Notebook maakt geen verbinding met wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob1987

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Goedenavond,

Ik heb een probleem met mijn acer notebook. Ik kan geen verbinding maken met het draadloze netwerk.

Ik ben sinds vandaag overgestapt naar Telfort internet + bellen. Ik heb er een Zyxel N modem / router bij ontvangen. Mijn vaste pc werkt perfect op het draadloze netwerk met een sitecom usb wifi ontvanger, 54G, niet de nieuwste dus.

Mijn notebook krijg ik echter niet verbonden. Er zit een atheros ar5b91 netwerkkaart in, die iig wpa2 moet ondersteunen. Ik heb de laatste versie van het stuurprogramma gedownload, ik heb uiteindelijk zelfs m'n hardeschijf geformatteerd en windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Niets werkt.

M'n modem router helemaal open gezet zonder beveiliging maar dat mocht ook niet baten.

Als ik de sitecom usb ontvanger in de notebook plug werkt alles direct perfect dus het zou aan de netwerkkaart moeten liggen? Heel vreemd want tot vanmorgen werkte alles perfect. Alle draadloze netwerken in de buurt worden gewoon opgepikt, ik kan alleen geen verbinding maken.

Heeft er iemand een tip wat ik verder nog kan proberen?

Dat zou het probleem niet moeten zijn, want ik heb ook een router met N/G/B/A en een laptop is verbonden met N en de andere ondersteund alleen maar als hoogste G en is dus verbonden via G

Ja er zit uiteraard een wifi schakelaartje op de notebook.
De netwerken in de buurt worden ook wel gewoon 'gezien'.

Wat bedoel je precies met krijgt je pc een ip adres?
Als ik ipconfig /all doe staat er iig wel gewoon een ip adres,
en die is ook niet in conflict met andere pc's in het netwerk.

Ik ben er inmiddels toevallig achter dat wanneer ik bij de instellingen TCP/IPv4 kies voor 'IP en DNS adressen automatisch toewijzen', ik geen verbinding kan maken.

Als ik kies voor 'automatisch toewijzen' en dan naar cmd ga en vervolgens ipconfig /all typ, staat er bij dns servers: fec0:0:0:ffff::1%1

Als ik bij de eigenschappen van TCP\IPv4 dns-serveradressen invoer, kan ik op internet maar met 1 apparaat tegelijk.

Weet iemand wat dit betekend?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan