Notitieveld maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
Ik heb een formulier met meerdere items, boven in dit formulier zou ik graag een soort notitie veld maken. hoe pak ik dit aan? het moet één vak worden dat zal worden hergebruikt indien nodig, het vak zal niet snel vol raken omdat oude notities worden verwijdert/Overschreven.

alle reacties zijn welkom!

Je formulier zal ongetwijfeld gebaseerd zijn op een tabel, dus daar zou je het notitieveld ook in op moeten nemen. Als je daar een memoveld voor gebruikt, kun je behoorlijk wat tekst kwijt.

ik wil het niet voor alle records gebruiken ik wil één veld boven de rest.
toen ik dat probeerde op basis van de tabel lukte dit niet.

Laatst bewerkt:
Dan snap ik niet precies wat je wilt; zo te zien een onafhankelijk tekstveld, dat toch de gegevens laat zien uit een tabel?

de bron maakt mij niet uit. het moet een veld zijn dat steeds word hergebruikt bovenaan het formulier.
de oude aantekeningen hoeven niet voor altijd bewaart te worden en worden na verloop van tijd simpelweg door de gebruiker verwijdert(bij het invoeren van nieuwe aantekeningen).
het is in dit geval niet nodig en handig om bij iedere record een apart notitieveld te hebben.

Laatst bewerkt:
Je bent nog steeds een beetje vaag...
de bron maakt mij niet uit. het moet een veld zijn dat steeds word hergebruikt bovenaan het formulier.
de oude aantekeningen hoeven niet voor altijd bewaart te worden en worden na verloop van tijd simpelweg door de gebruiker verwijdert(bij het invoeren van nieuwe aantekeningen).
Er is maar één manier om een tekst te hergebruiken: opslaan in een veld. Doe je dat niet, dan ben je 'm kwijt. Ofwel hang je het notitieveld dus aan een tabel, ofwel is het een niet-afhankelijk veld. In het eerste geval kun je de inhoud terug vragen, in het tweede geval uiteraard niet. Een opmerking als: "de aantekeningen hoeven niet voor altijd bewaard te worden" is derhalve geen oplossing die in een database thuishoort. Aangezien je blijkbaar lukraak (of in ieder geval op basis van willekeur) teksten wilt kunnen toevoegen aan dat notitieveld, en zelf wilt kunnen bepalen of de inhoud moet worden bewaard of niet, is er denk ik maar één oplossing: een aparte tabel maken voor het notitieveld, met daarin een memoveld voor je tekst. Dit memoveld kun je dan wel in een koptekst of zo zetten, en vullen op basis van een knop, of de gebeurtenis <Bij laden> van je formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan