Not enough diskspace, maar er is zat!!

• Onderwerp starter Onderwerp starter hehe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Bij het installeren van het spel Ring, krijg ik steeds de melding "Not enough diskspace. 290Mbytes freedisk space required!

Ik heb echter 3 schijven en op alle 3 zat ruimte. Op de c: schijf waar het om gaat zelfs 4 GB ruimte maar ik blijf de melding krijgen.

Wie kan me helpen?

Greetz
H

Hallo
ik heb het zelfde probleem met het spel Sonic 3d Flicksie island geeft ook de melding niet genoeg ruimte op disk
terwijl ik voldoende ruimte heb
groetjes pinnoes

Hai pinnoes,

Ik neem aan dat jij ook nog geen antwoord weet?

Ik heb verder gesnuffeld en mijn temp files allemaal verwijderd ook bijna 2 gb...maar ik blijf deze melding krijgen.

Weet iemand hoe dit komt?

Graatz
H

hi hehe

nee weet indedaad antwoord niet zit met de zelfde probleem

misschien iemand ander???

gr pinnoes

halo hehe
ben je er al uitgekomen ik namelijk niet anders als er geen op lossing is gooi ik deze spel richting prullebak

gr pinnoes

Hoi Pinoes,

Nee, ik heb nog geen oplossing maar gooi het spel nog niet weg...ik w8 nog op een antwoord van een kennis van me.

Greetz
H

hi hehe

is goed w8 nog eve ...... zoniet mag iemand het hebben
voor nix

gr pinnoes

Hoi Pinoes,

Nou helaas...diegene waar ik het spel van heb gekregen heeft dit probleem dus nooit ermee gehad. Het ligt iig dus niet aan het spel...maar waaraan wel dat is de vraag.

Wie het weet mag het zeggen !!

Je hebt genoeg ruimte op je schijf. Vind jij. Maar misschien heb je niet genoeg aaneengesloten ruimte aan het begin, volgens je FAT.

Wanneer heb je voor het laatst gedefragmenteerd cq windows onderhoud uitgevoerd? Een goede richtlijn is om dat, bij dagelijks gebruik van je pc, minimaal één keer per week te doen. Onderhoud/defrag schoont niet alleen je schijf op door alle bestanden weer aaneen te sluiten, maar zuivert ook de tabel waar in staat op welke plaats welk bestand staat. Als deze tabel erg vol / vervuild is (ook vanwege verwijderde bestanden) dan kan een ander programma (in dit geval een spel) soms geen lege ruimte vinden die groot genoeg is. Want genoeg kleine lege ruimtes tussendoor, verwijderde (hulp)bestanden, maar na tig entries nog steeds geen ruimte die groot genoeg is.

Windows onderhoud/defrag kun je het beste uitvoeren in veilige modus, al hoeft dat niet persé. Als je niet in veilige modus gaat wel offline gaan, firewall en virusscanner afsluiten.

Als het erg lang geleden is dat je onderhoud/defrag hebt uitgevoerd kan het wel een dag duren voor het programma klaar is. Laat je niet van de wijs brengen dat de percentages in de voortgangsbalk telkens terug naar nul springen, dat betekent alleen maar dat je schijf een nog groter rommeltje was dan je al verwachtte en dat het programma niet alles in een enkele cyclus kan sorteren. Zolang je HD-ledje flikkert is het programma actief bezig.
En als gezegd, kan dan best een dag of langer duren.

Sucses.

hi rmschoof,

vreemd want heb onlangs twee games geinstalleerd(riven,savage en dit zijn geen kleine jongens)
en gaf geen melding van teweinig schijfruimte, maar zal het wel doen defragmeteren kan geen kwaad je hoort het wel

maar tkx voor deze tip

gr pinnoes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan