notatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
het gaat over een notatie van een numeriek veld.
In het numeriek veld moeten de lonen komen. Het loon moet getoond worden met het woord 'euro' erachter en moet steeds in een blauwe kleur verschijnen. Niet significante nullen worden niet getoond en er moeten steeds twee cijfers na de komma en een scheidingsteken voor de duizendtallen staan.
Als het loon niet ingevuld wordt, moet het woord 'Nettoloon' verschijnen
Ik heb een oplossing voor de notatie: [blauw]#.###0,00;;"nettoloon" maar snap deze niet goed... Kan het eenvoudiger of kan mij iemand deze notatie uitleggen. DANK!!!!

Wat is de vraag? Je hebt een notatie die het prima doet zeg je, en ik kan je wel uitleggen waarom hij werkt. Een getalnotatie bestaat uit 4 elementen, waarvan je er in dit geval maar 2 gebruikt. Voor het gemak doe ik ze hier allemaal. Daarbij gebruik ik deze notatie: [Blauw]€ #.##0,00;[Rood]€ #.##0,00;[Groen]"nettoloon";[Geel]"Niks ingevuld"
Positief getal: - [Blauw]€ #.##0,00;
Negatief getal: - [Rood]€ #.##0,00;
0 waarde in veld: - [Groen]"nettoloon";
Leeg veld: - [Geel]"Niks ingevuld"
Dus je kunt elk element in een getal apart opmaken. En dat is wat je hebt gedaan voor een Positief getal, en een Nul-waarde. Kan het korter? Nee.

Ik heb in mijn notatie toch maar 3 delen? Welk deel is er dan weggevallen? Het negatief getal?
Bedankt voor de snelle reactie!

Je hebt inderdaad geen opmaak gegeven voor een negatief getal, wat op zich natuurlijk ook niet hoeft, want dan gebruikt Access de standaard getalnotatie. Overigens is het wel gebruikelijk om een notatie voor negatieve getallen in te stellen, mits die uiteraard voor kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan