Notebook resolutie ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik ben een beetje verbaasd met mijn nieuwe notebook die ik gekocht heb bij paradigit omdat ik voor optimaal beeld zonder dat alles breed uitvalt op het hoogste resolutie moet zetten { 1680 / 1050 pixels } .
Als ik bij buroblad de resolutie op 1024 / 768 pixels zet valt alles breed uit zoals : foto,s / pictogrammen / letters zoal start : alle programma,s / outlook express / en heel belangrijk internet explorrer : site,s vallen breeder uit.
Als ik de resolutie op 1680 / 1050 pixels zet bij buroblad dan pas kan ik foto,s bekijken op normale grote en het buroblad en pictogrammen en teksten zijn dan ook normale grote maar wel heel klein .
En met die hoge resolutie 1680 / 1050 pixels is bij internet explorrer alles zo klein { bijna onleesbaar } en de pagina is ook zo klein .
Sommige pagina,s op internet kun je wel vergroten bij beeld / tekengroote / extra groot maar heel veel site,s zijn alleen gebaseerd op resolutie 1024 / 768 pixels en blijven dan ook heel klein op mijn scherm.
Bij paradigit zij een medewerker dat ik het beste op hoge resolutie 1680 / 1050 pixels kon zetten maar dat komt mij heel slecht uit dat ik heel veel internet pagina,s slecht kan bekijken omdat ze zo klein zijn .
Heb jij voor mij misschien nog een tip waar ik iets aan heb dan hoor ik dat graag.

opgelost

Ik was het een beetje zat met dat instellen van die resolutie en het steeds veranderen of te switchten voor het beste resultaat , het wilde allemaal maar niet lukken en ik vond dan die € 1299,00 erg veel geld en kwam er ook achter dat die breedbeeld schermen niks voor mij zijn.
Ik wil mijn internet site,s op mijn hele scherm zien en ook als ik foto,s bewerk wil ik die zo groot mogenlijk zien .
Dus ben ik terug gegaan naar Paradigit en heb mijn verhaal verteld en kon ik gelukkig mijn notebook omruilen voor een Acer 3000 met een normale beeldscherm en ik kreeg € 600,00 terug .
Mijn huidige notebook van € 729,00 voldoet aan al mijn eisen { internetten en foto,s bewerken.
Goede service van Paradigit .

breedbeeld

Wat ik wel vreemd vind is dat mijn afmetingen van mijn scherm in de breedte 30 centimeter is en in de hoogte 23 centimeter is , dus toch breedbeeld.
De resolutie staat op 1024 / 768 en ik heb helemaal geen last van breede gezichten met foto,s en de letters zijn ook normaal zoals de internetpagina,s die over het hele scherm verdeeld zijn zoals een gewoon monitor.
Allemaal heel fijn en overzichtelijk maar hebben alle notebooks deze resolutie dan ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan