Notebook heeft werkende hdd maar winXP ziet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb hier een laptop, De HP Compaq nc6320.
Hier zit een goed werkende HDD in. Het probleem is, dat er een multiboot op moest worden gemaakt. Althans dat was het idee.
Nu is er het volgende gebeurd.
Na heel wat gerotzooi met de laptop is de HDD leeg. Er staat 1 NTFS partitie op.
Als ik de windows cd in de cd-drive stop, start hij in feite op en gaat bestanden laden.
Als ik [enter] indruk, om windows te installeren, dan zegt windows dat hij geen hdd ziet.
Ik kan de HDD ook niet meer "recoveren" want er staat niks meer op.
Als goed-denkend mens had ik zoiets van: "ja goed pech, geen recovery meer. Dan maar winXP eropgooien". Maar dat pikt hij dus niet.

Mijn vraag is of iemand dit al ooit eerder heeft meegemaakt, zoja wat hij of zij hieraan heeft gedaan. Moet ik HP bellen voor dit probleem of is het simpel op te lossen.

Ik heb niet gekeken of de vraag er al bij stond want dit is een redelijke spoedklus. Aangezien ik al 3 dagen aan het frotten ben met de laptop.

Alvast Bedankt,

Gegroet!

Wat is er allemaal gebeurd tijden het "gerotzooi" ?
Begrijp ik dat je 2 harddisken hebt? Of 1 disk, met 2 partities?
Hoe had je multiboot eruit moeten zien?

Denk dat er een SATA schijf inzit, die je kunt aktiveren met de F6 toets tijdens installeren en de driverdisk voor ICH7 chip.

er zit inderdaad een SATA schijf in.

Wat is er gebeurd tijdens het gerotzooi.

Ik moest een multiboot maken voor Win98 en WinXP.
Er moesten dus 2 partities worden gemaakt. 1 voor win98 en 1 voor winXP.
De een fat(32) en ander ntfs omdat het anders niet lekker loopt.

Dat heb ik gedaan. Vervolgens probeerde ik win98 eroptezetten mbv. een opstartdiskette, en een win98 cd-rom.
Dit lukte goed. Totdat de windows installatie 17 minuten voor het einde vastliep op pci kaarten en dergelijken.
Toen heb ik de partities weer weggehaald en eropnieuw opgezet.
ook de schijf geformatteerd. Daar zit waarschijnlijk de fout.
Maar nu is het probleem dat in er met geen mogelijkheid winXP er weer opkrijg. Terwijl ik wel een ntfs partitie heb.
het drukken op F6 werkte niet vreemd genoeg.

Zou het kunnen zijn dat hp een soort van "lock" op de schijf hebben zitten zodat alleen HUN software eropgezet kan worden?

Ik heb een cd besteld met recovery data voor de laptop maar die komt pas over 3 weken binnen. En ik heb de laptop hard nodig voor mijn stage.

Als jullie het niet op kunnen lossen, of er geen oplossing voor weten dan zal ik contact opnemen met HP.

Zoiezo al bedankt voor de reactie.

Gegroet.

(ps de multiboot moet er zo uitzien:
1e partitie: 700MB genoeg voor WIN98
2e partitie: Rest van de schijf genoeg voor WINXP)

Laatst bewerkt:
ik zie dat niemand meer reageerd :eek: :p .

Maargoed het probleem is opgelost.
Ik heb naar HP gebeld en moest "sata native" op disable zetten.
dan ziet winXP de schijf wel en het werkt.

Toch bedankt voor de reacties.

Gegroet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan