novel active verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jetje31

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2006
Berichten
13
(ik hoop dat de vraag hier goed staat..)
Hallo,

Ik heb een werkcomputer van iemand over kunnen kopen maar voordat ik hier zelf mee aan de slag kan moet deze helemaal schoongemaakt worden.
Nu zit er op deze computer Novel Active (netwerk?). Dus als ik de computer opstart moet ik een wachtwoord en een gebruikersnaam intoetsen.
Kan iemand mij vertellen of ik dit eraf kan halen en hoe? Kan dit door bij het opstarten te drukken op F8?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes jetje
 
omdat de PC in kwestie waarschijnlijk niet meer in een netwerk staat waar Novell wordt gedraait zou je door middel van "Cancel" te gebruiken bij het inlog venster je windows in kunnen komen, ben je in je windows dan kun je de Novell Client "gewoon" verwijderen via Configuratiescherm - Software
 
owkee erg bedankt, ik ga het proberen.. ik ben niet heel slim met computers maar ik neem aan dat ook voor dat soort mensen dit forum is haha..
groetjes
 
Met het schoonmaken van je pc bedoel je daarmee dat je alles wilt verwijderen?
Als dat zo is dan stel ik voor om je harddisk te formatteren en dan is het novel netwerk ook weg.
 
Met het schoonmaken van je pc bedoel je daarmee dat je alles wilt verwijderen?
Als dat zo is dan stel ik voor om je harddisk te formatteren en dan is het novel netwerk ook weg.

Ja inderdaad alles moet eraf.. maar dan verwijder je windows er ook bij mee of niet?(er zit nu windows XP Pro op) maar dan kan ik niet windows XP er met een updrage cd opzetten of wel dan moet ik dat hele dure programma kopen waarmee je dus windows er helemaal opnieuw op moet zetten of niet?
En ik heb geprobeerd met cancel maar novel client blijft dan en hij gaat dan niet weg.

groetjes
 
Als je de hd formatteerd dan moet je inderdaad een winxp cd hebben om terug te installeren.
Geraak je in windows nu?
Als dat zo is dan kan je bij Start-configuratiescherm-software daar je novel verwijderen.
 
nee daar kunnen we dus niet in.. als ik bij het opstarten op F8 klik krijg ik wel opties en via veilige modus gewoon kom ik er ook niet, krijg ik weer het scherm van novell client maar ik weet niet wat de rest betekend dus durf daar niet maarzo op te klikken (bij het menu van F8).
Misschien dat je me daar mee verder kunt helpen, zodat ik wel in windows kan?

Groetjes,
p.s bedankt voor de hulp alvast!
 
Kan je als je het scherm van novell krijgt niet op annuleren klikken ofzo om toch in windows te komen?
Op f8 klikken is om in de veilige modus te komen maar je kan je pc daar ook niet mee opstarten heb ik begrepen?
 
hallo

eigenlijk reageert de computer nergens op hij wil steeds weer naar winXP en vraagt dan om een wachtwoord ook in het zwarte scherm bij veilige modus kan ik niets typen dus kan geen station aangeven dus zit behoorlijk vast .
wie weet raad



groetjes
 
nieuwe installatie of wel het wachtwoord vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan