan elk jaat een nieuwe versie uit?

Omdat ze graag veel geld willen verdienen.....

Ps.

Zou je willen proberen om wat meer leestekens te gebruiken in je bericht, dat leest wat prettiger.... bedankt ;)

oke maar die norton 2000 en 2001 en 2002 vinden dus,evenveel als die nieuwe versie die norton 2003?

Ja, mits regelmatig bijgewerkt via norton liveupdate....

ja, maar ze hebben meer opties, oftewel ze verbeteren de producten wel

je had de vraag ook hier kunnen stellen

> Internet > Internet Beveiliging

want mijn computer deed hel erg raag,vooral op kazaa ik had een bestand gedownload en toen zag ik, in een keer dat er 33 bestanden bij geload wren waar van ik zeker weet dat ik ze niet geload had. Toen heb ik de nortonn 2002 er over heen gescan en die vond niks toenheb ik, de norton 2003 er over heengehaald, en die vond toen de worm steph , dus daarom snap ik het het
dat de 2002 hem niet vond en de 2003 wel en toch had ik de 2002 geupdate

laahlaah,

Ik kan het je wel uitleggen hoe het in elkaar zit.
Het is zo dat elk kaar er een nieuwe versie uitkomt van Norton.
Er zijn namelijk 3 redenen daarvoor:

1. Er zitten meer opties op de nieuwe versies.

Zo hadden de eerste Norton versies alleen een virus scan.

Toen Norton 2000 kwam zat er een inkomende email scan op en een auto-protect op.

In Norton 2001 wam er een script blocker op en kwam er een automatic liveupdate op.

In norton 2002 kwam er een uitgaande email scan op.

In Norton 2003 kwam er een messenger scanner op en daarnaast kwam er een speciale trojan scanner die onbekende trojans kan vinden.

2. Een 2e reden is dat de heuristische functie beter is naarmate je een nieuwe versie neemt. Heuristische functie dat wil zeggen dat virussen herkend en verwijderd kunnen worden zonder dat er virus definities ertegen zijn. Dus Norton 2003 ziet onbekende virussen veel sneller dan Norton 2000 bijvoorbeeld.

3. Derde reden is dat virussen tijdens het installeren van Norton ook worden verwijderd. D.w.z. voordat je liveupdate hebt gedaan. Zo verwijderd NAV 2000 alleen virussen tijdens de installatie die er tot 1999 waren toen NAV 2000 gemaakt werd, maar NAV 2003 verwijderd tijdens de installatie alle virussen die tot 2002 er waren toen NAV 2003 gemaakt werd.
De reden dat het belangrijk is om die virusssen tijdens de installatie ook te verwijderen is omdat veel virussen het installeren van NAV onmogelijk maken als ze nog op de pc zitten en daarnaast kunnen ze Norton corrupt maken als ze er toch doorheen komen.

Om die redenen wordt aangeraden om geen virus scanner te gebruiken die ouder is dan 2 jaar. Dat wil zeggen dat als je nu NAV2003 of NAV2002 hebt dat je goed bescherm bent tegen virussen.
Heb je een oudere versie, dan ben je minder beschermd en dat wordt ook niet aangeraden.

bedankt saldos nu weet ik hoe het in elkaar zit
nogmaals hartelijk bedankt
groetjes laahlaah

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan