Notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Bij gegevens > notatie kan je voor een cel opgeven > voor hoofd letters en < voor kleine letters.

Is er ook een notatie om met een Hoofdletter te beginnenen de rest in kleine letters.

Wim

Nee, die is er niet. Je moet daar een functie voor gebruiken. Bijvoorbeeld strConv.

Volgens mij kan dat dan inderdaad met StrConv(MyText, vbProperCase)

Of het handig is weet ik niet (hangt af van de lengte van de tekst), maar onderstaand voorbeeld zou kunnen.

>L<?????????????? geeft bv Maria of Berend

Lijkt mij geen handig voorbeeld.... Je weet de lengte niet van de tekst. Maak een functie met behulp van StrConv, en je bent zeker van een juiste werking.

Lijkt mij geen handig voorbeeld.... Je weet de lengte niet van de tekst.
Volgens mij had ik daar al op gewezen. Mocht de tekst wel vast staan, of binnen een redelijke marge blijven, kan het toch een overweging en dus handig zijn.

Overigens is alleen een notatie aanpassing niet altijd even handig; je verandert de ingevoerde tekst namelijk niet, alleen het uiterlijk. En in queries etc. kun je dan nog steeds met de 'verkeerde' weergave van de tekst komen te zitten. Door er een functie zoals hierboven beschreven op los te laten, wordt de tekst wel aangepast.

Het gaat mij er alleen om dat er gezegd wordt dat het niet kan en dat is niet juist.

Laatst bewerkt:
Mijn antwoord was misschien iets te letterlijk. De vraag was:
Bij gegevens > notatie kan je voor een cel opgeven > voor hoofd letters en < voor kleine letters.
En er is geen notatieteken waarmee je een notatie omzet naar Beginhoofdletters.

Is goed blijf maar lekker draaien tot je gelijk krijgt. Laten we maar weer on topic gaan hè.

@gast0224: mijn antwoord was vrij letterlijk, en volledig juist: er is geen specifiek commando voor de gevraagde opmaak. Daar hoef ik niet voor te draaien tot ik gelijk heb. dat heb ik namelijk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan