• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Notatie inz functie MAAND()

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Bij de functie MAAND() wil ik een getal van twee cijfers krijgen. Dus in mei wil ik 05 krijgen ipv 5. Hoe kan ik dat instellen?
Groetjes Marij

Marij,

Via Celeigenschappen > Aangepast, kan je een celeigenschap invoeren.
Voer hier 00 in en je krijgt 05 te zien.

Maar bij mij werkt Maand() niet, kan wel Maand(NU()), hoe heb jij dit uitgevoerd?

Marij,

Via Celeigenschappen > Aangepast, kan je een celeigenschap invoeren.
Voer hier 00 in en je krijgt 05 te zien.

Maar bij mij werkt Maand() niet, kan wel Maand(NU()), hoe heb jij dit uitgevoerd?

Maand() werkt als je in A1 een datum invult en dan in A2 =Maand(A1). met de functie maand(nu()) krijg je de maand die het nu is.

Taco,

Bedankt. Jou oplossing kende ik wel maar alleen de formule Maand() kende ik niet, dus met wat erin snap ik het.
Heb jij trouwens veel verstand van Excel, heb namelijk een berekening waar ik echt niet uitkom!

Heb jij trouwens veel verstand van Excel, heb namelijk een berekening waar ik echt niet uitkom!
Beetje een dooddoener.

Ik zou zeggen open een topic met je vraag en wellicht dat Taco86 of iemand anders je kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je niet meer met de 5 moet rekenen, is de TEKST functie een alternatief:

=TEKST(datum;"mm")

Misschien heb ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Daarom bijgaand een bestandje.

In cel B21 staat als functie "MAAND(VANDAAG())". Daar wil ik nu als uitkomst krijgen "05". ipv "5". In kolom C moet dan 05 opgezocht worden om het getal daarnaast in kolom D op te halen voor cel D21.

Groetjes Marij

Bijlagen

Misschien heb ik de vraag niet duidelijk genoeg gesteld. Daarom bijgaand een bestandje.

In cel B21 staat als functie "MAAND(VANDAAG())". Daar wil ik nu als uitkomst krijgen "05". ipv "5". In kolom C moet dan 05 opgezocht worden om het getal daarnaast in kolom D op te halen voor cel D21.

Groetjes Marij

Code:
=TEKST(VANDAAG();"mm")
Bij het bestand krijg ik als uitkomst 120.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Groetjes Marij

jawel hoor je was duidelijk genoeg (zie eerste post)

rechter muisknop op de cel --> celeigenschappen ---> dan de celeigenschappen op aangepast zetten en dan krijg je rechts in dat scherm een venster. In dat venster kan je 00 type (staat nu waarschijnlijk standaard) en dan krijg je 05 ipv 5

groeten taco

jawel hoor je was duidelijk genoeg (zie eerste post)

rechter muisknop op de cel --> celeigenschappen ---> dan de celeigenschappen op aangepast zetten en dan krijg je rechts in dat scherm een venster. In dat venster kan je 00 type (staat nu waarschijnlijk standaard) en dan krijg je 05 ipv 5

groeten taco

Maar Excel ziet het nog steeds als 5.
Dus zal de zoekfunctie niets opleveren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als je niet meer met de 5 moet rekenen, is de TEKST functie een alternatief:

=TEKST(datum;"mm")

Ik neem aan dat je Vandaag() of eventueel Nu() bedoelt ipv datum.
Datum alleen zal namelijk niet werken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik neem aan dat je Vandaag() of eventueel Nu() bedoelt ipv datum.
Datum alleen zal namelijk niet werken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hm, ja, ik zie het, zo ver had ik idd nog niet gekeken :o

groeten taco

Dat klopt. Maar in cel D21 staat dan #N/B ipv 120.
Groetjes marij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan