Notebook start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noodles

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Beste,

Ik heb een notebook Packard Bell, met Atom 272 of zoiets processor, 1Gig geheugen. Ik krijg hem niet meer opgestart, hij gaat langs de Bios, ik kan ook nog in de Bios geraken. Ik krijg ook nog het begin scherm van Packard Bell. Daarna een zwart scherm met de volgende info op:

Intel Undi, PXE-2.1 ( build 082)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

For realtek RTL8101E/8102E PCI-E Ethernet controller v1.09 (080602)

Client Mac addr: 00 23 8B 9A 15 17 GUID: 60E373C6-0CE0-D411-A061-00238B9A1517
PXE-E53: No boot file recieved

PXE-M0F: Exiting PXE ROM
No bootable device -- insert boot disk and press any key

Bij de opstart heb ik hem aan de netwerkkabel gehangen.

Weet er iemand wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Dank bij voorbaat.

Haal je netwerkkabel er eens uit en start hem dan eens op.
Waarschijnlijk wil hij opstarten via de netwerkkabel en dat lukt niet.

Kun je ook eens kijken in de Bios of hij de harde schijf daar ziet?

Ik heb de netwerkkabel eruit gehaald en in de bios aangegeven dat hij via de harde schijf moet opstarten. Maar zelfde resultaat:

For realtek RTL8101E/8102E PCI-E Ethernet controller v1.09 (080602)

PXE-E61: Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting PXE ROM
No bootable device -- insert boot disk and press any key

De pc maakt ook een vreemd geluid, zingend geluid onderaan, wat er vroeger niet was. Na verloop van korte tijd verdwijnt dit geluid wel.

Ben toch ook even in de bios gaan kijken en daar lees ik op eerste tabblad: "information"
HDD Model name: None
HDD Serial number: ( geen serialnumber vermeld)

Slecht nieuws? HDD stuk??

Laatst bewerkt:
Ik zou eens beginnen met testen of de kabels wel goed vast zitten.. Of als het een laptop is of de schijf nog wel goed aangedrukt is. Ik heb dit ook eens gehad en heb toen de harde schijf even verwijderd en weer teruggedrukt. Toen was het euvel verholpen. Het kan ook zijn dat je slachtoffer geworden bent van een virusje. Dan zal de pc opnieuw geïnstalleerd moeten worden.

Alles zit wel degelijk goed vast hoor, hier kan het niet aan liggen.

wat je kan doen is even de harde schijf er uit halen en de pinnetjes van de aansluiting controleren.
als je dat hebt gedaan sluit je hem weer aan en schroef je alles weer goed terug.
start de laptop op en ga naar de bios, staat er helemaal niks over de harde schijf dan is je harde schijf misschien aan zijn eind.
schaf eens een externe usb cdrom aan, en doe er een windows cd in.
een usb stick met windows er op kan ook.
als de harde schijf dan wel word gezien formatteer hem dan en installeer de windows.
start hij dan probleemloos op dan heb je geluk (ik zal wel een aantal testjes doen voordat hij er weer mee stopt)
word hij ook niet gezien in de setup dan moet je gewoon kortweg een nieuwe harde schijf kopen, kost niet zo heel veel voor iets van 80 euro heb je een 500gb sata harde schijf.
als de nieuwe harde schijf ook niet werkt verklaar dan de harde schijf controller maar defect.

start de harde schijf wel? of hoor je hem draaien?

Ik hoor een 'gerommel' in de notebook. Harde schijf start niet op en in de Bios wordt er geen harde schijf aangegeven. Er is er geen zegt de Bios.

misschien is het toch einde verhaal netbook.
misschien terug naar pb sturen?
of koop een nieuwe hdd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan