Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

luckyWim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2002
Geen vraag meer een tip.

Ik heb 2 maanden geleden via de site van symantec antivirus2006 gedownload en gekocht.
Helaas crashte mijn pc een maand later. Alles kwijt. ook mijn antivirus programma.
Pogingen om dat programma opnieuw te downloaden mislukte volledig. Het bestond gewoon niet meer, was inmiddels antivirus2007 geworden. Ik had wel de registratie code, maar geen programma. Mailtjes naar symantec gestuurd. Helaas de antwoorden verwezen naar sites waar de download-links naar mijn programma ontbraken od niet werkte.
Overigens een via de winkel gekochte antivirus versie van negen maanden geleden kreeg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat.
Zo word je pc beveiliging wel een dure grap.

Ten einde raad het antivirus2007 gedownload en gekocht, maar wel gelijk op een schijfje gebrand. Overigens zag ik nu wel de waarschuwing om gedownloade programma,s gelijk veilig op een schijfje te branden.Alles werkt weer, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. groeten, LuckyWim

Zonde van je geld!
Er zijn programma's die net zo of zelfs beter zijn en niks kosten.
Avast en AVG zijn uitermate goeie en gratis scanners...:thumb:

Zo, dan wil je wel HEEL graag met Norton werken. Een kennis van mij had een gelijkaardig probleem met een ander proggie van Symantec.

Het lijkt erop dat die jongens hun eigen portemonee zo sterk beschermen dat het listig wordt iets bij hun te bestellen.

Ik was al bij ze weg.

Je had gewoon de volgende opties kunnen gebruiken:

Gebruik deze tool om alle Norton programma's in zijn geheel van je systeem te verwijderen. Pas daarna opnieuw installeren.

Als Internet Explorer het niet goed (meer) doet kun je ook rechtstreeks een tool downloaden en gebruiken:

Voor Windows2000/XP: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
Voor Win98/ME: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool_9x.exe

Tijs.

tool

Geloof me ik heb van alles geprobeerd, maar antivirus2006 was nergens meer te vinden op hun site.

Mijn eerdere gekochte versie van zeven maanden terug gaf een fout aan halverwege de installatie..

Uiteraard zoek je dan de oplossing op hun site en word je verwezen naar een andere tool die dat probleem zou oplossen. Niet dus...

Overigens zolang alles goed werkt heb ik geen probleem met Norton op wat vertraging na.

Voor sommige mensen is Norton een hel, voor anderen een paradijs.

Voor mij zelf een hel, omdat er echt veel betere anti-virusprogramma's zij die:

a. Veel meer vinden
b. Veel vaker updates hebben tegen nieuwere virussen
c. Je systeem veel minder vertragen. Norton vreet geheugen.
d. Even makkelijk zijn in het gebruik.

Betaald: Kaspersky en NOD32 bijvoorbeeld.
Gratis: AVG, Avast en AntiVir.

ook ik ben een gebruiker van norton internet sec, dit omdat we jonge kinderen hebben die vanalles doen op de pc (wel met toezicht) en ik het liever niet heb dat ze op rare pagina's komen, maar zelf het opzoeken van anorexia is best moeilijk (puberdochter thuis!!) ook de reclame die onder drukt word vind ik heerlijk, ik kan naar pagina's kijken zonder al teveel rommel
wel vreet het geheugen, is deze nieuwe pc erg traag met norton en zal graag van norton afwillen als er een betere securitie zal zijn alleen kan het niet vinden (misschine kijk ik niet goed?) ook overweeg ik 2007 aan te schaffen omdat er gezegt word dat deze wel wat sneller is, maar vind het een hoop geld en zekerheid heb ik niet, dus als jullie advies hebben?? vooral over kinder bescherming en reclame onder drukkers

bedankt

Bitdefender heeft ook een goed Parental Control.
Is heel goed vind ik zelf.

En de Reclame onderdrukken functie kan je bijna hetzelfde bereiken met Secretmaker.

Bitdefender en Secretmaker samen zijn zeker even goed, ik denk wel beter, en vreten veel minder geheugen. En zijn allebei makkelijk in gebruik!:thumb:

Laatst bewerkt:
beste Michael4446,

zal je voor mij dan een lijst willen maken wat ik nodig heb ter vervanging van norton internet sec.?
norton internet sec heeft dus:

firewall
indring dectectie
antivirus (natuurlijk)
privacy control
reclame onder drukken
anti spam
ouderlijk toezicht

ik snap natuurlijk wel dat dit niet allemaal gratis gevonden kan worden en dat ik niet alles nodig heb, maar wat is wel belangrijk? voor mij zowiezo ouderlijk toezicht

bedankt voor je reactie

Opzich is alles natuurlijk belangrijk, maar het een meer dan de ander.

Echt nodig: Firewall, Antivirus, Antispyware.
Anti-spam is natuurlijk goed om te hebben en voor jou is Parental Control belangrijk.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt:

Gratis:
Firewall --> Sygate
Antivirus -> AVG Anti-Virus Free
Antispyware -> Ad-Aware , Spybot Search & Destroy
Indringdetectie -> zit in firewall en antivirus
Reclame onderdrukken -> Pop-up Stopper, en evt. Secretmaker
Privacy control -> CCleaner om op te schonen, verder instellingen Internet Explorer.
Ouderlijk toezicht -> Naomi 3.2.

OF

Dit alles, zonder privacy control en reclame onderdrukken ) in Bitdefender.

Betaald:
Antispam -> Spamihilator of Spambayes

Andere links zal ik geven als je interesse hebt. Of natuurlijk Google.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan