Notebook met vista problemen met wireless

Status
Niet open voor verdere reacties.

diecar

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Ik heb een notebook "e machine D620" met VISTA en heb problemen om de wireless draaiend te krijgen.

Nu blijkt dat Windows Vista geen IP-adres kan ophalen van bepaalde router of niet-Microsoft DHCP-servers.

Het blijkt dat dit probleem zich voordoet omdat er een verschil in ontwerp optreedt tussen Windows Vista en Microsoft XP Service Pack 2 (SP2).

Ik kan dit aanpassen maar, ik wordt wel gewaarschuwd dat er ernstige problemen kunnen ontstaan als het register met de Register-editor met een andere methode op de verkeerde manier gewijzigd wordt. Als ik dit wijzig moet ik wellicht ook het besturingssysteem opnieuw installeren.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr.

Diecar

Hallo!

Kijk ik wil je wel graag helpen, maar ik zou dan wel graag wat meer info willen ;)

- wat voor laptop je hebt( je zegt een e-machine, maar wat dat is weet ik niet hoor), ik bedoelde welk meer & dan type enz.

- Zeg dan eventueel ook eens welke netwerkkaart je gebruikt(kan je achterkomen door het programma pc wizard te draaien)

-& meld dan ook eens even wat je modem/router is waarmee je verbinding mee probeert te maken ;)

- 1 ding begrijp ik niet goed wat je bedoeld met het "verschil tussen Windows Vista en Microsoft XP Service Pack 2 (SP2)"
--> werkte diezelfde laptop dan vroeger bijvoorbeeld met xp of heb je nog een xp-pc staan waarmee je wel op internet geraakt met diezelfde router?
Dit dus graag even uitleggen aub :thumb:

Met je register kan ik je niet helpen(je zou trouwens ook eens mogen verduidelijken waarom je dit ter sprake brengt want ik begrijp niet goed waar je hiermee naartoe wilt...
Zelf ben ik niet zo echt bekend met het register maar je kan wel altijd een backup maken vn je register wat je dan later kan terugzetten moest je bijvoorbeeld iets verkeerd gaan verwijderen/wijzigen in register.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan