Notatie bedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

AccessDude

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2015
Beste forumgebruikers

Ik heb een formulier gemaakt met een totaalbedrag. Ik zou het totaalbedrag ook graag een mooie notatie willen geven. Het scheidingsteken voor duizendtallen moet een punt zijn, en het scheidingsteken voor decimalen een komma. Na het bedrag komt nog "EUR". (bv. 1.200,25 EUR).

Ik heb al allerlei notaties uitgeprobeerd in het eigenschappenvenster, maar raak er maar niet wijs uit. Iemand enig idee wat de juiste notatie is?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
En wat heb je allemaal geprobeerd?

Beste OctaFish

Eerst en vooral heb ik de mogelijke notaties uit de lijst overlopen. Maar geen enkele van die notaties voldoet aan wat ik wil. Dan las ik in de cursus die ik gebruik dat je een eigen notatie kan maken. De notatie zou volgens de cursus zijn: #.###,00" EUR". Wanneer ik deze notatie invul, verandert de notatie naar #.#,00" EUR". Hiermee lukt het ook niet. Tot slot probeerde ik ook nog 0.000,00" EUR". Maar hierbij wordt € 72 => 0.072,00 EUR. Kan iemand mij helpen, ik raak er echt niet meer aan uit...

Alvast bedankt!

Ik vermoed dat je pc staat ingesteld op Amerikaanse getalnotatie waarbij de komma en de punt omgewisseld zijn. Normaal gesproken is deze variant (#.###,00" EUR" ) een hele slechte, omdat je nu bij bedragen als 72 cent dit zou zien: ,72 EUR. Ik zou verwachten dat je dit wilt hebben: 0,72 EUR. Daarvoor heb je deze notatie nodig: #.##0,00" EUR". Hierbij staat de 0 voor de verplichte cijfers en de # voor de facultatieve. Je gebruikt ze puur om de plaats van de punt aan te geven, maar je wilt niet alle bedragen vast met 4 cijfers (en een scheidingsteken) voor de komma hebben neem ik aan.
Ik heb de juiste variant in een valutaveld gezet, en daar doet-ie het prima. Resultaat: € 12.456,85 EUR. Draai ik de punt en komma om (krijg je dit: #,000\.00" EUR") dan wordt de opmaak echter behoorlijk om zeep geholpen, omdat Acces nu het bedrag niet goed meer kan herkennen. Ik krijg nu: 12456,850.00 EUR als bedrag. Puur dus omdat de landinstellingen nog steeds gelden, en je de punt en de komma er verkeerd inzet volgens die landinstellingen.
Kortom: ik zou eerst eens naar de landinstellingen kijken, en als die anders zijn (en echt niet veranderd kunnen worden) dan kun je het alleen oplossen in een tekstveld en een functie die de waarden opmaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan