notebook blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Beste Helpmij,

Ik heb een notebook binnengekregen die af en toe compleet blijft hangen. Het scherm zou vast blijven hangen, geen muis beweging mogelijk, geen BSOD en het num lock knopje werkt ook niet meer. Het gebeurt ook niet vaak, soms 1x per dag, soms 1x per week.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
- schoonmaken om te kijken of het hitte probleem is
- system logs doorgespit voor eventuele problemen
- stress test m.b.v. heavy load
- memory test
- malware/virus scan (malwarebytes)
- windows files geverifieerd

De notebook werkt onder volledige stress (cpu, gpu en geheugen op 100%) zonder problemen, ik heb hem 8 uur laten lopen en hij ging zonder problemen door.
De temperatuur wordt bij extreem gebruik 70 graden maar over het algemeen niet hoger dan 60 graden.

Ik heb de notebook nog niet in de status gekregen dat hij bleef hangen, zelfs als ik de gebruiker zijn acties na bootste.

Waar kan dit probleem verder nog vandaan komen?

Alle hulp is welkom gezien ik uit opties begin te raken om dit probleem te vinden, vooral gezien het niet kan nabootsen

Hoi,

Zeg niet dat er wat staat maar ook bij logboeken gekeken?

jep ik heb alle logboeken en system logs doorgekeken of er niet iets geks gebeurde. Maar in de logboeken staan geen gekke dingen

Hoi,

Vreemd ,dan wachten op dat het gebeurd zou ik zo denken gezien je alles onderhand hebt uitgesloten.Is rot zoeken met z'n klacht die eigenlijk sporadisch voorkomt.

Ik zou zelf als eerste onderzoeken of de harde schijf nog goed is.
Gaat dan over tikken, verdachte geluiden of S.M.A.R.T. meldingen die wijzen op oververhitting, sectoren die afsterven, mechanische problemen etc.

Voor het bekijken van de S.M.A.R.T. kun je (bijv.) HD Tune gebruiken (neem de gratis versie), maar er zijn nog 10-tallen andere hulpprogramma's, zoals HDD Scan en Smart Monitor

Tijs.

HD was ook goed. Ik heb de notebook 7 uur laten stressen in de hoop dat er iets gebeurde maar zonder succes. Hij gaat terug, misschien is het probleem opgelost door een van de tests. Iig niet veel meer dat ik kan doen als ik het probleem niet kan nabootsen.

Toch bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan