norton's liveupdate

• Onderwerp starter Onderwerp starter vaat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vaat

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 mei 2001
Heb norton systemworks 2003. Moet de component ccApp.exe van mijn firewall wel of niet serverrechten hebben ??

Symantec’s Common Client Application for Norton AntiVirus 2003, Norton Personal Firewall 2003, and Norton Internet Security 2003. This task is, effectively, the "master" task in these products as its role is to call the different program features of the above products. For example, if Auto-Protect and E-mail Scanning are enabled, then CCAPP makes sure that those programs are running. If CCAPP is disabled, then Auto-Protect and Email Scanning will not run.

Recommendation :
Leave well alone – this task is crucial to the proper working of your Norton 2003 security product. We recommend, however, that you do a manual LiveUpdate at least once a week as, at the time of writing (10-Dec-2002), we have experienced a few irritating problems with the 2003 edition of the above Norton products, and Symantec seem to be fixing things every week (via LiveUpdate updates).

Ik kan geen mail ophalen als ik hem niet toelaat op het internet. (Sygate Personal Firewall)
Of ik zou mijn mail niet moeten laten scannen, maar dat vind ik niet zo'n goed plan. ;)

Groetjes,

Pieter

Geplaatst door Pieter Arntz
Ik kan geen mail ophalen als ik hem niet toelaat op het internet. (Sygate Personal Firewall)
Of ik zou mijn mail niet moeten laten scannen, maar dat vind ik niet zo'n goed plan. ;)

Groetjes,

Pieter

bedoel niet de internet access rights maar server rights. Zonealam komt hier met de vraag of hij server rechten moet hebben.

Ik weet totaal niet of ik iets zinnigs kan toevoegen maar in mijn ZA 2.6 staan AllE progjes bij Allow Server afgekruist, alleen beveiligings-software waaronder NAV '02 (voor updates en controle) moeten een vinkje krijgen bij Allow Connect.

Vaat,

Het probleem is dat ZA en SPF verschillend werken, maar ik denk dat het vergelijkbaar is met het geven van serverrechten als het programma zelf contact moet kunnen maken met internet.

CommonClient CC App
LiveUpdate Engine Com

Zijn de twee onderdelen van NAV die bij mij volledige toestemming hebben.

Groetjes,

Pieter

hmmm,

maar zonealarm heeft 2 opties voor een programma:

normaal access en server access en bij server luisterd het naar inkomende signalen van het internet:

Programs can play the role of a server, waiting or listening for incoming connections from the Internet.

is het voldoende dat die component het internet zelf op kan of moet het ook inkomende signalen van het internet kunnen afhandelen ?

Wil niet zuren, maar begrijp het misschien ook niet helemaal. Ik zou zeggen van niet namelijk, maar waarom vraagt hij er dan om ? Wat moet die component met inkomende signalen van het internet ?

Vaat,
bij zonealarm kan je rustig al het server gedeelte UITvinken,
alleen met msn krijg je dan eventueel problemen met plaatjes etc versturen..

Alles werkt gewoon zoals het hoort.

Geplaatst door vaat

je zegt dat norton dus wel serverrechten moet hebben, dus ccApp.exe ook ? Dat is immers een component van Norton.

ccApp.exe is een component van Norton. De belangrijkste component zelfs. Dus die moet ook server rechten krijgen.

thanxs saldos,

final answer is Yes !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan