Nose - Converter

Status
Niet open voor verdere reacties.
De melding van de updater zal pas van kracht gaan als er weer een update beschikbaar is
Toon systeemvak is eigenlijk dat de icoontje van het programma zichtbaar is in de taakbalk
De kolommen zal ik nog veranderen (was het even vergeten)
Idd de uitleg van de YouTube downloader kan beter
In principe hoef je niet op de ok knop te drukken
De help box zal in later een dialoog van maken t
Morgen of overmorgen zal er een update beschikbaar zijn.

Werkt de YouTube naar mp3 downloader bij u ?:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Er zijn nieuwe updates beschikbaar !

Het automatisch opslaan van de kolommen is mij nog niet gelukt :(

maar de rest wel. Ik heb een kleine youtube browser gemaakt waarmee je video gelijk in het programma kunt zoeken en afspelen (Zonder derde parij software !)

Een screenshot:

you.jpg

Hoi,

In de update popup staat een klein foutje. Let erop dat dat niet te vaak/helemaal niet meer voorkomt.
Jammer dat mijn naar er nu niet meer bij staat :(:P

Wat mij ook opvalt is dat jouw programmaatje veel sneller kan downloaden dan de meeste andere programma's. Als de informatie klopt natuurlijk...

Nog steeds krijg ik geen melding dat de update is gelukt of dat het is mislukt. Dat krijg je pas als je het programma weer opnieuw opstart. Het zou prettiger zijn als je het gelijkt krijgt als de update gelukt is. Nu heb je de kans dat mensen onnodig blijven wachten op een melding over het updaten.

Dan de youtube browser:
Als je hebt gezocht, dan gaat de progressbar naar de 100%, maar blijft daar dan staan (ik neem aan dat die op 100% staat). Daardoor heb je opeens een groene balk onderin het schermpje staan. Als het klaar is, dan kan je beter de progressbar weer terugzetten naar 0%, dan valt hij niet meer zoveel op.
Het is prettig als je kan zien wat de naam is van een filmpje voordat je het aanklikt. Ik zou links bij de stills ook nog de naam van het filmpje vermelden.
Als je het filmpje hebt aangeklikt en de beschrijving is te lang, dan verdwijnt deze uit het scherm. Ook is er dan geen mogelijkheid om het scherm te vergroten en zo alsnog de tekst te zien.
De fullscreen knop van het flash object werkt niet, terwijl die daar wel staat.
Als je op de "watch on youtube" knop drukt (ook in het flash object) dan opent internet explorer. Dat is dus net de browser die ik niet gebruik. Ik weet dan ook dat het de bedoeling is dat je het programma gebruikt en niet de site, maar alsnog...:P
Ik kreeg bij een paar filmpjes ook de melding dat de video niet beschikbaar is.

Dan toch nog even naar het help dialoog van de youtube downloader:
In het eerste punt staan toch nog wel een paar foutjes.
In het tweede punt kan je beter zeggen: "... of het programma kan blijven hangen.", anders kan het zijn dat mensen vrij snel denken dat het het programma is en niet de internetverbinding. Ook sluit je met deze formulering geen andere dingen uit.
Bij het derde punt staat: "Aan de linkerkant verschijnt de ...", niet helemaal correct. Ook staat er dat er een link wordt aangemaakt. Is het niet zo dat je alleen de link opzoekt? Er staat ook dat je het dan kan converteren, maar daarvoor moet je het natuurlijk eerst downloaden. Hier mist dus een beetje.
Je moet nog eens goed kijken naar de woordvolgorde van punt 4. Ik raad aan om "vervolgens" voor "klik" te zetten.

Ik heb het verder (nog) niet geprobeerd, maar sowieso download ik eigenlijk nooit vanaf youtube.

Is het niet mogelijk om de breedtes van de kolommen als integers op te slaan samen met de andere instellingen. Het viel mij namelijk op dat die wel werden opgeslagen.

Succes!:thumb:
MartinJM

Er is een update beschikbaar :)

- de popup laat ik liever zien wanneer het programma wordt geopend
- Ik kreeg bij een paar filmpjes ook de melding dat de video niet beschikbaar is.
Dit komt misschien door omdat de video's geen muziekvideos zijn of of de muziekvideo is groter dan 20minuten

Ik zou eerder zo'n soort GUI nemen. Wat je nu hebt is nogal verwarrend.

pNLcB.png

(Als je het project hiervan wilt, hoor ik 't wel)

De interface (GUI) die Joz1 heeft gemaakt ziet er inderdaad overzichtelijker uit. Alleen moet je de buttons dan nog wel even helemaal goed uitlijnen. Ze staan net een beetje scheef :p

Maar als je nu update, dan zie je eerst dat het aan het downloaden is, en dan verdwijnt dat opeens en zie je helemaal niks meer van het programma. Ik kijk dan gelijk bij taakbeheer of er nog wel iets gebeurt, maar de meesten doen dat niet. Je krijgt dan pas te horen dat de update voltooid is als je het programma opstart. De gebruiker moet in dit geval dus eerst bedenken dat het programma niks meer doet en dat hij het zelf nog op moet starten. Het programma hoort ervoor te zorgen dat er geen onduidelijkheid is bij de gebruiker is over wat dan ook. Nu is die onduidelijkheid er wel.

MartinJM

[edit]
Jeey, mijn naam staat er weer bij!:)
[/edit]

Laatst bewerkt:
@MartinJM: over welk update-scherm heb je het eigenlijk, ik heb 'm nog niet kunnen vinden :(
En die buttons (... en +) zijn inderdaad niet helemaal goed uitgelijnd, maar het gaat om het idee :).

Er is een nieuw update beschikbaar ! :)

Bij het downloaden van deze update kun je screenshots zien van de geselecteerde videobestand (geen mp4!)

@JoZ1: Het is een mooi layout, maar ik kan de optie audio en youtube converter niet in de tab zetten omdat de beide optie's zelf tabbladen hebben. zoals bij de optie audio kun je converteren, songtekst+albumart en info wijzigen en die kan niet in plaatsen. hetzelfde voor de youtube converter. anders heb ik te veel code voor 1 formulier en duurt het laden van het programma veel langer

@MartinJM: Ik zal later in het over schermpje meer info geven over de updatefunctie. Heb geen nu geen tijd omdat ik moet werken :p

@JoZ1: Het is een mooi layout, maar ik kan de optie audio en youtube converter niet in de tab zetten omdat de beide optie's zelf tabbladen hebben. zoals bij de optie audio kun je converteren, songtekst+albumart en info wijzigen en die kan niet in plaatsen. hetzelfde voor de youtube converter. anders heb ik te veel code voor 1 formulier en duurt het laden van het programma veel langer

Dat hoeft geen probleem te zijn:
pgHzm.png

Het is echt noodzakelijk om je lay-out te veranderen, zo is het echt te verwarrend.
Ook de disclaimer, setup en de remover zijn niet nodig voor zo'n klein programaatje.

Er zal binnen enkele dagen een update beschikbaar zijn
Over de layout. :thumb:

Het is echt noodzakelijk om je lay-out te veranderen, zo is het echt te verwarrend.
Ook de disclaimer, setup en de remover zijn niet nodig voor zo'n klein programaatje.

Die setup heb ik wel nodig omdat ik voor mijn programma 1 vaste plaats wil zonder dat de gebruiker de map verplaatst. Er wordt niet alleen bestanden geïnstalleerd, maar ook programma instellingen worden daar opgeslagen voor bijvoorbeeld "het automatisch zoeken naar updates" google chrome bevat maar ook maar een exe bestand en 2 Dll bestanden. Dit is ook noodzakelijk voor mijn updater
Daarom bied ik aan de gebruiker om het programma volledig te verwijderen met de remover

Hoe doe ik dat met de audio converter ? Audio player, converter, tagreader/writer ?
Het bevat echt veel code en hoe zet ik dit ordelijk in één formulier ?

Ps: je hebt het programma 5 keer geregistreerd JoZ1 :d

Laatst bewerkt:
Er zijn nieuwe updates beschikbaar !

Ik heb er dagen aan gewerkt en de layout ziet er 70% beter uit !!
nieuwe functie toegevoegd achtergrond wijzigen + image browser (enkel jpg!!) omdat windows andere formaten niet accepteert.

ben ook bezig wanneer een gebruiker een png of een andere afbeeldingsformaat kiest dat het direct naar een jpg formaat wordt geconverteerd en gebruikt wordt als achtergrond :thumb:

Hoi,

Het ziet er nu inderdaad beter uit! Maar wat mij opvalt is dat er nu 2 knoppen zijn voor het openen van bestanden (bestanden toevoegen & folder toevoegen) die wel of niet werken afhankelijk van de instellingen...
Bij de bestemming (in ieder geval bij de afbeeldingen) mag ook wel een savefiledialog. Ook staat er "afbeeldingsformaat", maar het is niet helemaal duidelijk of dat het huidige formaat of het formaat is waar het naartoe moet. De tooltip van de bovenste textbox mag iets langzamer omhoog komen.

Bij de savefiledialog bij de audio converter staat een niet helemaal kloppende zin bovenaan.
Onderaan de youtube naar mp3 downloader tab staat iets wat je volgens mij bent vergeten weg te halen...

Dat was het snelste wat ik kon vinden!

MartinJM

@MartinJM: Idd er zijn drie optie's: ofwel kun je bestanden selecteren met behulp van een openfiledialog (folderbrowsedialog is dan niet beschikbaar) of je kunt folderbrowsedialog gebruiken (openfiledialog is dan niet beschikbaar) en de derde optie is je kunt de beide optie's gebruiken. dit kun je configureren bij instellingen.

Ik zal bij alle gegeven punten herstellen bij de volgende update. Vooral onderaan bij de youtube naar mp3 converteren wat een blunder :o Ik wilde iets testen, maar blijkbaar ben ik het vergeten weg te halen :o

Die setup heb ik wel nodig omdat ik voor mijn programma 1 vaste plaats wil zonder dat de gebruiker de map verplaatst. Er wordt niet alleen bestanden geïnstalleerd, maar ook programma instellingen worden daar opgeslagen voor bijvoorbeeld "het automatisch zoeken naar updates" google chrome bevat maar ook maar een exe bestand en 2 Dll bestanden. Dit is ook noodzakelijk voor mijn updater
Daarom bied ik aan de gebruiker om het programma volledig te verwijderen met de remover.
Daarvoor hoef je toch geen aparte remover te downloaden? Dat kun je toch 'hardcoden' :)

Hoe doe ik dat met de audio converter ? Audio player, converter, tagreader/writer ?
Zie voorbeelden, je kunt het toch daarop baseren?

Het bevat echt veel code en hoe zet ik dit ordelijk in één formulier ?
Daarvoor kun je 'Regions' gebruiken. Dan bewaar je de orde een beetje binnen een groot project.

Ps: je hebt het programma 5 keer geregistreerd JoZ1 :d
Ja, ik verwijder het de hele tijd, om het vervolgens opnieuw te downloaden bij een nieuwe update :D

Er zijn nieuwe updates voor Nose - Converter :thumb:

ben ook bezig wanneer een gebruiker een png of een andere afbeeldingsformaat kiest dat het direct naar een jpg formaat wordt geconverteerd en gebruikt wordt als achtergrond

Dit is ook toegevoegd

Alvast Bedankt

Ziet er gelijk een stuk beter uit! Een hele vooruitgang!

Ik zou alleen het form sizable maken (dan kan de gebruiker zelf de grootte bepalen en heeft de sizegrip rechtsonderaan ook zin)

Leuk dat ik ook credits krijg, btw :)

Zal er aan werken JoZ1 :thumb:
De statustoolstrip heeft eigenlijk geen nut. Ik gebruik het om alleen de gebruiker te verwelkomen. :d
Het is dan ook meer dan normaal dat je Credits krijgt omdat je MartinJM en u mij helpen. :thumb:

Er is een nieuw update beschikbaar !!

- Heb meer opties ingestopt :thumb: meer info zie: update info :thumb:

@JoZ1: Sorry ik heb de form nog niet op sizable, het is echt een vervelend jobke :(

Hoi,

Het eerste wat er bij mij gebeurde na een lange tijd opstarten was deze foutmelding:
Code:
Zie het einde van dit bericht voor meer informatie over het aanroepen 
van JIT-foutopsporing (Just In Time) in plaats van dit dialoogvenster.

************** Tekst van uitzondering **************
System.InvalidOperationException: Invoke of BeginInvoke kan niet op een besturingselement worden aangeroepen tot de vensterkoppeling is gemaakt.
   bij System.Windows.Forms.Control.WaitForWaitHandle(WaitHandle waitHandle)
   bij System.Windows.Forms.Control.MarshaledInvoke(Control caller, Delegate method, Object[] args, Boolean synchronous)
   bij System.Windows.Forms.Control.Invoke(Delegate method, Object[] args)
   bij System.Windows.Forms.Control.Invoke(Delegate method)
   bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.HideSplashScreen()
   bij Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.MainFormLoadingDone(Object sender, EventArgs e)
   bij System.EventHandler.Invoke(Object sender, EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Form.OnLoad(EventArgs e)
   bij System.Windows.Forms.Form.OnCreateControl()
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl(Boolean fIgnoreVisible)
   bij System.Windows.Forms.Control.CreateControl()
   bij System.Windows.Forms.Control.WmShowWindow(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.ContainerControl.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Form.WmShowWindow(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Form.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   bij System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Geladen assembly's **************
mscorlib
    Assembly-versie: 2.0.0.0
    Win32-versie: 2.0.50727.5456 (Win7SP1GDR.050727-5400)
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
----------------------------------------
mscorlib.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v2.0.50727/mscorlib.dll
Nose
    Assembly-versie: 1.4.1.5
    Win32-versie: 1.4.1.5
    CodeBase: file:///C:/Users/Martin/AppData/Roaming/Nose/Nose.exe
Microsoft.VisualBasic
    Assembly-versie: 8.0.0.0
    Win32-versie: 8.0.50727.5420 (Win7SP1.050727-5400)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/Microsoft.VisualBasic/8.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Microsoft.VisualBasic.dll
System
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
    Win32-versie: 2.0.50727.5460 (Win7SP1GDR.050727-5400)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
    Win32-versie: 2.0.50727.5462 (Win7SP1GDR.050727-5400)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
System.Runtime.Remoting
    Win32-versie: 2.0.50727.5420 (Win7SP1.050727-5400)
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Runtime.Remoting/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Runtime.Remoting.dll
System.Configuration
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/2.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
System.Xml
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/2.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
System.Windows.Forms.resources
    CodeBase: file:///C:/Windows/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/2.0.0.0_nl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll

************** JIT-foutopsporing **************
Als u JIT-foutopsporing wilt inschakelen, moet in het configuratiebestand voor deze
toepassing of computer (machine.config) de waarde
jitDebugging in het gedeelte system.windows.forms zijn ingesteld.
De toepassing moet ook zijn gecompileerd terwijl foutopsporing
was ingeschakeld.

Bijvoorbeeld:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Wanneer JIT-foutopsporing is ingeschakeld, worden onverwerkte uitzonderingen
naar het JIT-foutopsporingsprogramma gestuurd dat op de computer is geregistreerd
en worden niet door dit dialoogvenster verwerkt.
Dit was dus nog wel de oude versie omdat ik nog niet had geüpdate.

Het 'over' schermpje is veel beter (in mijn opzicht) omdat je er nu zelf doorheen kan scrollen :thumb:
Bij de video-opties mis ik alleen nog een annuleren knop. Verder handig dat je overal auto detect hebt staan. Dan hoef je het zelf niet uit te zoeken :D
Bij bureaublad wijzigen is het misschien leuker om alleen het bureaublad (of alleen het plaatje ervan) te laten zien. De plaats van het plaatje kan je hier in het register vinden:
Code:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\Wallpaper
Daarin staat de plaats van het plaatje.

Ik zal nog een keer verder kijken, maar ik ben nu ook nog met wat andere dingen bezig dus ik heb niet veel tijd.

Verder een mooi programma!
MartinJM

Idd MartinJM dit komt omdat ik ervoor een verkeerde update gepost hebt. Maar met de versie die je nu hebt moet het probleem verhelpen. Ik zal dat binnenkort een annuleren button toevoegen en image protector

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan