NortonGhost,een aanrader ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Wij hebben intussen 5 Pc's in huis en dan wordt het misschien wel eens tijd om
zoiets als Norton Ghost te installeren maar....
Enige tijd geleden heb ik echter van elke Pc alles verwijderd wat uit zo'n geel-zwarte doos
kwam (NAV/SysWorks...) dit ten goede van de snelheid en overgestapt naar o.a NOD32 en Sygate (Comodo op de laptop)omdat ik een beetje
mijn buik vol had van Norton.
Nu zou ik dus eventueel terug een Norton product willen installeren met bedenkingen !

Is Norton Ghost idd. een aanrader en werkt het perfect in hetgeen wat het zou moeten doen (kompl.HD back-up) of zijn er net zo'n goede alternatieven ,en de hamvraag, vreet NG ook zo aan je Pc als NAV doet ?










,
 
Laatst bewerkt:
Over welk versie van ghost hebben we het.
 
Ik heb me er nog niet hard in verdiept maar zou moeten dienen om back-ups te maken van kpl.HD en veronderstel degene die nu in de shop ligt : Symantec Norton GHOST 12
 
Ik heb zelf ghost 9 deze bevalt mij uitstekend, ik heb even verder gekeken dan kwam ik tot ghost 10.
om de vijf dagen maak ik een backup, maar als ik een restöre maakt dan duurt een paar uur, maar als deze klaar is dan weer compleet.
 
Is de belasting van Ghost ook zo nefast voor een sys.als bij de NAV als het op de achtergrond draait ?

Kan zijn dat ik wel fout zit hoor maar maakt Ghost ook bvb.een volledige back-up van een HD zodat je die HD kunt overzetten op een andere HD of Pc.
Laat is zo zeggen,mijn oude Pc wordt dit jaar nog vervangen maar ik zou graag het OS en al wat er op de HD staat van proggies etc.willen overzetten naar die nw.computer z'n HD,kan dat met Ghost helemaal ?
 
Je kan met ghost meer, maar ik een backup maak op de achter grond, en gaat fout dan start ik deze opnieuw op, je kan ook delen b.v. muziek aappart maken, het voordeel is je de naam van de backup kan je zelf geven.
 
Dus ik kan alles van mijn oude Pc,de komplete C schijf incl.de XP Pro en alle proggies naar een nw.Pc zetten met NGhost en die dan een kloon wordt van de andere oude computer en waarop ook alles functioneert ?
Heb je dat al gedaan en met succes ?
 
Laatst bewerkt:
Je kan beter een severs nemen en daar alles bestuurd, dan is het ook makelijk bij te houden als iemand wat mist om op de sever terug te zetten wat deze nodig heeft.
 
Ik ben helaas niet zo bekend met dit soort proggies en ken alleen maar de NortonGhost omdat daar een marketing rond is natuurlijk.
Dus zou ik ook met R-Dimage de komplete C schijf kunnen opslaan en installeren op m'n nieuwe lege Pc als ik het goed begrijp.
Maar in m'n oude Pc zitten 2 HD's,als ik daarvan beide opsla met r-Dimage kan ik die dan beide op de nw.Pc zetten op 1 schijf ,of lukt zoiets niet ?

Ga straks eens aandachtig lezen via de Link,is dit een omslachtige handeling of is R-Dimage relatief gebruiksvriendelijk want als het enigzins kan vermijd ik liever de geel-zwarte dozen.
:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan