now() + fOSUserName

Status
Niet open voor verdere reacties.

mic82

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
50
Hallo

ik heb een database opgebouwd waarbij een formulier ingevuld dient te worden.

Hierbij wil ik graag de volgende gegevens automatisch opvragen:

gebruiker (pc inlognaam)
huidige datum

deze velden worden in het formulier netjes ingevuld.
verder zijn er nog enkele andere velden die handmatig worden ingevuld.

Nu is het geval dat de handmatige ingevulde velden netjes in de tabel worden opgeslagen, maar de velden die automatisch worden opgevraagd worden niet mee opgeslagen.

is er hier een oplossing voor? bvd
 
Op zich mag het niet uitmaken of je een veld handmatig invult, of het vult met standaardwaardes of m.b.v. code. Wat uiteraard wel belangrijk is, is dat je de velden op het formulier koppelt aan een veld in een tabel. Dus dat is het eerste punt waar je naar kunt kijken.
Verder kun je een standaarddatum instellen op tabelniveau, of op formulierniveau. Dus daar kun je ook nog naar kijken.
Wat betreft de inlognaam: die zal je wel met VB code ophalen, en op je formulier zetten? Misschien komen de veldinstellingen niet overeen met de waardes die je inleest, wat ook tot gevolg heeft dat e.e.a. niet wordt opgeslagen.
Misschien kun je een voorbeeld db neerzetten, als al deze punten het probleem niet zijn?

Michel
 
hallee

Het probleem met de datum is opgelost. kwestie van de goede instellingen.

Echter het probleem met de gebruikersnaam heb ik nog niet kunnen tackelen.

heb wat screenshots bijgevoegd. misschien dat dit wat duidelijker maakt.

bij voorbaat dank,

gr Michel Vriens
 

Bijlagen

  • Nieuwe afbeelding.jpg
    Nieuwe afbeelding.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 46
  • Nieuwe afbeelding (1).png
    Nieuwe afbeelding (1).png
    89 KB · Weergaven: 38
  • Nieuwe afbeelding (2).jpg
    Nieuwe afbeelding (2).jpg
    65,3 KB · Weergaven: 42
De plaatjes zijn niet allemaal even goed leesbaar, maar het idee komt wel over... Ik miste de belangrijkste afbeelding, nl. die van het tabblad Gegevens. Ik heb zelf iets vergelijkbaars in elkaar gesleuteld, en dat werkt prima.

Staat allemaal in de bijgaande database. Daar staat ook een iets simpelere manier van opvragen van de gebruiker in, mocht je dat willen.

Michel
 

Bijlagen

  • User.rar
    14 KB · Weergaven: 22
Thnx voor de hulp tot zover, echter ik kom er niet uit.
heb mijn database bijgevoegd.

misschien dat iets duidelijker wordt

gr mic
 

Bijlagen

  • Concept ISO.rar
    68,3 KB · Weergaven: 17
Nu is het inderdaad wat duidelijker, en kan ik refereren aan een eerdere opmerking!
Jouw probleem wordt veroorzaakt doordat het formulierveld <Naam Invoerder> niet goed is ingesteld.
Je hebt namelijk een standaardwaarde gedefinieerd ( =fOSUserName() ) die je ook gebruikt als besturingselementbron. Wat je daarmee dus doet, is eigenlijk dubbelop: je koppelt de standaardwaarde aan het element op het formulier.

Het resultaat hiervan is, dat de naam nooit zal worden opgeslagen in een tabel. Maar dat wist je al... Uitgaande van de naam die je het veld hebt gegeven, ga ik er vanuit dat je het veld <Naam Invoerder> wilt gebruiken voor de opslag. Je zult dus bij Besturingselementbron dit veld moeten aangeven, en niet de functie. Dit veld haal je via de klaplijst op, of je tikt 'm in.

Succes ermee!

Michel
 
Thnx, het is gelukt. Zat veel moeilijker te denken en te doen dan nodig was.

nogmaals bedankt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan