• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

notitietoevoegen in beveiligd werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om in een beveiligd werkblad gebruikers wel de mogelijkheid te geven in geblokkerde cellen een notitie toe te voegen.
Nu merk ik dat dit niet lukt wanneer het werkblad beveiligd is ook al heb ik cel op "niet geblokkeerd staan"
Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd met een geblokkerde en een niet geblokkeerde cel.

De bedoeling is dat medewerkers de layout, formules etc. niet kunnen wijzigen maar wel notities bij hun invoer in de gele cellen (standaard systeem van mijn bedrijf) kunnen toevoegen.

Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, op welke wijze. Ik kan in de help niets vinden :(

Alvast bedankt voor het meedenken :thumb:

Bijlagen

Wat zo even bij mij opkomt.

Je zou met een controle op het celadres kunnen controleren of het een cel is waarbij de opmerking toegevoegd c.q. aangepast mag worden.
Zo ja, dan schakel je de beveiliging uit en zodra je de cel weer verlaat schakel je de beveiliging weer in.

Zijn het veel cellen? Want anders kan het de verwerking in je sheet wel negatief beïnvloeden.

Zoek even op Workbook_SheetChange voor voorbeelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan