Noton Liveupdate / virus W32.ahker.b@mm

Status
Niet open voor verdere reacties.
formatteren?

Via een andere pc gekeken op de site van symantec. Om de worm te verwijderen, wordt het een heel circus. Ik denk dat formatteren de snelste optie is. Ik vraag mezelf alleen af of dit afdoende is?

Sil

Het is dus een Worm, geprobeert om hem weg te krijgen met Ad-aware en Spyboth en CCleaner??

Ik denk dat je met een half uurtje klaar bent als je alles opvolgt van Symantec.
Weegt dat op tegen een format? Je moet dan n.l. alles weer naar je hand zetten. Ik weet niet of je veel wijzigt.
Zowieso mail en verbinding.

Bovendien......ik zag ergens staan dat je de pc moest afsluiten. Waarom is dat? Kijk het even na.
Als het in je bootsector zit heb je de worm n.l. weer terug na een format.

Persoonlijk zou ik dus voor verwijderen kiezen. Vooral in het register. Daarna zou ik alles wat met wormen verwijderen te maken heeft installeren. Virusscanner, Hitman Pro (veel programma's in 1) en wat je tegenkomt.
Vervolgens ga je scannen in de veilige modus. Dan liggen veel processen stil en heb je kans dat je wel bij die worm komt.

Heb de voorschriften voor het verwijderen uitgevoerd, welke bij Symantec voorgeschreven werden om van de Asher worm af te komen. In het register vond ik niet alle door Symantec aangevoerde oplossingen. Na uitvoeren nog geen resultaat en het probleem bleef. Live update was nog niet uit te voeren en geen herstelpunt te herstellen. Was het zat en heb C:\ geformatteerd, Probleem opgelost. Op andere partitie ook niets te vinden. Ieder die mij opties aangedragen heeft om dit probleem op te lossen bedankt voor je tijd en moeite.

Sil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan